Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Er kanskje derfor de blir så gode som de blir også. De trenger ikke en bekreftelse på formen tidligere i sesongen. Istedenfor å holde en god form i lengre tid lar de heller hele sesongen bygge opp mot en formtopp når det virkelig gjelder. Northug er jo også et godt eksempel på dette denne sesongen.

 

Så har det jo også med at man klarer ikke være i form hele tiden. Andy klarer nok ikke mer, men han sier jo at han er meget positivt overrasket over formen. Det eneste som holder teller for Andy Schleck i år tror jeg er Touren, han gjør alt for å vinne den. Han får vel kanskje seieren for fjoråret også når Contador blir utestengt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så har det jo også med at man klarer ikke være i form hele tiden.

Nei var det jeg mente også. Hvis du jobber for å holde formen lenger vil ikke formtoppen bli så ekstrem som den blir om du prikker den inn perfekt til det rittet/den hardeste uka i rittet. Dette er dog en måte som krever at du er ekstremt sikker på at det du gjør er rett, i og med at du aldri får bekreftelse på formen før det virkelig teller.

Lenke til kommentar

Contador blir nok frikjent i CAS, så å begynne å snakke om seire som aldri har vært, det blir vel optimistisk på Andy's vegne å slå ryttere han kom bak.

 

Tror du virkelig han blir frikjent? Ja, det blir sant nok aldri en seier i så forstand. Men er du ikke enig i at eneste grunnen til at Contador kan bli frikjent er fordi han er sånn en stor stjerne? Det tyder jo på at han ikke er helt rein?

 

Nå høres jeg ut som en som vet alt (fordi man hører noe på tv?), men det må jo være noe i det. Utrolig synd på Contador hvis han har vært rein hele tida da og samtidig tror ingen på han.

Lenke til kommentar

Så har det jo også med at man klarer ikke være i form hele tiden.

Nei var det jeg mente også. Hvis du jobber for å holde formen lenger vil ikke formtoppen bli så ekstrem som den blir om du prikker den inn perfekt til det rittet/den hardeste uka i rittet. Dette er dog en måte som krever at du er ekstremt sikker på at det du gjør er rett, i og med at du aldri får bekreftelse på formen før det virkelig teller.

 

Har det seg også sånn at formen kan være utrolig dårlig dersom du bommer med formtoppen litt? Eller går det jevnt oppover? Jeg føler ofte noen kan være helt ute av det, men så plutselig kommer de.

Lenke til kommentar

Contador blir nok frikjent i CAS, så å begynne å snakke om seire som aldri har vært, det blir vel optimistisk på Andy's vegne å slå ryttere han kom bak.

 

Tror du virkelig han blir frikjent? Ja, det blir sant nok aldri en seier i så forstand. Men er du ikke enig i at eneste grunnen til at Contador kan bli frikjent er fordi han er sånn en stor stjerne? Det tyder jo på at han ikke er helt rein?

 

Nå høres jeg ut som en som vet alt (fordi man hører noe på tv?), men det må jo være noe i det. Utrolig synd på Contador hvis han har vært rein hele tida da og samtidig tror ingen på han.

 

:roll: Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre med sånne kommentarer :whistle: . Om han blir frikjent så er det vel ingen andre saker som skulle tyde på at han ikke er ren ;) .

Lenke til kommentar

Contador blir nok frikjent i CAS, så å begynne å snakke om seire som aldri har vært, det blir vel optimistisk på Andy's vegne å slå ryttere han kom bak.

 

Tror du virkelig han blir frikjent? Ja, det blir sant nok aldri en seier i så forstand. Men er du ikke enig i at eneste grunnen til at Contador kan bli frikjent er fordi han er sånn en stor stjerne? Det tyder jo på at han ikke er helt rein?

 

Nå høres jeg ut som en som vet alt (fordi man hører noe på tv?), men det må jo være noe i det. Utrolig synd på Contador hvis han har vært rein hele tida da og samtidig tror ingen på han.

 

:roll: Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre med sånne kommentarer :whistle: . Om han blir frikjent så er det vel ingen andre saker som skulle tyde på at han ikke er ren ;) .

 

Du har så rett! Merker at jeg blir så fort påvirka både den ene og andre veien at det er helt flaut. Men jeg tenker også, er det normalt å være så rå som han er? Er de bare utrolig vankselig å ta? Noen mistenker jo UCI å skjule mest mulig fordi Contador er sånn en stjerne(, men blir det å gå for langt? I tillegg kan det virkelig komme fram fra UCI eller WADA eller tour de france arrangøren om positive dopingprøver dersom det ikke er noe i det? Det må jo være høy terskel for dem i det minste!?

Endret av NorskBetting
Lenke til kommentar

Contador blir nok frikjent i CAS, så å begynne å snakke om seire som aldri har vært, det blir vel optimistisk på Andy's vegne å slå ryttere han kom bak.

 

Tror du virkelig han blir frikjent? Ja, det blir sant nok aldri en seier i så forstand. Men er du ikke enig i at eneste grunnen til at Contador kan bli frikjent er fordi han er sånn en stor stjerne? Det tyder jo på at han ikke er helt rein?

 

Nå høres jeg ut som en som vet alt (fordi man hører noe på tv?), men det må jo være noe i det. Utrolig synd på Contador hvis han har vært rein hele tida da og samtidig tror ingen på han.

 

:roll: Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre med sånne kommentarer :whistle: . Om han blir frikjent så er det vel ingen andre saker som skulle tyde på at han ikke er ren ;) .

 

Du har så rett! Merker at jeg blir så fort påvirka både den ene og andre veien at det er helt flaut. Men jeg tenker også, er det normalt å være så rå som han er? Er de bare utrolig vankselig å ta? Noen mistenker jo UCI å skjule mest mulig fordi Contador er sånn en stjerne(, men blir det å gå for langt? I tillegg kan det virkelig komme fram fra UCI eller WADA eller tour de france arrangøren om positive dopingprøver dersom det ikke er noe i det? Det må jo være høy terskel for dem i det minste!?

 

Uthevning 1:?

 

Uthevning 2:Det er det skrevet veldig mye om i flere tråder, inkludert her...Men jeg vet ikke om du har lest alle sakene, for der kommer dette tydelig frem i flere aviser...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Har det seg også sånn at formen kan være utrolig dårlig dersom du bommer med formtoppen litt? Eller går det jevnt oppover? Jeg føler ofte noen kan være helt ute av det, men så plutselig kommer de.

For å få en formtopp må du ligge i hard trening lenge for å kjøre ned kroppen, for så å ta det roligere i 2-3 uker. Dette er for å hente overskudd både fysisk og psykisk. Hvis en utdøver ikke føler at den får den responsen som er forventet er det nok også vanskligere å presse seg selv maksimalt. Vil tro det er derfor det kan over natta gå fra å være en dårlig dag til å ha en kjempedag, fordi du får en respons som du håper på.

 

Jeg prøvde meg på noe lignende i fjor sommer, 2 måneder med økende treningsmengde med siste måneden på rundt det dobbelte av det jeg trente før sommern. Deretter ta det roligere de 2 siste ukene før mitt første tur-ritt. Jeg lå på det samme antall økter, bare de var kortere. 2 Dager før rittet hadde jeg en av de dårligste treningsøktene jeg hadde hatt hele sommern. Jeg kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle klare å fullføre en lengde på over det dobbelte av det denne økta var på. Dette var på en torsdag, likevel hadde jeg min beste dag noen gang på sykkelen på lørdagen etter. Jeg er langt ifra i god form, men den dagen er det beste jeg har opplevd noen gang.

 

Edit:

Kan vel nevne at noe av grunnen til at idrettsutdøvere føler seg i litt dårlig form etter høyde opphold er fordi kroppen kvitter seg med blod-plasma når en er i høyden samtidig som den produserer røde blodlegmer. Dette resulterer i et lavere blodvolum som vil ta seg opp iløpet av noen dager i lavlandet.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

pokker ta. Kristoff mistet opptrekkeren sin og det så jo så nydelig ut. Faen ta. Kittel var vel litt mer heldigere med plasseringen. Hadde Kristoff hatt en opptrekker der, så hadde han helt sikkert hengt med Kittel fra en dårligere posisjon...Argh, var så keen på en etappeseier på Kristoff i dag...

Lenke til kommentar

HTC Highroad legges ned.

 

linkz

 

 

EDIT:

 

Jonathan Vaughters

Our sponsorship efforts to gain a partner to go into the 2nd name slot(é will remain as bike sponsor)are encouraging, but its a fight.

 

Jonathan Vaughters

é deal was always just1yr as co-title,then bike only for yr2-3.We never budgeted for more,so we r fine.But a co-title wd help us compete

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Kristoff og Ballan?

 

Jeg tror nok det der er ett mer klassikerlag, og det er jo hva Thor mangler. Det er jo ikke dumt. Samtidig som det blir tøft å være kaptein på ett lag med Ballan og (muligens) Gilbert.

 

Thor og gilbert har vel neppe samme målsetninger hva gjelder klassikere...Dessuten så kommer nok Thor til å kontraktsfeste alt det der når han skriver under, så det blir nok ikke noe problem hva gjelder Ballan heller...Og BMC kommer nok til å prioritere Thor fremfor Gilbert i de klassikerne Thor foretrekker. Dog så tror jeg ikke Gilbert kommer til BMC, så det blir nok aldri noe å bekymre seg for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...