Kalle_92 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Selv om Thor ikke vinner etapper så ofte får han gode plasseringer jevnlig gjennom hele Touren, og er derfor alltid å regne med i kampen om den grønne trøya. I 2005 vant han trøya uten å vinne en eneste etappe, så det at han ikke kommer først i mål hele tiden betyr ikke nødvendigvis at han er helt ute av kampen om den grønne. Helt enig med deg Stonemeister. Men tror det vil bli litt tøft for Thor i år, i forhold til at Cavendish er såpass sterk i spurt. Det er jo også en del flate etapper som passer Cavendish. Men til dere som ikke har troen på Thor, vil jeg jo bare si at dette året har han levert jevnt gode prestasjoner. 3.Plass i Milan-San Remo, 3.Plass i Paris - Roubaix, etappeseier i Tour of California (foran blant annet Cavendish og Freire). Han har jo også vist at han ikke er til å spøke med på prologer. (Synd at årets første etappe er en tempo på 15 km i Touren...). Alt i alt, vil jeg bare si at Thor er en stor rytter, som absolutt er med i kampen om den grønne trøya. Opptrekket må bare samkjøres mer. Gleder meg! For øvrig tror jeg det blir en kamp mellom Thor og Edvald på tempoen i NM. Tempoen er stort sett paddeflat, så det burde være i favør Thor. Samtidig så er jo Edvald litt sterkere på tempo, virker det ut som. (Men pass opp for Oksen, fordi han hadde en 10.plass på avsluttende tempo i Sveits Rundt, hvor Arvesen ble nummer 23 eller noe slikt) Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Herlig at Kurt Asle er med i touren! Gleder meg som et barn til start nå. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Styrkemessig vil jeg sette Freire og Thor i samme klasse. Det avgjørende blir at opptrekkene sitter og at han gjevnt og trutt skaffer poeng. Nå vet jeg ikke om anken til Boonen gikk igjennom, men Cavendish vinner nok neppe noen trøye så da står det mellom Hushovd, Freire og kanskje Bennatti om han stiller(?) Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Boonen får ikke sykle touren, etter det jeg vet. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Velkommen etter. Men han har anket. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Velkommen etter. Men han har anket. velkommen etter selv. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Gratulerer med tidenes comeback! Steegmans får kanskje ikke sykle TdF fordi han ikke vil signere anti-doping-kontrakt. Bra tiltak fra teamledelsen da, men tanke på Katushas turbulente vår. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Rimelig fishy om man ikke vil signere den kontrakten, synes jeg... Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Gratulerer med tidenes comeback! ty. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Da va NM M-sen på Nærbø overstått, og vinneren er, ikke overaskende, Edvald. 1 1 Edvald Boasson Hagen* Team Columbia - 0:58:41 2 14 Kurt Asle Arvesen Team Saxo Bank / 1:01:50 3 4 Frederik Wilmann Joker Bianchi / 1:03:04 4 2 Knut Anders Fostervold Nesset CK 1:03:08 5 6 Lars Petter Nordhaug Joker Bianchi / 1:03:22 6 5 Geir Inge Berg Sparebanken Vest 1:04:21 Endret 25. juni 2009 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Verdt å nevne at snitthastigheten var over 50 km/t også. Det er temmelig drøyt. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Edvald fortsetter å imponere. Selv uten internasjonal motstand så er jo 3 minutter foran Kurt Asle Arvesen ganske så overbevisende Endret 25. juni 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Fytti for et løp av Edvald! Var å så på tempoen idag, og farten og aksen han hadde var utilnærmelig. Kurt Asle sa jo selv at det var den beste tempoen han hadde kjørt i sin karriere, og forsatt så slo Edvald han med 3min. Forholdene på jæren var også perfekte idag. Flat løype, null vind og 25 grader. Edit: Legger til noen bilder av Edvald fra idag: Et snapshop av de deformerte, men muskelfulle bena til Kurt Asle: Endret 25. juni 2009 av Pirja Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Arvesen har kanskje den sykeste leggmuskulaturen i Pro Tour-sirkuset. Hvorfor var ikke Thor med? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Vet ikke. Fikk beskjed 1time før start at Thor ikke skulle være med idag, men stiller på fellesstarten på søndag. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 han sto vel strengt tatt aldri på startlisten? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Edvald sin rekord ble ikke godkjent, fordi løypa var 800m kortere enn den skulle vært, så ble ikke en ekte 50km tempo. Surt for han, men han viste jo hva han er god for. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Gleder meg som et barn til Tour-start nå! Ingenting slår en skikkelig fjelletappe med 2-3 HC-fjell. Jeg følger ikke med på Pro Tuor-sirkuset ellers, bare leser litt innimellom, men jeg setter opp dagene mine etter TdF. Fantastisk morsomt ritt. Heier som alltid på Denis Menchov og Rabobank Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Skal ned å se på NM i morgen. Noen andre? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg skal nok ned å se starten, for å så flytte meg ut i løypa og tilbake til målgangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå