Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser ut som Martin virkelig har tenkt å gå i Cacellaras fotspor :) uansett en god prestasjon og en fin slutt på sesongen for ham med tanke på at resten av sesongen har vert litt skuffende.

Imponerende av Martin i dag og en annen som imponerte meg stort var van Garderen. Han seiler opp som ny GT kaptein i BMC etterhvert, kanskje får han den rollen allerede i neste års Tour. Han er god nok til å vinne hele greia snart, tross sin unge alder. Han er vel ungdomsrytter i ett år til også. Der skal Wiggo og Conta få konkurranse.

 

Sitter allerede og funderer på hvilken sportssjef jeg skal velge i neste års tourmanager og foreløpig ser BMC, SKY, SBTB og OPQS ut som gode sportssjefsvalg. BMC med van Garderen og Evans i sammendraget og parhestene Thor og Gilbert tilbake i form og som går etter etapper. SBTB har forsterket veldig nå og blir spennende, med Conta og et kjempe lag i fjellene, samt at Matti kanskje blomstrer opp igjen og kan gi kamp om de mellomharde etappene. Sky har jo toget sitt og Edvald som kan gå for fler etapper i en friere rolle. Og hvor går Cav? Antagelig til OPQS og da bør det bli endel etapper på dem, selv om de ikke er med i sammendraget.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Godt mulig, kommer nok litt an på hva Evans ønsker å få ut av neste sesong.

Ja, men han må nok bevise form for å fortsatt få en solo kapteinsrolle. For TVG kom jo på 5 totalt i år og knuser jo for tida også Evans på tempo. Så slik som det ble i år, hvor TVG hjalp Evans lenge det blir det nok ikke. Jeg vil tippe at TVG og Evans går inn i dette som to sidestilte kapteiner, litt slik som Movistar startet Vueltaen i år og så ser de i løpet av touren hvem som er i best form.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg allerede gleder meg! Noe av det jeg er mest spent på though, er om det blir plass til Nordhaug og Kristoff i TdF! Å ha 4 friske nordmenn i Touren tror jeg ville blitt en sinnsyk fest!

 

Dette begynner å se bra ut for oss norske sykkelsupportere. Vi har slik jeg ser det nå 4 toppryttere, som er istand til å produsere toppresultater. Og bak disse så ser det lyst ut for å si det mildt. Å spå neste norske proff, er nesten umulig, det er så mange muligheter.

 

Thor har funnet ut hva som er feil med seg. Det lover godt og en Thor i form til vårklassikerne er ikke usannsynlig. Han kan tom ha hatt veldig godt av den ufrivillige pausen sin. kanskje, kanskje får jeg min store drøm oppfyllt, om å se Thor først inn og i ensom majestet på velodromen med hendene over hodet.

 

EBH får flere sjanser til året, da det nå vel nærmest er 100% sikkert at CAV forsvinner fra Sky. Lukter en monumentseier i Milano-Sanremo av det. Med Gabba og hele Sky til sin disposisjon. Edvald blir en klar kaptein der.

 

LPN, har tatt det endelige steget opp i stjerneklassen og LPN i Orange i AGR til neste år får allerede pulsen til å slå raskere. wow.

 

Kristoff, ja han tok også steget i år og hevder seg nå meget bra. Han har et bra lag i ryggen og vil få sine sjanser. Jeg tror alle disse fire vil få toppresultater og at Norge får med mange mann i neste års VM. Løypa er klar og den blir knallhard og lang, nesten 280 km. Se her: http://www.toscana2013.it/?page=9&percorsi=2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...