Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!

NilsiT

Anbefalte innlegg

Boasson Hagen slutter ikke å imponere. Sier litt når han får spurt opp trekk fra Michael Rogers.

Får jo sykkle i lilla i tillegg på selveste 17.mai

har han fått spurt trøya :ohmy:

Han låner den fra DiLuca siden Diluca har den rosa, så kjører han heller i den. Edvald ligger 7p bak Diluca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drømmescenario idag:

Det blir massespurt og Edvald er siste opptrekker til Cavendish. Han trekker opp så bra at de får en luke, og Cavendish gir seieren til Edvald på sin bursdag.

Desverre. :(

Jeg må si jeg ikke liker Cavendish som person. Han er utrolig god som syklist, kanskje verdens beste i en massespurt, men han virker så kynisk og lite empatisk. Kunne aldri sett for meg at han hadde gitt en sier til Edvald, selv om det var bursdagen hans.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg må si jeg ikke liker Cavendish som person. Han er utrolig god som syklist, kanskje verdens beste i en massespurt, men han virker så kynisk og lite empatisk. Kunne aldri sett for meg at han hadde gitt en sier til Edvald, selv om det var bursdagen hans.

Jeg er enig. Dessuten er Cavendish mer eller mindre avhengig av laget sitt.

Lenke til kommentar

Ja, han ha eget opptrekk. Se på f.eks. Petacchi. Han må ofte klare seg alene og bruke de andre lagenes opptrekk.

EDIT: Jeg fikk ikke sett dagens etappe, men det var vel ikke kjempespennende. Hadde kanskje vært morsomt å fått se Edvald i den lilla trøyen da. ;)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Petacchi har blitt mer rutinert. Vi husker jo Fassa Bortolo-toget hans i Touren for noen år siden. Jeg vil si McEwen er den beste til å klare seg på egenhånd. Hunter er også god til det, men han er hakket under de beste spurterne rent avslutningsmessig.

Lenke til kommentar
Petacchi har blitt mer rutinert. Vi husker jo Fassa Bortolo-toget hans i Touren for noen år siden. Jeg vil si McEwen er den beste til å klare seg på egenhånd. Hunter er også god til det, men han er hakket under de beste spurterne rent avslutningsmessig.

Absolutt enig der. Thor klarer seg ikke alene i en massespurt ihvertfall.

Jeg hadde 1 feil fra å vinne en columbiatrøye på cyclingnews forumet! Surt :p Signert av hele laget. Hadde vært gøy det :)

Lenke til kommentar

Jeg ble først skikkelig sykkelfrelst under Petacchis monstersessong i 2003 (eller var det 2004?) da han vant seks etapper i Giro'n, fire i TdF og hvertfall like mange under Vuelta'n. De opptrekken som ble kjørt på den tiden kan jeg ikke huske å ha sett Petacchi få etter at Fassa Bortolo-laget ble lagt ned. Nå har vel ikke Petacchi vunent så mye i Giro'n, TdF eller Vuelta'n de siste årene heller?

Pr i dag er det nok riktig at McEwen er den beste alene, ja. Jeg husker mange TdF-etapper hvor vi (vi=jeg og fetteren min som følger med på Giro'n og TdF sammen hvert år :p ) har hatt stor tro på Thor, men så har McEwen kommet fra bakhjulet hans og tatt seieren. :p

Lenke til kommentar

Cavendish er jo helt rå spurter. Å det finnes ingen som er like god som han i en spurt. Men det er det eneste han duger til. Er det en kategorisert stigning så forsvinner han. Men jeg liker ikke han som person. Altfor egoistisk å sær. Akkuratt likt McEwen, god spurter, men egoistisk og sær personlighet.

Jeg glemmer ikke den ene etappen i Giroen(eller var det TdF?) for et par år siden, når en spurter lot opptrekkeren vinne ved å gi seg i spurten. DET er god lagånd, og sykkelsport er en lagsport.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror egoismen og arraogansen som kjennetegner McEwen og Cavendish er noe av det som gjør dem helt rå. De har evnen til å bli skikkelig forbannet og omsetter det til en eksplosjon på sykkelsetet. De, kanskje spesielt Cavendish nå, har en ekstrem seiershunger.

Lenke til kommentar

En som er mer beskjeden når han ikke er på sykkelen, er vår kjære Edvald Boasson Hagen. For en behagelig fyr. Han er rolig og avbalansert uansett situasjon, virker det ut som. Og han kan virkelig sykle, som han har bevist. Edvald har seilt opp som en av mine favorittsyklister, uten tvil :) Hvilken type rytter tror dere Boasson Hagen kommer til å bli? Han er jo god til stort sett alt...

Lenke til kommentar
En som er mer beskjeden når han ikke er på sykkelen, er vår kjære Edvald Boasson Hagen. For en behagelig fyr. Han er rolig og avbalansert uansett situasjon, virker det ut som. Og han kan virkelig sykle, som han har bevist. Edvald har seilt opp som en av mine favorittsyklister, uten tvil :) Hvilken type rytter tror dere Boasson Hagen kommer til å bli? Han er jo god til stort sett alt...

Boasson Hagen blir nok en sammenlagt rytter :) Har troa på at han kan være første nordmann i den gule trøya på Champs Elyssè ;)

Lenke til kommentar
74kg vil nå ikke jeg si er tungt. Man har sett nå at han kan hevde seg i de fleste sammenhenger, og jeg vil tro at om 2-3 år så er han en sammenlagsfavoritt.

Se på Landis... ser man på han skulle man aldri tro at han noensinne var med å kjempe om sammenlagt seieren, for han ser rett og slett ut som en bolle :p

Lenke til kommentar

Jeg tror Edvald kan vinne sykkelritt som Tour de Romandie og Volta a Catalunya. I klassikerne er jeg litt mer usikker, men han kan kanskje gjøre det bra i Lombardia rundt eller kanskje til og med Amstel Gold Race.

Vanskelig å si, men han er nok ikke den typen rytter som vinner Giro'n eller TdF.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I snitt veier podiumryttere i (terreng)sykling 0.35 x høyde i cm. Edvald er 181 og burde i følge den formelen veid drøye 63 kg. Det er ikke nødvendig å være så lett, men noen kilo kunne han kanskje med fordel gått ned.

Edit: Kilde for de som lurer på det er The Mountain Biker's Training Bible av Joe Friel.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...