Sagacious Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei Har nettopp installert Vista på min nye(oppgraderte) HTPC. Og brukte en vanlig 19” LCD mens jeg konfigurerte den og installerte drivere til skjermkort, og alt gikk tilsynelatende bra. Helt til jeg koblet HTPCen til min Full-HD LE46M87 Samsung skjerm, så får jeg ikke lov til å velge oppløsningen 1920x1080. Det virker som om Vista ikke klarer å ”glemme” skjermen jeg installerte Vista på(19 tommer'n). Har prøvd å installere skjermkortdriver på nytt, men det hjelper ikke. Noen som har noen tips? Har funnet ut at noen andre har løst problemet slik men jeg finner ikke filene under windows/system32 som jeg må slette for at det skal gå. Njaal Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Kjør windows update og installere driveren for TV'n/skjermen - da får du rett oppløsning . Hadde samme greia på min egen HTPC med Home Premium etter install . Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Kjør windows update og installere driveren for TV'n/skjermen - da får du rett oppløsning . Hadde samme greia på min egen HTPC med Home Premium etter install . 9310187[/snapback] Desverre så finner ikke windowsupdate min skjermdriver... og da går det dårlig igjen Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Har du prøvd å kople til på PC-IN (Vga kabel) fra skjermkortet. Sette tv'n i source PC og HTPC funkjsjon til on e.l. Display/LCD-TV'r har såkalt "EDID data" som forteller om oppløsninger ref.rate osv til tilkoplet utsyr(skjermkort). Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Har du prøvd å kople til på PC-IN (Vga kabel) fra skjermkortet.Sette tv'n i source PC og HTPC funkjsjon til on e.l. Display/LCD-TV'r har såkalt "EDID data" som forteller om oppløsninger ref.rate osv til tilkoplet utsyr(skjermkort). 9312788[/snapback] Har brukt VGA kabel hele tiden jeg.. Har ikke somlet meg til å kjøpe en DVI/HDMI adapter. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Kan bare oppdatere med å si at jeg nå har reinstallert Vista _med_ min HD-skjerm tilkoblet. Og får likevel ikke lov til å velge 1920x1080.. det høyeste jeg får velge er 1600x1200. Lenke til kommentar
branick Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg stuka lenge med det samme jeg også, men fant ut at via VGA kabel blir det best med oppløsning på 1360X768. Min tv er da bare HD-Ready, men leste her inne at VGA liker best den oppløsningen. Og at ved bruk av HDMI er det "bigger is better" Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Ja er enig i det. Problemet mitt er at jeg kjørte XP tidligere og da fikk jeg "lov" til å kjøre 1920x1080, men når jeg kjører Vista er maks oppløsning 1600x1200. Njaal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå