Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til mekking av hatthylle

ivanito

Anbefalte innlegg

Jeg var innom jobben for å se om vi hadde noen tre materiale-rester.. Jeg var egentlig ute etter kryssfinér, men det var vi tom for, men vi hadde inne en relativt stor plate i MDF, den er ikke så veldig tykk, men tykk nok til å holde oppe noen høyttalere, tenker egentlig på å doble den, men får se....

Det jeg lurer på er om det er noen som har tips før jeg skal begynne, noen erfaringer eller rett og slett bare noe dere synes er kult.. Tar imot alt av forslag, har kjøpt inn "hatthylle-stoff" i svart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er bare 0,8cm tykk, så er ikke allverden.. Skal bare holde to 6*9ere. Men med tanke på feste vurderer jeg å doble den (lime to plater sammen). Grunnen til dette er fordi feste som er der nå er to metallstenger på hver side som går inn i et slags "ledd". De låser seg der på en måte!

Lenke til kommentar

Om du har en Coupe, så regner jeg med du kan løfte opp hattehylla, altså, når du løfter opp bagasjeroms døra så løfter også hattehylla seg opp!

Et tips kan være å vinkle den hattehylla mot deg, bare ved å gjøre det så får du utroli mye mer lyd inni bilen!

Eneste negative er at det hindrer endel utsikt bakover :/

Lenke til kommentar
Er en Honda civic, og hatthyllen løfter seg ikke..  Men kryssfiner var utrolig dyrt, skulle ha 500kr for en liten plate.. Hva med en hobbyplate da?

9325687[/snapback]

Spørr etter noe avkapp på slike steder da? Betalte under 400,- for en 19mm MDF-plate forrige gang på Montér

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått en del nye ideer, har lyst til å lage en hatthylle i rødt stoff, i denne skal 6'9'erne stå, og i midten vil jeg ha en firkant i plexiglass:D Vet ikke helt om dere forstår hva jeg mener men...

Vet de har rødt stoff på BileXtra :D plexi er ekstremt dyrt, men siden jeg bare skal ha et lite avkapp skal jeg se hva jeg får til. Har en tynn MDF plate (som nevnt tidligere). Kan jeg bruke en hobby plate? Jeg vil også ha noen "sølv/krom" lister rundt plexien, noen forslag?

Lenke til kommentar

Mener å ha sett kromlister hos Biltema eller BilXtra, så det kan du få der.

Kommer på rull tror jeg, så det skal være greit å montere.

Hobbyplater fungerer greit til hattehylle.

De skal være solige nok til at de tåler det, men det kan være lurt å lakkere de litt først, sånn at de ikke tar til seg fukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...