svi Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Har nettopp vært og kikket på en bruktbil, Toyata Avensis 1999 modell, og oppdaget noe rart ved bruk av aircondition. Når AC gikk så la det seg svart støv på innsiden og på nedre del av frontruten. Så rett og slett ut som asfaltstøv. Noen som har en forklaring på hva dette kan skyldes? Må hele AC-anlegget renses? eller er det bare et filter som må skiftes? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Om ACen ikke har vært brukt en stund, kan det være noe pakningsdritt som har gått føyken. Uansett så virker det rart. Kjøler anlegget? Kommer det svart støv hele tiden, eller var det bare med en gang? Lenke til kommentar
svi Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Anlegget kjøler helt fint ja, og brukes regelmessig. Dritten kommer inn hele tiden ja... Jeg ville kansje tro at det er noen pakninger eller filter som har mistet funksjonen sin. Bilen har nettopp blitt godkjent på EU-kontroll, men der sjekker de vel ikke AC uansett. Om ACen ikke har vært brukt en stund, kan det være noe pakningsdritt som har gått føyken. Uansett så virker det rart. Kjøler anlegget? Kommer det svart støv hele tiden, eller var det bare med en gang? 9310921[/snapback] Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er det vond lukt fra anlegget? Kan det være uttørket mugg fra kjøleelementet? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Lufta går den samme veien med eller uten ac på så det bør komme støv hele tiden. Kanskje pollenfilteret ikke har vært bytta før og gått i oppløsning. Kondenseren til ac`en drar fuktigheten ut av lufta så jeg tror ikke det skal være mulighet for uttørka mugg så lenge det kjøler. Ellers så har jeg vært borti det samma på biler som har vært røykskada etter brann osv... Lenke til kommentar
svi Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Takk for gode tips, men litt vanskelig å vite hva det kan være. Uansett så tar jeg en NAF-test, håper at de kan si hva problemet med AC'n er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå