Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!

NilsiT

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2009/05/22/sport/s..._hagen/6355716/

Kongenyhet! Hva tror dere? Med Renshaw som hjelperytter og opptrekker kan det fort bli en seier til eller to. Har dog ikke oversikten over hvor mange flate etapper det er igjen....

Team Columbia tenker vel at Boasson Hagen skal være med å kjempe om den grønne trøya. Han er en god sprinter men jeg tror nok at Renshaw kanskje har mer å stille opp med i en massesprint med de aller beste sprinterne. Han ser ut til å være i kjempe form så det er litt synd for Renshaw at han ikke får kjøre sine sjangser.

Er det poeng på grønn trøya på klatre etappene? I så fall vil Di Luca ta en del poeng der å bli vanskelig å slå i konkurransen om grønntrøya.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bare sluttetappen, og etappen før det(siste å 2. siste etappe) som er flat nok til at det er sjangs for massespurt. De neste dagene ventes de hardeste fjelletappene, der Rogers å Løvkvist vil bli kjørt for. Det er også mye spurtpoeng å hente på disse klarteetappene, så noe sjangs for Edvald(som allerede ligger 27p bak Di Luca) har han ikke sjangs på, men etappeseiere kan det bli ;)

Lenke til kommentar
Du tenker på den lilla trøya antar jeg. Ja, det er poeng på den på klatreetappene, selvsagt også på den grønne, da det er klatretrøya.

Hehe...

Tenker selvfølgelig på den lilla trøya. Blanda litt med tour'de france der.

Lenke til kommentar

Det er ingen spurtetapper igjen. Det er jo derfor Cavendish har stått av. Siste etappe er en tempoetappe og den før der har en festlig liten knekker på slutten som fort kan resultere i seier til Di Luca, såfremt ikke et brudd går inn. Edvalds eneste sjangse på lilla er hvis han kommer seg i et brudd som går inn på minst en av etappene.

Jeg har forøvrig liten tro på at de gidder kjøre for Rogers, han er allerede ute av det, og vil bare havne lenger bak når de skikkelig saftige fjelletappene starter. Poenget for Edvald er vel at han må klare seg selv, men det har han jo ved flere anledninger vist at han ikke har noen problemer med.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke med meg at siste etappe var tempo...

Jeg vil tro at Columbia vil prøve å få en spurtseier på 2. siste etappe så langt som de klarer å holde kontroll på utbrudd o.l. Etappen i seg selv er jo ikke noe hard, uten kategoriserte stigninger.

edit: 18. etappe så heller ikke umulig ut. Såfremt at Edvald kommer seg greit over fjelltoppen i starten.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan du klarer å overse den siste bakken på den 2. siste etappen. Det er tross alt snakk om 200 høydemeter stigning på den siste milen. At Edvald kan henge med inn er en ting, at Colombia, eller noe annet av spurtlagene, for den saks skyld har nok folk som klarer å henge med i den bakken til å holde feltet samlet er for meg utenkelig.

Jeg tror at hvis det ikke er snakk om et brudd som går inn så vinnes den etappen av en med vesentlig bedre klatreegenskaper enn Edvald. Etappe 18 derimot er helt klart et alternativ, men jeg har vanskelig for å se at noe annet enn et brudd går inn der. Det er tross alt en etappen mellom to avgjørende knallharde fjelletapper, så ser for meg at hovedfeltet sier snakkes og god tur til et brudd så tidlig som mulig på den etappen. Men for all del. det er lov å håpe at Edvald er med der.

Lenke til kommentar

Tipper et brudd får gå inn i dag. Di Luca er vel den eneste av favorittene som kan ha en mulighet til å tjene noe særlig med sekunder på en avslutning som dette. Hvis bruddet er av den ufarlige sorten tror jeg de andre storlagene holder dem på en anstendig avstand, men samtidig ikke kjører dem inn slik at Di Luca ikke får tatt bonussekunder.

Jeg setter mine penger på Garzelli, tror han går med i et brudd i dag for å skaffe mange verdifulle poeng til klatretrøyen. Hvis da bruddet går inn er det ikke mange som hamler opp med han på slutten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg håper Thor kan sette Cavendish på plass, men jeg tviler. Kanskje mot slutten av rittet (nå har ikke jeg sett etappeprofilene enda, men jeg tenker på flate etapper etter noen av de mer kuperte). Thor er bedre enn Cavendish i fjell, men Cavendish har et helt sinnsykt team rundt seg, med unntak av Edvald som ikke sykler Touren.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Det ble en bra dag for Cervelo test team i dag, både Gerrans og Thor på toppen av pallen. Ser ut som Thor er på god vei til Tour'en, det gleder jeg meg til.

:)

Thor er i herlig form. Problemet er bare at Cavendish er bedre for tiden. :wallbash:

Lenke til kommentar

Cavendish er en bedre spurter enn Thor, det samme er Boonen og Petacchi. Jeg har sluttet å tro på 3-4 etappeseire i en å samme TdF, men en seier eller to er ikke umulig og om han i tillegg presterer jevnt med laget rundt seg kan han kjempe om den grønne trøya. Akkurat som Oscar Freire gjorde, han presterte jevnt oppe i toppen selv om han ikke er den råeste spurteren og vant.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Boonen er ikke en bedre spurter enn Thor. Han har tapt seg. Han var helt overlegen, men har bare blitt dårligere med årene, synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Synes for øvrig ikke det sprutet av spurten til Thor i dag heller. Nivået er langt høyere i det store etapperittene. Feltet er større og det er flere om beinet. Vi må begrense forventningene tror jeg, selv om Thor herjer mens de fleste kanonene sykler gjennom Italia.

Lenke til kommentar

Det skal endel til for at det lykkes når du er avgengig av en mann. Når det går i 70 km/t i et felt på 150 mann og man skal klare å manøvrere seg frem og ligge på samme hjul hele tiden blir det nærmest umulig, i forhold til når du har et helt lag som ligger i front fra 1-2 km og inn. Selv tror jeg sjansene til for å vinne i tdf etappe er større hvis han heller bare fester seg til hjulet på en av konkurrentene med stort mannskap som f.eks. Cavendish...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...