Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor går USAPCC?

Den går hver kveld på Eurosport 2. I morgen er det kl. 22.30.

 

Tom Danielson var i et brudd i går og gikk akkurat inn med etpar sekunder. Kanskje det er det du tenker på Untouch4ble. men skal ikke si det sikkert angående Jens, jeg fikk ikke med meg de to første etappene. Jens hadde på det meste over 6 minutter i dag, og var 2.58 forran i mål. 2. Kløden, 3. Van Garderen, 4. Leipheimer. Ganske utrolig for mannen syklet alene hele etappen.

Lenke til kommentar

 

Tom Danielson var i et brudd i går og gikk akkurat inn med etpar sekunder. Kanskje det er det du tenker på Untouch4ble. men skal ikke si det sikkert angående Jens, jeg fikk ikke med meg de to første etappene. Jens hadde på det meste over 6 minutter i dag, og var 2.58 forran i mål. 2. Kløden, 3. Van Garderen, 4. Leipheimer. Ganske utrolig for mannen syklet alene hele etappen.

 

Det var nok den første etappen der Nibali var med blant annet, fikk ikke sett hele etappen men det var vel Farrar som vant til slutt...

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Tom Danielson var i et brudd i går og gikk akkurat inn med etpar sekunder. Kanskje det er det du tenker på Untouch4ble. men skal ikke si det sikkert angående Jens, jeg fikk ikke med meg de to første etappene. Jens hadde på det meste over 6 minutter i dag, og var 2.58 forran i mål. 2. Kløden, 3. Van Garderen, 4. Leipheimer. Ganske utrolig for mannen syklet alene hele etappen.

 

Det var nok den første etappen der Nibali var med blant annet, fikk ikke sett hele etappen men det var vel Farrar som vant til slutt...

Ja den fikk jeg ikke sett etappen. men Farrar vant den ja. Utrolig at han var i brudd der også. Jeg tror Jens Voigt er min absolutte favoritt blandt syklistene for tida. Makan til kjøring av den mannen. Håper inderlig at RadioShack får litt mer orden på laget sitt til neste år. Voigt skal ihvertfall med på managerlaget mitt da om han stiller i touren.

Lenke til kommentar

Her kan sykkling på et profesjonellt nivå diskuteres!

 

Forslag:

-Klasikkere

-Tourer

-Overganger

-Lag

-Evnt. Doping

 

- Snakk i vei wink.gif

Ja, ja da har Lance Armstrong gitt opp kampen og godtar dermed at han blir strippet for alle sine seire og utestengt på livstid. Hva skjer nå, må postverket trå til å dele ut titler og premier til folk som antagelig var like dopet? Personlig håper jeg nok rittene bare blir stående uten vinner for ettertiden. Jeg kan f.eks ikke helt se for meg at Jan Ullrich eller Beloki trår inn på toppen av pallen med ære.

 

http://www.cyclingne...tement-on-usada

 

Edit: fikset link

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Jeg tror hverken det ene eller andre, men det kan jo være et godt tegn på at han faktisk vet at han ville tapt dersom saken hadde gått videre. Men det hele virker litt rart uansett, en mann som er vant med å kjempe så hardt skal plutselig gi opp?

 

Slik jeg ser det så vil han ikke ta det videre fordi A: Han er skyldig og vil tape eller B: Alle vitnene osv. er klare til å konspirere mot han og han vet han ikke vil bli trodd/ikke kan vinne.

Lenke til kommentar

Skal alle dopere strippes for titler vil nok TdF stå uten vinnere fra da doping ble ulovlig i 1966 til og med 2012, dessverre.

 

Anquetil, Merckx, Hinault og Indurain var med 99% sikkerhet også dopet. Hvorfor er det bare Armstrong som forfølges? Ullrich og Pantani var jo juiced til tennene når de vant og har blitt tatt i ettertid, men de står fortsatt som vinnere i 1997 og 1998, henholdsvis.

 

La Armstrong beholde titlene sine, sier nå jeg. Alle som syklet på den tiden syklet på like premisser.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke bare snakk om å ta fra han titlene, men det har også med å få han dømt for bruk av ulovlige preparater. Man vet at Ullrich, Patani et.al. var dopet til fingerspissene, men man "vet" ikke når det kommer til Armstrong.

 

I en ideell verden ville alle tidligere dopere blitt fratatt titlene, men det er ikke realistisk. Det at "alle syklet på like premisser" er fullstending irrelevant. Da sier du rett og slett at du kan dope deg så lenge de andre også gjør det.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det jeg sier, selv om jeg ordla meg litt feil. Selvfølgelig må man jobbe mot at hele feltet konkurrerer uten å dope seg. Armstrong-saken tilhører fortiden, og faktum er at alle som i det hele tatt var i nærheten av å hevde seg i sammendraget var dopet, og det gjelder ikke bare årene 1999-2005 hvor Armstrong vant, men også Indurain-årene, 1996-98 og årene etter Armstrong la opp, og det er bare de seneste årene. Poenget er at resultatlistene fra den tiden er så gjennomsyret av dopede ryttere at det å frata Armstrong seieren ikke er hensiktsmessig eller rettferdig, med mindre man også skal fjerne et titalls ryttere som vant før og etter han.

 

Er enig i at Armstrong har blitt utsatt for en heksejakt, egentlig. Riktignok er han sportens mest profilerte utøver siden Merckx, men at USADA skal bruke så voldsomt med ressurser for å få en rytter dømt og uthengt i det offentlige når det er så mange andre som har jukset på akkurat samme måte er litt søkt for min del. Se på Vinokourov. Konkurrerte sammen med Armstrong, vant mange profilerte ritt og ble til syvende og sist tatt for noe han antakeligvis har drevet med hele karrieren. Han kom nå tilbake og vant OL-gull og det er helt greit i UCI og WADAs øyne, mens Armstrong - som aldri har blitt tatt - skal forfølges sju år etter at han satte karrierepunktum for første gang for å få han strøket fra historiebøkene og utestengt på livstid? Dobbeltmoral...

 

De aller fleste er vel inneforstått med at Armstrong dopet seg, med tanke på at han slo ekstremt talentfulle ryttere som også var dopet til bristepunktet. Jeg synes bare at han bør bli stående som vinner, på akkurat samme måte som at de andre rytterne gjør det, og heller fokusere på å få ut doperne som fortsatt er aktive i proffsykling.

Lenke til kommentar

Det beste er vel at resultatet blir strøket uten at noen overtar tittelen, selv om det vel står i UCIs regler at seieren skal tilfalle nr. 2. Da har i såfall en viss tysker noe å glede seg over...

 

Jeg skal være enig i at det er et snev av dobbeltmoral i denne saken, i og med at det finnes så mange andre der ute som også har vært dopet gjennom hele karrieren (mest sannsynlig). Armstrong derimot stiller i en egen klasse. Med han bakgrunn har han en helt spesiell posisjon. Personer som aldri har satt sykling før vet hvem han er og med tanke på media og profilering så vil jeg mene han er større enn Merckx (merk; jeg snakker kun om media her, ikke resultater). Ved å ta Armstrong viser man at ingen slipper unna uansett hvor store de er og hva de har gjort.

 

Ja, de kunne godt ha brukt like mye ressurser på Vino, men hvem tror du allmenheten bryr seg om? Å felle Armstrong var et godt valg, PR-messig. Jeg sier ikke at det er "rett" at han blir en hakkekylling, men her er det snakk om et nødvendig onde.

 

Hvordan ser da den offisielle vinnerlista ut etter Armstrongs idioti?

 

Den ser ikke ut.

Lenke til kommentar

Poenget er at resultatlistene fra den tiden er så gjennomsyret av dopede ryttere at det å frata Armstrong seieren ikke er hensiktsmessig eller rettferdig, med mindre man også skal fjerne et titalls ryttere som vant før og etter han.

Ikke rettferdig i forhold til hvem?

Endret av hightow
Lenke til kommentar

At de prøver å vise at ingen slipper unna er greit nok, men det er i grunn bare tøys måten de gjør det på siden resten av top 10 mest sansynlig også var dopet. De poengterer i grunn ingenting ved å frata Armstrong titlene siden alle "vet" at resten var dopet. Hvis titlene justeres ned til 2. plass (eller nestemann som ikke har blitt tatt for doping) er det en regelrett skandale spør du meg. Årene bør stå uten vinner, og det virker uansett ganske idiotisk å prøve å ta én mann. Greit at han vant, og at doping ikke skal lønne seg, men de burde heller puttet inn hele klesvasken istedenfor kun sokkene.

 

En siste ting som jeg synes er utrolig leit med hele saken er alle våre unge håpefulle som har Armstrong som sitt store idol. Doping eller ikke, mannen er en kjempe og har noen sportslige kvaliteter som overgår det aller, aller meste samt er og har vært en stor inspirasjon for veldig mange mennesker både når det gjelder idrett og å overvinne kreft/sykdom. Så lenge ingen kan si at "hei, her er prøven og her er resultatet: Doping" så kunne de heller valgt en annen måte å løse dette på.

Lenke til kommentar

Armstrong, som får Tour-seire fratatt mens andre skyldige får gå "fri".

 

Skal sies at jeg bare har et problem med at Armstrong blir fratatt TdF-seirene. Om han blir funnet skyldig i doping vil bare det være at retten erkjenner hva vi alle har visst lenge nå. Når det er så mange tidligere vinnere som har vært tatt som ikke blir strøket fra resultatlistene er det urettferdig at Armstrong blir det. Enten stryker man alle eller så stryker man ingen. Bevisene mot Ullrich, Pantani og Contador, for eksempel, er jo mye sterkere enn de mot Armstrong. Allikevel står de fortsatt som vinnere, mens Riis, som innrømmet å ha brukt EPO har blitt strøket (av noen, ikke alle). Urettferdig forskjellsbehandling og dobbeltmoral, rett og slett.

 

EDIT: Til hightow

 

 

EDIT2: Til Feh:

 

Enig. Armstrong har utrolig mange fans og gjør mye bra utenomsportslig, for kreftsaken spesielt. Han har også nærmest egenhendig økt populariteten til sykkelsporten på globalt nivå og inspirerer fortsatt unge til å begynne å sykle. Jeg tror i motsetning Patrick123 at dette ikke har vært et PR-messig sjakktrekk av USADA. Greit å sende ut signaler om at doping ikke er lov og at man blir tatt uansett hva som skjer, men måten de har opptrådt på får garantert mange av Armstrongs fans til å reagere negativt, og til syvende og sist tror jeg sykkelsporten er den store taperen, og ikke Armstrong selv.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Contador er jo fratatt seieren i både Tour de France og Giro d'Italia, der står Schleck og Scarponi oppført som vinnere, bare så det er sagt. Jeg synes uansett det er feil å krangle om vinnere og tapere da det er det som betyr minst. Jeg tviler på at Schleck og Scarponi er veldig glade over å ha fått seieren i posten. Det blir ingen av de som kom bak Armstrong heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...