Wikingen Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Heisan! Har akkurat satt opp en maskin med et Abit SD7 533 HK, og dyttet inn en 2.26GHz P4. Ved oppstart av maskinen vises imidlertid P4'en som kun 1.75GHz...??? Hva kommer dette av??? Clock Divideren står på 3/3/2/1. Kan jeg endre noe for å få ut 2.26GHz av min 2.26GHz P4??? :-? Takker for svar!! Mvh Wikingen Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 prøv å oppdater til siste bios så kanskje det løser noe =) Lenke til kommentar
nitro86 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei! Er antagelig vis biosen din som ikkje støtter så mye. Oppdater biosen. Men pass på at du velger rett driver, biosen kan gå til helvette vis du velg feil. Ver og forskiftig med at maskina ikkje restartes når du instalerer driverer. Da skjer akkuratt de samme som vist du velger feil! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 ABIT SD7 533 støtter paradoksalt nok (tross navnet) ikke 533MHz FSB offisielt. (Her finnes listen over BIOS oppdateringer for dette hovedkortet.) -KJ Lenke til kommentar
Wikingen Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Har forsøkt å oppdatere bios, men det ser ikke ut til at det går, i og med at jeg kjører Win XP Pro Norsk. All biosoppdatering må gjøres i DOS, hvilket jeg ikke får til i XP. Jeg sjekket også hvilke HK som var kompatible med XP, og det så dårlig ut..... ser ikke ut til at de har fikset det på SD7-533 enda...sjekk her; http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2001/2001102401.htm ..... Noen forslag??? Må jeg installere WIN 98 først, oppdatere Bios, for så å reinstallere XP?? Vrient dette her... [/url] Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 For å gjenta meg selv: Kortet ditt støtter ikke 533MHz FSB. Det går ikke. Chipsettet på hovedkortet er ikke laget for det. -KJ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har forsøkt å oppdatere bios, men det ser ikke ut til at det går, i og med at jeg kjører Win XP Pro Norsk. All biosoppdatering må gjøres i DOS, hvilket jeg ikke får til i XP. Her er fremgangs måten hvordan du oppgraderer bios'en din. http://fae.abit.com.tw/eng/download/bioshelp.htm Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Alternativt bootdisk.com Lenke til kommentar
nitro86 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kommer du ikke ut i dos med XP? Du må boote med cd..... Boot med win98 cd og start med cdrom. Da kommer du ut i dos og kan oppgradere bios;) Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 trenger vel ikke det engang, siden flash fila allerede lager oppstartsdisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå