Emomilol Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei, gikk ut med 4 i tysk fra ungdomsskolen, men vil lære meg språket bedre. Derfor vil jeg lese tyske, lettleste bøker. Har du noen forslag? Lenke til kommentar
Sidemaal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ingen? 9320567[/snapback] Bump Er jo lov å søke på google.. ikke at jeg orker å gjøre det for deg nå, men du kan jo prøve å se der.. Lenke til kommentar
xusjfnjoajsn Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Gå på amazon.de og surf litt rundt.. Sjekk ut plottdrevne bøker som krim, fantasy osv, holder på spenningen mens du sliter deg igjennom ordboka Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Holder på med Frank Schätzings Swarm nå, og han er jo tysk. Jeg leser den på engelsk, men det er lettleste greier. I tillegg er det visstnok en bestselger. Helt grei start, og det ligger an til god underholdning. (har vel lest 1/5 så langt) Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg husker jeg leste en bok som heter "Im Irrenhaus" i skolesammenheng en gang. Det er en kort og enkel bok hvor du får utfordra deg litt sikkert, selv om språket der er helt greit. Den handler om Berlinmurens fall og greier. Første jeg kommer på i farta, ettersom jeg ikke kan si at jeg har lest mye tysk litteratur! Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Takk til begge. Håper det blir en fin balanse mellom ordboka og leseboka. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 En annen forfatter jeg leste på tysk for altfor mange år siden er Siegfried Lenz. Husker ikke så mye av innhold, men mener det var rimelig greit å komme gjennom. The Swarm kan ha en del fagterminologi som kan bli trøblete. (mye offshore og akvamarinologi (er det et ord forresten?)) Lenke til kommentar
kfs Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 The Swarm kan ha en del fagterminologi som kan bli trøblete. (mye offshore og akvamarinologi (er det et ord forresten?)) 9388808[/snapback] Marinbiologi kanskje? Aquamarine mener jeg er en farge, men ellers er det vel gjerne litt smør på flesk (aqua = vann, marin = relatert til havet) ? Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 "Den lille prinsen" er sikkert en grei bok å lese på tysk! Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hva med Im Westen nichts Neues? (All Quiet on the Western Front) Meget interessant lesning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå