Seian Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Da var det endelig på tide av jeg fikk lagt ut noe av det jeg har mekket også. Dette er et soloprosjekt av meg der jeg har komponert, programmert, sunget og spilt inn. Alt ble tatt opp her hjemme på gutterommet, noe som er nokså merkbart. Dette er mer eller mindre noe jeg gjorde for å se hvordan det var å kunne spille inn og se hva jeg måtte gjøre for å komme fram. Jeg må ærlig si at sangen egentlig ikke er helt spilt inn, og at jeg ikke i det hele tatt er fornøyd med innspillingen, men jeg slenger den ut forde. Skulle også likt å leid inn en vokalist og skrevet en tekst til sangen. Akkurat her ligger sangen. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Veldig bra dette! Likte denne låta. Til å ha blitt tatt opp på gutterommet synes jeg det låter ekstremt godt. Keep up the good work osv. Bra gitarspill! "Raille raaillee" Lenke til kommentar
Seian Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jøss, der fikk jeg respons også, ja ^^ Hyggelig! Det med at det låter bra til å være en slik type kvalitet kan nok ligge i at jeg brukte en trommemaskin som hadde ganske bra lyd i seg selv. Tror jeg da Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg liker den men ville dempet vokalen og eq'et den siden den dominerer litt for mye nå. Kule ideer da, spesielt rundt 2:20. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Det er nemlig dette faget jeg ikke kan, nemlig å mikse Burde nok tatt en titt på en del tutorials om akkurat dette, men fint med kritikk . Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Skal vi sjå. Starten er i god prog-ånd. Om eg skulle vere i pirkehumør her må det vere enkelte parti gitaren ikkje henger heilt med 1:08 Den melodilyden du bruker fra synth falt ikkje i smak. Hadde ikkje du funka bra med et slags piano? 2:18 - kult parti. 9/8 på slutten av sekvensane der? Gitarsoloen beviser at du kan spele bra solo, men av og til så husk "less is more" =) (Sa han som ikkje var _så_ god på sologitar) Oppbygginga og akkordane etterpå er bra. Likte gangen i det. Men du har litt jobbing med mixen ja. Vrenggitaren låg for langt bak i lydbildet bl.a. og vokalen ville eg hatt lenger bak. (ka i alle dager var det du sang btw? ) Og så ville eg ha lagt meir sjel i trommeprogrammeringa. Det kan ha _utrulig_ mykje å sei. Trust me on this one. Køyrer du noke reverb på den? evt kompressor av noko slag? For å få den litt meir "levande" lyden. Kreativ og god låt, er ingenting i veien med oppbygginga. Er mixen det står mest på. Og trommene, for min del. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Skal vi sjå. Starten er i god prog-ånd. Om eg skulle vere i pirkehumør her må det vere enkelte parti gitaren ikkje henger heilt med Det med gitaren. Er det rent teknisk du mener? Siden jeg plagdes med at lyden kom inn et halvt sekund etter selve innspillingen. Om det er rent melodisk, så vet jeg ikke hva som trengs 1:08Den melodilyden du bruker fra synth falt ikkje i smak. Hadde ikkje du funka bra med et slags piano? Jeg får prøve, men da må jeg nok legge på en del toner, går jeg utifra? Ellers blir det vel tørt? 2:18 - kult parti. 9/8 på slutten av sekvensane der? Om jeg husker rett, så er det 11/8, eller enda enklere, 5/8 + 6/8. Men du har litt jobbing med mixen ja. Vrenggitaren låg for langt bak i lydbildet bl.a. og vokalen ville eg hatt lenger bak. (ka i alle dager var det du sang btw? ) Ja, så var det den fordømte miksinga mi . Jeg får ta opp selvstudering om akkurat dette. Du har vel ikke noe du kunne anbefalt? Gjerne på verdensveven. Og så ville eg ha lagt meir sjel i trommeprogrammeringa. Det kan ha _utrulig_ mykje å sei. Trust me on this one. Køyrer du noke reverb på den? evt kompressor av noko slag? For å få den litt meir "levande" lyden. Mer sjel, så mener du mer dynamisk? Føler selv at jeg kunne godt ha lagt på litt mer fills etc, så det kommer i neste utgave. Følte selv at det ble litt mye copy/paste i løpet av sangen. Reverb og kompressor skal jeg også huske på til neste gang. Kreativ og god låt, er ingenting i veien med oppbygginga. Er mixen det står mest på. Og trommene, for min del. 9436235[/snapback] Det er notert Takk for utfyllende svar! Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jævlig bra! I kjent Seipa-stil, raille raille!! :!: Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Skal vi sjå her. Det med pianoet trenger ikkje nødvendigvis vere så veldig mange fleire toner, om en finner et varmt piano. Kanskje litt delay på, og voila. Du trenger ikkje nødvendigvis tenke på dynamikken i trommene. Men meir fills, og meir "leiking" med hihat vil gjere låten meir gjennomført. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Synes dette var svært bra jeg! Hadde ikke hatt noe imot å samarbeide med deg! Tror trommingen min hadde vært perfekt for deg! Bra den syngen da! "raille raille" Er du trønder? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Synes dette var svært bra jeg! Hadde ikke hatt noe imot å samarbeide med deg! Tror trommingen min hadde vært perfekt for deg! Bra den syngen da! "raille raille" Er du trønder? 9632902[/snapback] Hihi, takk. Kanskje du ville ha hatt en lydfil uten trommer som du kanskje kunne ha mikset og trikset med? En trønderkar med trønderdialekt som bor i Trøndelag, ja . Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Synes dette var svært bra jeg! Hadde ikke hatt noe imot å samarbeide med deg! Tror trommingen min hadde vært perfekt for deg! Bra den syngen da! "raille raille" Er du trønder? 9632902[/snapback] Han er trønder ja:) Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Synes dette var svært bra jeg! Hadde ikke hatt noe imot å samarbeide med deg! Tror trommingen min hadde vært perfekt for deg! Bra den syngen da! "raille raille" Er du trønder? 9632902[/snapback] Hihi, takk. Kanskje du ville ha hatt en lydfil uten trommer som du kanskje kunne ha mikset og trikset med? En trønderkar med trønderdialekt som bor i Trøndelag, ja . 9634591[/snapback] Jeg har dessverre ikke noen trommer å spille inn med. Men hadde jeg hatt et elsett vettu så har jeg kunnet prøvd ihvertfall. Men så hater jeg å spille etter noe som allerede er innspilt. Det er ganske så vanskelig! :S Men så har jo du programmert trommer da, så det betyr jo at alt er i tight og fint da. Burde kanskje gå. Hmm, får se meg litt om for å se om jeg finner noe trommesett jeg kan spille inn med. Har en kompis som har et dårlig el-sett fra SmartClub, men det gir jo ganske sugen lyd da.. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Ahh, nå tror jeg jeg henger med. Med å samarbeide mener du helt fersk sang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå