Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat i dag selv om han sykler på ett lag, så må det føles sinnsykt bittert for Thor. For han har blitt nr.3 og nr.2, han var så nær en seier i dag. Jeg skjønner ikke hvorfor Van Summeren dro. Thor hadde vunnet lett bare ved å henge med feltet. Han viser nok mye glede utad, men etter alt han har vært med på både i Paris-Roubaix, med CTT og G-C, så tror jeg nok han koker over. Med mindre han har blitt sterk nok til å vinne Lombardia, eller at han vil vinne en poengtrøye i en GT eller Cyclassics, så var det i praksis hans siste sjanse til å vinne en skikkelig triumf i år(ja en etappeseier i touren er bra, men ikke fullt så bra som evt. andre triumfer ;) )...

 

Han er nå 33 år og selv om en lagkamerat vinner som er så viktig i sykkelsporten, så er det nok ikke tilknyttet 100% glede for dette utfallet.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor Van Summeren dro.

Du skjønner ikke hvorfor Van Summeren dro? Når Thor og Garmin fucket det opp i sin gruppe med å krangle om hvem som skal dra, så ble det ganske enkelt. Når de ikke klarte å ta inn noe på de i front, så kjørte Van Summeren. Fullt fortjent seier, men tror Fabian hadde tatt Thor om de hadde klart å kjørt seg frem til front. Han virket utrolig sterk etter han fikk de få kilometerne med hvile.

 

Men Garmin viste mye bedre takter i dag, og håper det fortsetter!

Lenke til kommentar

Nei, altså van Summeren dro da fremdeles veldig mange hang med i bruddet. Det kunne blitt skjebnesvangert. Gabba dro som pokker og tok inn veldig mye. Så ble han kjørt og de tok inn enda litt til med Fabian i front. Så slapp Thor når han skjønte at Van Summeren kom til å vinne. Thor hadde nok tatt Cancellara ganske greit. Fabian ville ikke hatt en sjanse mot Thor i en spurt.

 

Han knyttet jo en neve da han passerte mål som jubel at Van Summeren vant. Og hvorfor skulle ikke han stikke? Det var jo tidenes mulighet for han.

 

Jeg forklarte jo hvorfor det nok ikke var 100% glede innvendig ;) . På utsiden ja selvfølgelig. Det nederste har jeg forklart ;) .

Lenke til kommentar

Det var to grunner til at Garmin plasserte Gabba og Van Summeren i brudd. (1) Ha hjelp til Thor når han kommer opp, og (2) Ha en backup til å kjøre om noe skulle skjære seg. Det skjærte seg når de tapte de 30 sekundene, og da ventet Van Summeren på sin sjanse. Så fort han fikk beskjed om at de ikke klarte å ta inn nok, så måtte Van Summeren kjøre. Perfekt taktikk av Garmin, bortsett fra den kranglingen med Fabian. Når Fabian snakker, så hører man etter... Punktum.

Lenke til kommentar

Nei, altså van Summeren dro da fremdeles veldig mange hang med i bruddet. Det kunne blitt skjebnesvangert. Gabba dro som pokker og tok inn veldig mye da han var nede i hovedfeltet. Så ble han kjørt og de tok inn enda litt til med Fabian i front. Så slapp Thor når han skjønte at Van Summeren kom til å vinne. Thor hadde nok tatt Cancellara ganske greit. Fabian ville ikke hatt en sjanse mot Thor i en spurt.

 

Han knyttet jo en neve da han passerte mål som jubel at Van Summeren vant. Og hvorfor skulle ikke han stikke? Det var jo tidenes mulighet for han.

 

Jeg forklarte jo hvorfor det nok ikke var 100% glede innvendig ;) . På utsiden ja selvfølgelig. Det nederste har jeg forklart ;) .

 

;)

Lenke til kommentar

herlig kjøring Gabba! :thumbup:

 

Synd ikke Thor var med å hjalp Fabian når de syklet sammen ca 4mil før mål, da var fortsatt alt veldig åpent. Men det virker som de fleste er veldig redde for å Fabian Cancellara.

 

Van Summeren var i brudd, så det kunne han ikke ha gjort uansett. Vi ville nok sett ett helt annet fokus fra Thor når Cancellara dro hvis Van Summeren ikke hadde vært i brudd. Han har jo en andreplass fra før, så så ut som at han dreit i den andreplassen. Det er vel ikke akkurat det han samler på.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jeg mener han kunne ha gjort det. Det var såpass lite opp til gruppen foran, i tillegg var den stor. Gabba kjørte jo seg opp ikke lenge før også. Når det kun er ca 40 sek opp til gruppen foran og det er igjen over 4 mil mener jeg Thor kunne prøvd. Det har jo uansett ha vært til cervelo sin fordel, da har de hatt mange å spille på i det bruddet. Men vanskelig å synse slike ting i ettertid :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Om Thor var helt ute av spurtform i TdF i fjor, så virker han ihvertfall ikke skarp her i California. Men det er jo forsåvidt i dette rittet han har sin ene rene spurtseier mot Cav(vet ikke om han har flere), så det kan jo gå bedre ved neste anledning...

 

Men de slutter vel ikke å telle poeng til OL før hele sesongen er over? For det er vel ett par klassikere og ritt til i år hvor vi har flere vinnerkandidater.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...