Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!

NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såpass. Nå er jo 63kg utrolig lite til å være menn. Men så krever jo terrengsykling litt mer smidighet, og er mer avhengig av vekt enn i landeveisykling.

Vekt er ganske avgjørende for å bli en god klatrer.

EDIT: Jeg vil si vekt er viktigere i landeveissykling enn i terrengsykling.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Jeg glemmer ikke den ene etappen i Giroen(eller var det TdF?) for et par år siden, når en spurter lot opptrekkeren vinne ved å gi seg i spurten. DET er god lagånd, og sykkelsport er en lagsport.

Det blir helt latterlig å forvente at rytterne skal gjøre slike stunts, i hvert fall før man har sammenlagten i boks. Jeg tipper det ikke var på flrste etappe dette her.

Cavendish er hyret inn for å vinne, og det er nettop det han gjør. Om man ikke er en selvsikker kruttønne så har man ikke sjangs i en massespurt.

For å bli en god klatrer så er vekta viktig ja. Men man må også ha noe å rutte med vis man satser sammenlagt. Og med litt ekstra kilo så er det fullt mulig å holde seg i hovedfeltet over fjella.

Du vinner ikke TdF med å sitte i hovedfeltet i fjella. Jeg tror Boasson kan bli en like god sammenlagtrytter som Michael Rogers. Men han vil nok aldri bli en Jan Ullrich eller Indurain som også var svære for å være sammenlagtryttere, men de var unike.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Han er for å vinne enkeltetapper der det blir massespurt i hovedfeltet. Noe i sammendraget har ikke Cavendish noe å gjøre. Om en annen lagkamerat vinner gjør ikke noe for laget, penger i lagkassa og lønn får man uansett.

Men det er ikke noe man gjør til hverdags nei, men det er bra at de fremhever sporten slik en gang i blant, der man lar lagkamerater som gjør hele jobben for deg få en seier en gang av og til.

For å bli en god klatrer så er vekta viktig ja. Men man må også ha noe å rutte med vis man satser sammenlagt. Og med litt ekstra kilo så er det fullt mulig å holde seg i hovedfeltet over fjella.
Du vinner ikke TdF med å sitte i hovedfeltet i fjella. Jeg tror Boasson kan bli en like god sammenlagtrytter som Michael Rogers. Men han vil nok aldri bli en Jan Ullrich eller Indurain som også var svære for å være sammenlagtryttere, men de var unike.

Man må jo også har et godt nok lag i ryggen som kan hjelpe deg.

Men nå mente jeg ikke å sitte i hovedfeltet hele tiden, men at man ikke er av den typen som går på rykk i alle fjelletapper, men som klarer seg godt over fjellene. Edvald er god på alt, så om han er middels god på fjellene, så tar han det igjen andre plasser. Men jeg tror at Edvald framover vil henge veldig godt med i fjellene og skal ikke se bort ifra at han er å se på topp 10 lister sammenlagt i flere ritt i fremtiden.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Han er for å vinne enkeltetapper der det blir massespurt i hovedfeltet. Noe i sammendraget har ikke Cavendish noe å gjøre.

Mente jo selvsagt sammendraget i spurttrøyen.

Jeg tror at Hagen kan bli en OK sammenlagtrytter, gjerne få noen topp 10 plasseringer. Men han er altfor svak til å kunne svare på angrep når de tøffeste fjellene kommer og alle fjellrytterne er på krigsstien. I så fall må han bli minst like god som Cadel Evans til å klatre, og han er milevis derfra.

Lenke til kommentar
Jeg glemmer ikke den ene etappen i Giroen(eller var det TdF?) for et par år siden, når en spurter lot opptrekkeren vinne ved å gi seg i spurten. DET er god lagånd, og sykkelsport er en lagsport.

Shoot me if i'm wrong, men var ikke det nettopp Cavendish som gjorde dette i et av de store rittene i fjor? Mulig jeg husker helt feil. Var vel Andre Greipel han lot vinne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror Edvald kan bli en god klatrer. Det kommer an på hva han ønsker å fokusere på. Jeg tror ikke noen er helt klar over potensialet hans enda og om de (lagledelsen/han) oppdager at han kan bli en god sammenlagtrytter, så tror jeg de vil satse på det. Jeg tror Edvald kan bli en lik rytter som Valverde.

Lenke til kommentar
Jeg tror Edvald kan bli en god klatrer. Det kommer an på hva han ønsker å fokusere på. Jeg tror ikke noen er helt klar over potensialet hans enda og om de (lagledelsen/han) oppdager at han kan bli en god sammenlagtrytter, så tror jeg de vil satse på det. Jeg tror Edvald kan bli en lik rytter som Valverde.

Forhåpentligvis blir han litt smartere i hodet enn "Valv.Piti"...

Lenke til kommentar
Jepp, en ung gutt som kan komme veldig langt :thumbup:

Det viktigste er kanskje at han får et lag som tar godt vare på ham, og samtidig lar ham få den utviklingen som må til. Noe jeg egentlig tror Columbia passer bra til.

Det er jeg enig i. Jeg tror han bør signere med dem. Det vil nok være et klokt valg.

Anbefaler alle å lese Johan Kaggestad's blogg om Edvald

Og nå blir det også spennende å se om Boasson Hagen klarer det uttalte målet med å vinne poengtrøya. Hadde vært fantastisk morsomt om han klarte det!

Kommer Cavendish til å gi seg snart, eller vil han kjøre hele giroen? Jeg håper han gir seg snart. Kanskje allerede idag :) Da kan Edvald kjøre for sine sjanser.

Lenke til kommentar
Jepp, en ung gutt som kan komme veldig langt :thumbup:

Det viktigste er kanskje at han får et lag som tar godt vare på ham, og samtidig lar ham få den utviklingen som må til. Noe jeg egentlig tror Columbia passer bra til.

Det er jeg enig i. Jeg tror han bør signere med dem. Det vil nok være et klokt valg.

Anbefaler alle å lese Johan Kaggestad's blogg om Edvald

Og nå blir det også spennende å se om Boasson Hagen klarer det uttalte målet med å vinne poengtrøya. Hadde vært fantastisk morsomt om han klarte det!

Kommer Cavendish til å gi seg snart, eller vil han kjøre hele giroen? Jeg håper han gir seg snart. Kanskje allerede idag :) Da kan Edvald kjøre for sine sjanser.

Før giroen så var planen at Cavendish skulle gi seg når han følte for det. For giroen var bare en oppladning til TdF. Så lenge han ikke har planer om å kjøre hele giroen, så mener nå jeg de burde satse på Edvald og poengtrøya.

Lenke til kommentar

Da er det ikke så lenge til Giro'n er live på TV igjen. Gleder meg til dagens etappe. Ser at Garzelli og Soler er i brudd, men vi får se hvordan det er når vi får tv-bilder.

Her er en fin video fra Eurosport om Edvald. Del to finner dere under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...