Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!

NilsiT

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Fakta(historikk, ritt,m.m):

UCI ProTour-Wikipedia

Lagene:

ALM AG2R La Mondiale

AST Astana Team

GCE Caisse d'Epargne

EUS Euskaltel-Euskadi

FOT Footon-Servetto

FDJ Française des Jeux

GRM Garmin-Transitions

THR Team HTC-Columbia

KAT Katjusja

LAM Lampre-Farnese Vini

LIQ Liquigas-Doimo

MRM Team Milram

SIL Omega Pharma-Lotto

QST Quick Step

RAB Rabobank

RSH Team RadioShack

SAX Team Saxo Bank

SKY Team Sky

Nåværende ProTour-ritt: Tour Down Under • Flandern rundt • Baskerland rundt • Gent–Wevelgem • Amstel Gold Race • Romandie rundt • Catalonia rundt • Critérium du Dauphiné • Sveits rundt • Clásica de San Sebastián • Vattenfall Cyclassics • Eneco Tour • GP Ouest-France • Polen rundt • Grand Prix Cycliste de Québec • Grand Prix Cycliste de Montréal

UCI Verdenskalender

UCI ProTour

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Snart på tide å bytte navn på tråden også da. Pro Touren slutter jo å eksistere etter årets sesong.

Ellers har det jo vært store endringer i lagene som deltar, men dette gjelder jo for så vidt også først for 2011 sesongen. Siden det enda er noen ritt igjen i år kan vi vel vente noen uker før vi tar fatt på oppbygningen mot den nye sesongen.

Skal vi da starte en ny tråd eller tilpasse denne?

Lenke til kommentar

Når jeg tenker på Garmin-Cervelo, så blir det spennende å se hvordan det blir. hvem av kapteinene(Farrar og Hushovd) skal det kjøres for i Giroen, hvem skal det kjøres for i Vueltaen og hvem skal det kjøres for i touren? Nå har jo thor sagt at han mest sannsynlig skal sykle touren.

Garmin-Cervelo må jo og finne ut av hva som er viktigst. resultater, eller å se Farrar vinne kanskje en etappe i løpet av touren. En etappeseier vil nok Hushovd og klare uansett.

Både Thor og Farrar vil kunne ta topp tre plasseringer på hver spurtetappe. Farrar kan nok slå Cav i en etappe, men Thor tror jo og at det er mulig for hans vedkommende. Videre kan Thor henge med når de begynner å klatre. han kan og ta mellomspurter på tyngre etapper og takler de fleste terreng. Thor tror jeg kan vinne poengkonkurransen, Farrar ser jeg overhodet ikke for meg i topp 3 der.

Alt i alt så er det ikke så stor forskjell mellom de i spurt, men resultatmessig er det stor forskjell på hva de kan oppnå i touren. Thor tror jeg nok er ubrukelig som hjelperytter og tror nok at han bare hjalp Bos i Vueltaen for å få i gang beina. Hvem som var spurteren i Cervelo fikk man jo se noen etapper senere.

Ser overhodet ikke for meg at en Thor i form(sulten og med ambisjonene på plass) vil være hjelperytter for en annen syklist. Kanskje laget kjører for Farrar, men Thor får med seg de rytterne han trenger i spurten? hvis man skal ha med begge i touren så høres det jo veldig spesiellt ut, men kanskje LeMond/Hinault-løsningen kan være ett alternativ?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

kun ett nå. Mulig jeg undervurderer Haussler og Edvalds klatreferdigheter, men jeg har bare ikke troen.

Og mens jeg skrev så økte det igjen... :roll:

tror mange lag er avhengig av at de tar igjen feltet.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...