Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada..... :green: Nå er jeg glad. Sjekket sky's sider og nå er LPN satt opp til Il Lobardia. Yess....

 

Ps: Fantastisk innsats i VM i dag. Synd Valverde satt på hjul og dermed ble ikke Gilbert innkjørt, men sølv var bra og aller best. Edvald er over forbannelsen med lange løp. Nå blir det morro i klassikerne til året, men litt surt at det ikke blir iført regnbuefargene, de hadde kledd Edvald.

Lenke til kommentar

Jada..... :green: Nå er jeg glad. Sjekket sky's sider og nå er LPN satt opp til Il Lobardia. Yess....

 

Monumentet med tilnavnet "the classic of the dead (falling) leaves"

Nå er den offisielle påmeldingslista også bekreftet med at Lars petter skal sykle Lombardiet. Han får med seg fra Sky : Henao, Løfkvist, Pate, Porte, Puccio, Uran, og Wiggins. Det blir litt av et løp i år. Hvor Muro di Sormano er tilbake etter 50 års fravær. Den har 15,8% stigning i gjennomsnitt med seksjoner på opp mot 27%.

 

http://www.velonation.com/News/ID/12540/Muro-di-Sormano-returns-to-2012-il-Lombardia-route.aspx

 

Rittet sendes på sykkelkanalen Eurosport lørdag kl. 16.00. Jeg ser at TV2 har annonsert på en oversikt at de skal sende rittet på Zebra, men etter å ha sjekket programguiden, så ser ikke det ut til å stemme. Som vanlig må vi stole på Eurosport for å få med de riktig gode sykkelopplevelsene. Spennende med Gilbert i regnbuetrøya, Contador, Nibali og Rodriguez, etc.

 

Dessverre så sendes hverken Grand Piemonte på torsdag (Lars Petter er med) Eller etapperittet Circuit Franco - Belge, (hvor Edvald er med) noen steder som jeg kan se. Får prøve å finne noen streamer på nettet der.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg allerede gleder meg! Noe av det jeg er mest spent på though, er om det blir plass til Nordhaug og Kristoff i TdF! Å ha 4 friske nordmenn i Touren tror jeg ville blitt en sinnsyk fest!

Håper på at LPN blir å se der. Regner med han satser hardt på vårklassikerne og derfor ikke kjører Giroen. Da passer det bra med Touren og i Rabo vil han sikkert få sine sjanser. De har en helt annen tilnærming enn Sky. Kristoff håper jeg også vi får se, samt en Thor tilbake i form. Edvald derimot håper jeg ikke å se i touren. Å se en slik verdensstjerne som hjelperytter, uten å få reelle egne sjanser, nei uff. Edvald vil jeg heller se som kaptein i vårklassikere evnt i Giroen med fri rolle og i Vueltaen med tanke på oppkjøring til neste års VM.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

@Roca, ja det er forsåvidt et godt poeng det der med EBH! Har bare ei filosofi om at jo flere nordmenn, desto mer underholdende blir Touren :) Men så klart, hvis vi skal se på hva som er best for Edvald rent karrieremessig, er det nok gunstig at han ikke blir i hjelperytterrollen mye lenger og i alle fall blir satset på i klassikerne.

 

@untouch4ble: JA! Og glem ikke Mont Ventoux! Skal gjøre alt som står i min makt for å komme meg ned å se og ikke minst sykle litt i bakkene der! Å stå i løypa på Alpe d'huez for vel 1 år siden er noe av råeste jeg har vært med på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Roca, ja det er forsåvidt et godt poeng det der med EBH! Har bare ei filosofi om at jo flere nordmenn, desto mer underholdende blir Touren :) Men så klart, hvis vi skal se på hva som er best for Edvald rent karrieremessig, er det nok gunstig at han ikke blir i hjelperytterrollen mye lenger og i alle fall blir satset på i klassikerne.

Ikke tvil om at fire i TdF hadde vært helt rått for oss tilskuere. Men dette blir rått likevel. Jeg tror Lars Petter sykler og i Rabo vil han antagelig få etpar egne sjanser også, de har en annen filosofi enn Sky slik sett. Kristoff er nesten helt sikkert med. Freire gir seg nå og jeg tror vi får se at Kristoff kjemper med Greipel og Cav om etappeseier i Touren til året. Så har vi Thor, hva er vel touren uten Thor? En grønn trøye kler jo gutten og jammen hadde det vært morro å se han i den kampen igjen, mot Cav, Sagan, Greipel og Kristoff.

 

Om Edvald er med og det tror jeg nok dessverre han er, så får vi samme leksa som i fjor, han jobber som en gud for laget og får etpar egne sjanser i noen spurter, men uten laget bak seg, er det nesten sjanseløst. Særlig med tanke på at Cav nok sykler for OPQS og satser på minst 6 etappeseire. I år gråt jeg blod, ja det var fin trening for han og sikkert nyttig erfaring, men jeg håper det blir med det året. Å få se the Boss skinne i touren, det skjer ikke før han bytter lag. Selv Cav tok konsekvensen av hva som er Skys eneste mål, alt annet er uvesentlig for dem, enn en ny britisk sammenlagt triumf i Frankrike. I 2011 og Edvalds siste etappe-seier (den 17 etappen), samt kampen med Thor på etappe 16, kom utelukkende fordi Wiggo veltet, uten det hadde aldri Edvald fått de sjansene, tror jeg. Slik er det dessverre i Sky og å se på perfekte etapper for Edvald, vite at han kunne vunnet dem om han fikk lov og så sitte å se han trekker på Sky-toget, uff lidelse, rett og slett lidelse.

 

Så mitt håp er at Stannard tar jobben hans til året, nå som Eddie antagelig ikke trenger å være med for å hjelpe Cav. Please. please Sky, ikke ta med Edvald til årets Tour. La meg få slippe å se en verdensstjerne som er på nivå med Boonen, sitte å trekke Sky toget inn i fjellene. Han bør tenke MSR, Flandern, og PR. Og om han ikke får en uavhengig rolle (hvilket er så godt som umulig i Sky), stå over touren ta med seg Polen rundt, og så sykle Vueltaen som oppladning til italia og kjøre i regnbuefarger i 2014. Mulig løypa er litt for hard for han, men etter årets VM og hvor godt han satt med der, tror jeg han takler den.

Endret av Roca
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh så nære. Skulle Edvald vært bedre plassert i bunnen av Cauberg? Uansett, gratulerer Gilbert og ikke minst Edvald. :)

 

Det var perfekt av Belgia og toget deres det der. Boonen slapp seg litt ned og Gilbert hadde plutselig bare Nibali der oppe, som han lett rykket fra. Edvald hadde startet å komme opp til Belgia før Gilbert stakk, det syntes jeg det så ut som om Gilbert la merke til og dermed stakk han før Edvald rakk helt opp. Men som du sier helt i bånn i svingen satt de litt for langt bak og veien frem ble for lang. Men det tempoet som det ble kjørt med inn til bakken, ja det var etpar italienere som ikke engang klarte å holde feltet, det var helt rått. Norge med kun to mann var sjanseløse til å få kjørt frem Edvald. Tyskland, Spania, Belgia, Italia, mot bare LPN, det ble rått parti. Men du verden for en jobb LPN gjorde for Edvald likevel.

 

Edit: Sjekket opptaket og jo, Gilbert snudde på hodet, og så rett på Edvald som var på vei opp til dem og da stakk han. Ikke tvil om at Gilbert fryktet Edvald og timet rykket sitt i forhold til han.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Ja, husker når vi så de nedi svingen der Cauberg starter så syntes jeg at de satt litt langt bak, men alle vil jo vær helt med der fremme og de fleste som satt der kunne tenkt seg en medalje. Så jeg er helt enig meg deg og si at det var en meget sterk prestasjon av "Eddy the Boss"!

 

Må si jeg har likt hvordan han har utviklet seg som rytter dette året og er meget spent på hva slags rittprogram han får neste år og om han kommer til å prestere/vinne i noen av de store vår klassikerne. Det hadde vært utrolig rått...

Lenke til kommentar

Må si jeg har likt hvordan han har utviklet seg som rytter dette året og er meget spent på hva slags rittprogram han får neste år og om han kommer til å prestere/vinne i noen av de store vår klassikerne. Det hadde vært utrolig rått...

 

Det er egentlig helt rått det meste av hva som skjer i norsk landeveis-sykkel for tida. Vi har forutsatt at Thor kvikner til igjen, 4 som alle kan vinne store ritt. For en sportsidiot som meg er det nesten surealistisk. Alexander som spurter med de virkelig store, Edvald som er er helt spesiell og kanskje kan skrive inn sitt navn i sykkelhistorien, ved siden av de helt store. LPN som er noe så sjeldent som en norsk klatrer, selv om de lengste bakkene nok ikke er hans force. Og så verdensmesteren fra 2010 Thor.

 

Senest i dag leste jeg også om at Katusha er interessert i Bystrøm i fremtiden. Og det er en haug av fler norske talenter som banker på proffdøra etterhvert. Våre ryttere som allerede er i store lag vil antagelig fungere som døråpnere. Laengen som kanskje går til et WT lag nå, han er ihvertfall i samtaler med noen. Utrolig lyst. Neste steg må da være et Norsk WT lag, eller ihvertfall et pro Cont lag.

 

Vet ikke helt om jeg har trua på det Norsk/ svenske sammenslåingen som er på trappene. Men vi får se hva som skjer. Merida inn i Lampre er vel så spennende, kan det åpne for noen norske der i fremtiden?

 

Mye spennende. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor Edvald nå er fjernet fra Skys liste over deltagere i Circuit Franko-Belge. Gutten er jo i storform nå, skal han til Kina tro?

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...