Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det kommer litt an på hvilken type ryttere det er snakk om, men mange syklister holder lenge, ofte 35+. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hvilke kanaler er det Giro'en går på? Jeg ser Giroen på Eurosport, vet ikke om TV2Sport sender. Ble veldig imponert av Boasson Hagen idag, ikke bare hadde han krutt i føttene, men han var strategisk veldig smart. Han spares i TdF, men vi får garantert se sirkus Boasson Hagen der også. Hvem er forresten den yngste vinneren av en etappe i Giroen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Fausto Coppi vant hele driten da han var 21. I nyere tid vant Damiano Cunego rittet i 2004 da han var 22. Jeg vet ikke hvem den yngste etappevinneren er, men jeg tviler på at han kan ha vært særlig mye yngre enn Edvald. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 "Ifølge NTB ble Edvald Boasson Hagen (21 år, 363 dager) tidenes tredje yngste rytter som har vunnet en etappe i Giroen. Yngste vinner gjennom tidene er Leonardo Sierra (21 år, 236 dager). Filippo Casagrande (21 år, 293 dager) var også yngre enn nordmannen" fra vg.no Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dette var bare helt rått av Edvald. Jeg var sikker på at Hunter skulle ta spurten, men alle ble jo bare hengende etter. Tror ikke helt de var klar over guttens talent? Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dette var bare helt rått av Edvald. Jeg var sikker på at Hunter skulle ta spurten, men alle ble jo bare hengende etter. Tror ikke helt de var klar over guttens talent? Det tror jeg nok de var. Det ble de fleste under Gent-Wevelgem, om de ikke allerede var det før det. De var rett og slett bare sjanseløse. "Barneskirenn" kan kanskje brukes her Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Dette var bare helt rått av Edvald. Jeg var sikker på at Hunter skulle ta spurten, men alle ble jo bare hengende etter. Tror ikke helt de var klar over guttens talent? Det tror jeg nok de var. Det ble de fleste under Gent-Wevelgem, om de ikke allerede var det før det. De var rett og slett bare sjanseløse. "Barneskirenn" kan kanskje brukes her Joda, men det er helt annerledes å møte et talent på "nært" hold. De fleste har nok hørt om ham, både de som sykler proff og de som er fan av sporten i lengre tid. Dette har jeg selv opplevd på fotballbanen, det ble en sånn skikkelig wow! Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Fikk pokker ikke sett hele giroen i dag. Etter det jeg skjønner gikk det veldig bra. Noen som vet om noen steder jeg kan se løpet om igjen, evt. laste det ned? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 De sender det vel kanskje før etappen imorgen på Eurosport. Det gjorde de ihvertfall tidligere i uken. De hadde et 30min sammendrag fra siste 2-3 mila fra forrige etappe. Men da hadde de vel kanskje ikke noe annet å sende. Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det er jo mulig. Fant uansett alle de andre etappene som torrentfiler. Så da er det bare å vente på at stage-7 blir lagt ut! Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det er jo mulig. Fant uansett alle de andre etappene som torrentfiler. Så da er det bare å vente på at stage-7 blir lagt ut! Evt. Kan du jo bare se de siste kilometerene her Du har et poeng,untouch4ble. Han er rå. Gleder meg til i sommer, når han kommer hit! Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Takk for tipset. Nå ble også hele racet ferdig nedlastet her! Skal bli artig å se siste halvdel! Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Edvald er bare helt rå. Jeg har familie like utenfor Lillehammer som kjenner han, og jeg syklet med han i Gausdal for noen år siden. Det var bare helt rått å se han sykle fra meg i bakkene der. Aldri opplevd noe lignende. Veldig hyggelig fyr i tillegg. Dagens etappe er jo egentlig som skapt for Edvald. Gårsdagens etappe så jeg ikke på som noen spesiell etappe for Edvald, men den gang ei. Jeg ser på Edvalds muligheter i dag som større enn det de var i går. I dag er det mer klatring, men ikke alt for store fjell heller. Jeg tipper det går et brudd, men at de blir kjørt inn før mål av et mindre hovedfelt. Edvald slår selfølgelig alle i spurten. EDIT: Eurosport HD viste de siste km nå! Endret 16. mai 2009 av MagnusW Lenke til kommentar
GLN Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Edvald er bare hjelperytter, så kan ikke forvente noe før hver etappe. Alt etter hvordan andre lagkammerater ligger an, eller formen til de som er rangert over Edvald i Columbia. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Igjen sterkt av Edvald! Får tilogmed egen opptrekker, selv om han selv er hjelperytter! Det som er så morsomt å se med Edvald er hvor lite krefter det ser ut til å koste han i forhold til de andre. Han klarer jo snu seg 2 ganger og gir ikke alt i spurten idag. Igår så satt han å tråkket i innspurten, mens de andre sto å brukte 4 ganger mer krefter, før han slo til. Team Columbia ser ut til å bli et sterkt lag i år. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det var faktisk Michael Rogers som dro Edvald på oppløpet. Det sier litt. Lenke til kommentar
agail Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Boasson Hagen slutter ikke å imponere. Sier litt når han får spurt opp trekk fra Michael Rogers. Får jo sykkle i lilla i tillegg på selveste 17.mai Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Edvald Boasson Hagen er umenneskelig. Jeg har ikke ord, han leker med resten i en alder av 21 år. En etappeseier og to andreplasser på tre dager i Giro d'Italia, det er jo helt ekstremt! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Boasson Hagen slutter ikke å imponere. Sier litt når han får spurt opp trekk fra Michael Rogers.Får jo sykkle i lilla i tillegg på selveste 17.mai har han fått spurt trøya Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Boasson Hagen slutter ikke å imponere. Sier litt når han får spurt opp trekk fra Michael Rogers.Får jo sykkle i lilla i tillegg på selveste 17.mai har han fått spurt trøya Stemmer det. Det som er litt spesielt i Giro d'Italia er at det ofte er sammenlagtvinneren som også vinner denne trøyen. Dette kommer av at etappene ikke er "veid" i forhold til poeng. I TdF er det mye flere poeng å hente på flate etapper enn på klatreetappene. I Giro'en er det like mange poeng uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå