Gå til innhold

Hvilken er din favoritt hunderase?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Toller nå, og den klarer vel en klar andreplass.

Men jeg er fryktelig svak for Hovawart. Hadde en før, og jeg savner han. :/ Mer majestetisk hund skal du lete lenge etter.

Syntes de er desidert penest i svart og brun, though. Helt svart og lys er jeg ikke like stor fan av.

Barnabass-xl.JPG

Lenke til kommentar

Liker godt:

Lapsk Vallhund

Alaskan Malamute

Border Collie

o.l. (f.eks. Siberian Husky, Finsk Lapphund))

Liker ikke:

Små femidott-hunder (og puddel)

Alt av *bull*

Kamphunder generelt

Hjemme har vi akkurat fått oss en Border Collie som skal hjelpe til med å hente inn sauene om høsten :-)

Har selv lyst på en Lapsk Vallhund eller en Alaskan Malamute når jeg er ferdig å studere om noen år.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min favorittrase er Labrador retriever!

En hund som er glad og fornøyd så og si hele tiden! Den er menneskevennlig, har et rolig vesen og er en glimrende treningskamerat, og familiehund!

Hvis den får det den trenger av næring er den villig til å være med i skog og mark, så sant som på treningsrunder til den blir helt utslitt..

Den krever mye mosjon, da en labrador fort legger på seg og blir kraftig om den ikke får mosjon.

Den er glad i å svømme, noe som resulterer i at den prøver å "svømme" alt fra vanndammer til gjørmepytter.

Så blir en del vasking og renhold av den også :)

Nettopp en labrador skal jeg ha meg da jeg får tid/plass til å ha hund. :)

Utseendemessig er de helt enkle og greie, og som valper flest er de veldig sjarmerende!

sm.jpg

istockphoto_2337513_labrador_retriever_cream.jpg

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

En hund som er glad og fornøyd så og si hele tiden! Den er menneskevennlig, har et rolig vesen og er en glimrende treningskamerat, og familiehund!

Hvis den får det den trenger av næring er den villig til å være med i skog og mark, så sant som på treningsrunder til den blir helt utslitt..

Den krever mye mosjon, da en labrador fort legger på seg og blir kraftig om den ikke får mosjon.

Den er glad i å svømme, noe som resulterer i at den prøver å "svømme" alt fra vanndammer til gjørmepytter.

Utseendemessig er de helt enkle og greie, og som valper flest er de veldig sjarmerende!

sm.jpg

istockphoto_2337513_labrador_retriever_cream.jpg

Flotte valpebilder.. men du.. den nederste kan da umulig være en labrador? Alt for spiss og spinkel i snuten..

Endret av granny
Lenke til kommentar

Tibetansk Spaniell, Pomeranian og Belgisk Fårehund ( De sorte med, lyse flekker over øyne og slikt) Utrolige fine hunder! :)

--

Prostie, min snart 1år gammel tibetanske spaniell tispe.

post-143251-1199497411_thumb.jpg

Min absolutte favoritt !!! ^^

Endret av Lubbne_Ludde
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Amen! ;) ;)

Min Labbe er nå 10 uker. Fantastisk lite dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...