Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis Armstrong mister sine sju TdF-titler vil det være forferdelig synd. Så godt som ingen av topp 5-rytterne på den tiden var rene, så det vil jo være helt feil om de skulle få seieren.

 

Armstrong dopet seg sikkert, men han slo allikevel alle de andre doperne. Basso, Pantani, Mayo, Ullrich, Klöden, Vinokourov, Beloki og gjengen var garantert dopet til gjellene.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du sier om at stort sett så dopet hele gjengen seg. Uansett så synes jeg det er bra at dette blir tatt opp og etterfølgt.

 

Man kan mene hva man vil om at det er Lance de går etter, siden "alle" andre dopet seg, men det er symbolsk riktig i min mening. Sykkelsporten har slitt lenge med dopingryktene, og gjør det fortsatt, derfor mener jeg det er helt riktig å gjennomføre denne prosessen.

Lenke til kommentar

Hvis Armstrong mister sine sju TdF-titler vil det være forferdelig synd. Så godt som ingen av topp 5-rytterne på den tiden var rene, så det vil jo være helt feil om de skulle få seieren.

 

Armstrong dopet seg sikkert, men han slo allikevel alle de andre doperne. Basso, Pantani, Mayo, Ullrich, Klöden, Vinokourov, Beloki og gjengen var garantert dopet til gjellene.

Selv om Armstrong mister titlene sine, betyr det ikke at noen andre får de. Som i 96 er det på mange måter ingen vinner stående idag.

 

Og jeg ser på dette som en god ting. Det er så mye galt med Armstrong-eraen. Armstrong har så vidt klart å holde seg flytene hittil, men det er bare bra at de tar knekken på en del av mytene om Lance. Høy tråkkfrekvens og vekttap...Ikke narr meg til å le. Synd for de som hentet inspirasjon fra mannen, men kreften hadde nok idag uansett blitt mer et skjold og en pengesekk for Lance enn noe annet. Uansett virker det som det er nok av die hard fans som aldri kommer til å skifte mening om mannen uansett hva som skjer. Så kan vi som lever i den virkelige verden glede oss over at man kommer ikke unna, selv etter man har lagt opp. Forhåpentligvis er dette til skrekk og advarsel for en del andre.

 

Også må vi ikke glemme at dette ikke bare gjelder Armstrong, men også Johan Bruyneel, Pedro Celaya (laglege for US Postal, og idag lege for Radioshack), Luis del Moral (også laglege for US Postal), Dr. Ferrari og Jose Pepi Marti (Blant annet trener i US Postal, Astana og Saxo Bank).

 

Alle de 4 første er enda involvert i sport enda. Usikker på sistemann. Hadde gjerne sett at vi hadde blitt kvitt disse. Da kanskje spesielt Ferrari, som er en av de aller best kjente doplegene, som har jobbet med en lang rekke store sykkelstjerner (selv om han først og fremst jobbet med US Postal og Armstrong på den tiden...ikke overraskende vill Lance ha enerett til "mirakellegen"). Men han har, som Lance, klart å holde seg flytende på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...