Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men, det jeg reagerer på, er at hvis man fjerner Armstrong sin seier, og ikke plasserer noen andre på topp. Hva med andre som har dopet seg, de aller aller fleste (om ikke alle TdF) seiere over ekstremt mange år, var det dopere som tok. Skal man bare nullstille ant. seiere. Eller må man bite i det sure eple og si at det var ett produkt av sin tid?

Lenke til kommentar

Og man klarer ikke å bevise at Armstrong dopet seg i hvert eneste år.

Man lagrer, og bruker gamle prøver som bevis. Hvorfor gjøres ikke det med alle andre? F.eks 2003, hvor kun 3 av topp 10 ikke har vært tatt for doping/straffet i dopingsaker.

Samme gjelder 2005, men med både Armstrong og Oscar Pereiro der, så er det kun Evans som ikke har vært involvert i noe. Det året ble han trent av Ferrari.

Så da går man ned til 11.plass for å se, det er Christophe Moreau, som, joda - ble tatt i Festina-skandalen.

12.Mann var Popovych, som ble involvert sammen med Floyd Landis og ble satt i kobling med Ferrari - har også syklet for notoriske doplag.

13.Mann Mazzoleni er tatt for doping.

14.Mann er Haimar Zubeldia, som er den første på 2005 resultatlisten som ikke har vært involvert i noe av dette. Det at han har vært i Astana og RadioShack er jo noe tvilsomt. Men har altså ikke vært koblet til noe doping.

 

Sett at det har vært snakk på at Armstrong skal miste resultatene fra 05 til i dag - da bør de også ta fra andre resultatene (eller re-teste prøver, for at det tross alt skal bli fair). Hvis så, så ender man med Zubeldia som TdF-vinner i 2005. Med Bobby Julich på 2.plass (Opprinnelig 16) og Gueseppe Guerini på 3.plass (opprinnelig 19)

Michel Boogerd ender da med klatretrøya det året (egentlig 5. i polkadotten det året)

Den hvite aner jeg ikke, da jeg ikke finner resultatliste på det.

 

Uansett, mitt poeng er at alle bør behandles likt i sånne saker. Restester de Armstrong prøver, og fjerner resultater p.g.a tidligere/seinere doping. Så bør det skje med alle andre også. Hvis ikke er vi tbh like langt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lars Petter Nordhaug sykler for Rabobank neste sesong, blir meget spennende. Får håpe at han fortsetter utviklingen :)

Tror det var et bra valg av ham. Blir spennende å følge ham i Ardenner-klassikerne til året og jeg tror han får sykle TdF også nå, noe han nok hadde vært sjanseløs til i stjernegalleriet hos Sky.

 

Håper på 4 nordmenn i neste års store sommeropplevelse? Edvald, Alexander, Thor og LP.

Lenke til kommentar

Ufattelig synd for han og ikke få en GT i beina i år, Lars Petter hadde fortjent dette.

Veldig synd, det hadde vært morro å følge Lp der i år. Vi får følge Gabriel istedenfor, han ryktes å være i sitt "livs form" http://www.procycling.no/article3448734.ece Noen som vet om TV 2 sender direkte ? Ja det må de vel kanskje gjøre når de har lagt opp til Vuelta manager-spill. Får se om jeg kan toppe innsatsen fra Touren i år. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søndag 19. august går Vattenfall Cyclassics av stabelen i Hamburg. dette er et spennende ritt og ble i fjor vunnet av Edvald Boasson Hagen. Eurosport sender heldigvis rittet og sendingen starter kl. 15.30. Rett etterpå sender Eurosport 2.etappe av Vuelta a Espana.

 

Rittet regnmes som en semi-klassiker og vinnes vanligvis av gode spurtere.

Tidligere vinnere er:

 

2011: Edvald Boasson Hagen

2010: Tylar Ferrar

2009: Tylar Ferrar

2008: Robbie McEwen

2007: Alessandro Ballan

2006: Oscar Freire

 

Norge har såvidt jeg kan se i år med både Edvald Boasson Hagen (Sky) og Alexander Kristoff (Katusha) Begge med reelle sjanser til å vinne rittet. Selv om jeg frykter for at Alexander kanskje er tiltenkt en rolle som opptrekker for Freire, om Freire er med inn til spurten.

 

Når det gjelder Sky, er det vel ingen tvil om at det er Edvald det skal kjøres for. Dette blir et ritt som er et must for oss med norske preferanser. Smått utrolig at TV2 ikke sender rittet, for dette er en godbit for sykkelinteresserte nordmenn.

 

Skys's tropp er som følger: Edvald Boasson Hagen, Alex Dowsett, Bernhard Eisel, Jeremy Hunt, Christian Knees, Salvatore Puccio, Luke Rowe, Geraint Thomas.

 

Katusha's tropp er: Maxim Belkow, Oscar Freire, Vladimir Gusev, Marco Haller, Alexander Kristoff, Rudiger Selig, Alexey Tsatevitch, Maxime Vantomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...