Patrick123 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Da var ikke saken i media, det er det nå. Det er som å si at det var greit å sponse Tiger Woods når ingen visste at han var utro, men når det ble kjent trakk alle seg. Rabobank har vært inne i sporten i 17 år, tror jeg. Det er forståelig at de trekker seg og det er ikke "dårlig gjort" som enkelte sier. Lenke til kommentar
Roca Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Helt ufattelig av Rabobank, nå som det ryddes opp i sporten trekker de seg? Det var vel greit å være sponsor når det "florerte" av dopere men ikke nå? Jeg er ganske sikker på at banken bruker det som en vikarierende unnskyldning for å trekke seg ut. De hadde ingen problemer med å fortsette dengang kyllingen ble sparket ut av TdF og laget. Men jeg frykter ikke for laget, sykkelsponsoren Giant tenker jo allerede på å gå inn som hovedsponsor. http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/42/giant-overweegt-sponsorschap-raboploeg.xml Nordhaug er uansett ikke i trøbbel, han har mange verdifulle WT poeng og er vel ranket rundt de 40 beste rytterne i verden, både av UCI og på CQ rankingen. Mange lag vil i tilfelle slåss for å få signert han. Men regner med neste sesong går som planlagt med kanskje Giant drakter. Det verste for han tror jeg ville vært en retur til Sky. Der er det for mange stjerner og han ville kastet bort mange gode sjanser til fine resultater, som hjelper for Edvald, Wiggins og Froome,og etterhvert også JTL. Lenke til kommentar
bas Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Kristoff klar for TdF, da er det lov å håpe på 3 nordmenn til sommeren (ja, jeg tror Thor kommer tilbake). Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Ja, leste det nettopp jeg også. Gode nyheter for oss Nordmenn Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hvordan kan man være "klar for TdF" en uke før etappene offentliggjøres? Lenke til kommentar
Roca Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Hvordan kan man være "klar for TdF" en uke før etappene offentliggjøres? Fordi Rodriguez satser på Giroen og så Vueltaen som oppkjøring til VM. Derfor vil Katusha først og fremst satse på etappeseire i Touren og Alexander er lagets beste spurter etter at Freire gir seg. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Men det er fortsatt 8-9 måneder til TdF og det er mye som kan skje frem til da. Vil ikke sprette champagnen altfor tidlig, men det hadde jo selvsagt vært dødskult med flere nordmenn til start i den 100. utgaven av rittet. Lenke til kommentar
Roca Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Men det er fortsatt 8-9 måneder til TdF og det er mye som kan skje frem til da. Vil ikke sprette champagnen altfor tidlig, men det hadde jo selvsagt vært dødskult med flere nordmenn til start i den 100. utgaven av rittet. Selvfølgelig, ryttere må vise form i løpet av våren også. Skulle Alexander være helt utafor, så blir han nok ikke med likevel. Men ihvertfall så er planene til katusha at han skal være lagets spurter i Touren og en slags spurtkaptein. Jeg tror nok at Norge fort kan ha med fire ryttere i denne jubileums-touren. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Det er absolutt ikke urimelig å håpe på 4 nordmenn i TdF13 Satser bare på at LPN får ordna opp i ting rundt laget sitt, og i tillegg får en god vår! Lenke til kommentar
Roca Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Det er absolutt ikke urimelig å håpe på 4 nordmenn i TdF13 Nå som Cav heldigvis er ute av laget, håper jeg Stannard kan ta Edvalds jobb fra i år og at Edvald i det minste får en fri rolle til å gå etter etappeseire og kanskje grønn trøye. Håper egentlig at det blir noen knallharde etapper tidlig og at Froome/Wiggins allerede da detter ut av toppen og at Sky blir nødt til å tenke etapper. Lov å håpe ihvertfall. (Uten at Wiggins hadde trynet ut av touren i -11, hadde vi ikke sett Edvald vinne den fantastiske etappe 17). Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg tror vi kan være temmelig sikre på at Wiggins vil tvinge fram et laguttak som kun har ett mål; å gi han en ny trøye. Det et en av grunnene til at jeg ikke er så veldig fan av verken han eller Evans; de vil kun ha 8 hjelperyttere, ingen skal få gå for egne sjanser før deres sammenlagtseier er 110% sikker. Sykkel er en lagsport, men for dem er laget kun der som hjelpere. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Tror nok direktørene i Sky også har en finger eller åtte med i spillet der. Å vinne den gule trøya gir mer publisitet enn et par etappeseire, og jeg regner med det er det som i bunn og grunn er Skys motivasjon. Men skjønner veldig godt hva du mener, og er i aller høyeste grad enig! Alle skal få! Lenke til kommentar
Roca Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg tror vi kan være temmelig sikre på at Wiggins vil tvinge fram et laguttak som kun har ett mål; å gi han en ny trøye. Jeg er redd du har rett, bortsett fra at jeg kanskje tror de vil gå for Froome og ikke Wiggins i touren. Jeg tror kanskje Wiggins vil prøve seg på Giroen. Jeg håper inderlig at Edvald får satse på klassikerne og egentlig håper jeg vi ikke ser han i GT før i Vueltaen og at han går for regnbuetrøya i Italia. Nettopp fordi Sky i utgangspunktet gir "beng" i alt annet enn gule, rosa og røde trøyer. Men synd, for Edvald kan om han hadde hatt fri rolle konkurrert seriøst om den grønne trøya og vært en skikkelig utfordrer til Sagan, Cav, Greipel, Goss og forhåpentligvis Thor. (Thor,TDF og grønnt, da er alt som det skal) Men om ikke Froome/Wiggins slukner tidlig er jeg redd vi får se en verdenstopp som Edvald sitte å dra på hovedfeltet i touren. Ellers spennende om vi får se viderføringen av Rabobank i Giant trøyer og mange ryttere der som kjører for å få seg poeng og markedsverdi, kan bli et veldig offensivt lag til året tror jeg. Om LPN får bli med i touren kan det virkelig bli en Norsk tour og jeg tror at Paasche fort kan trenge mer enn norgesglass til gensamling i juli 2013. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Der innrømmet Kjærgaard dopingbruk også ja. Da mangler det bare... ett par tusen utøvere verden over. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hvorfor er jeg ikke overrasket? Lenke til kommentar
Roca Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Der innrømmet Kjærgaard dopingbruk også ja. Da mangler det bare... ett par tusen utøvere verden over. At Steffen nå innrømmer, tyder på at Lance har fått nok etter UCI's uttalelser i går og vil fortelle om mye og mangt . Nå vil det smelle snart og det stort tror jeg. Endret 23. oktober 2012 av Roca Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Pressekonferansen med Kjærgaard begynner straks. Håper han legger alle kortene på bordet. Jeg gidder ikke mer av dette. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Faen i helvete, Kjærgaard. Du hadde muligheten til å legge alle kortene på bordet. Kyniske jævel. Styggeste klysa i Norges idrettshistorie. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Mistenkelig dårlig hukommelse enkelte har. I tillegg må han jo virkelig være et sosialt utskudd om han nærmest ikke deltok, eller i det minste overhørte, i samtaler innad i laget. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Faen i helvete, Kjærgaard. Du hadde muligheten til å legge alle kortene på bordet. Kyniske jævel. Styggeste klysa i Norges idrettshistorie. Han forteller A men ikke B som vanlig. Er ikke overrasket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå