Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette et bra kjøp?

axelh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja står ikke oppgitt km der bare hvor langt motor har gått noe som er litt uinnteresangt...

Ellers burdte du finne GLS der det er lakkerte detaljer som lister, dørhåndtak, speil.. og varme i sete og speil, tåkelys, el speil, 4 el vinduer, ac, takluke osv..

Hvis du skal toppe hele greia velger du en med 2l v6 twin turbo eller 2,5l v6, da får du 4wd, 4 hjulsstyring, automatisk justering av høyde++++++++

ellers er dette en bil som er undervurdert selv mange luksusbiler idag blir ikke levert med et så godt og avansert hjuloppheng

2 airbag er standar men ikke abs som ekstrautstyr så det må man være litt obs på.. f.eks bilen min har ikke abs men den har 4wd og store ventilerte skiver foran og bak, men kjekt med abs på vinter.

btw ville ikke valgt den du har linket til da den har den minste motor og ribbet for gromt utstyr.

edit selve karroseriet ruster ikke, men må under hvis den alldri har vært understellsbehandla eller oljebehandla så ruster det litt men det gjør alle biler.

edit å ikke regne med værdens billigste bilhold MANGE foringer osv som gå føyken. da velger man carina e eller noe. og hvis foring ryker så et noen man ikke får løse men må kjøpe evnt en hel arm til noe tusninger. dobbel regreim som er dyr å skifte osv..

en foring på bile min røyk og jeg måtte kjøpe hele denne armen(2stk=dyrt):

54894766ww7.th.jpg

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Eier sier at bilen har gått 250.000. Hva er egentlig forskjelle på at bilen har gått 250.000 og motoren har bare gått 57.000? Er det fremdeles et bra kjøp? Hvor lenge vil bilen holde?

Axel

9310875[/snapback]

Han har nok bytta motor, og den nye motoren har gått mindre enn resten av bilen. Ville kanskje ha spurt om hvorfor han har bytta motor. Dersom dette er noe selger har gjort selv, så ville jeg også ha forsikra meg om at det er gjort skikkelig, biler som er skrudd og herja mye på av folk som ikke er fagfolk kan fort ha litt trøbbel. Sier ikke at det er tilfelle her, men jeg ville undersøkt litt uansett. Jeg er ikke ekspert på mitsubishi, men trodde da at motorene skulle holde lengre enn 250.000?

Lenke til kommentar
Eier sier at bilen har gått 250.000. Hva er egentlig forskjelle på at bilen har gått 250.000 og motoren har bare gått 57.000? Er det fremdeles et bra kjøp? Hvor lenge vil bilen holde?

Axel

9310875[/snapback]

Han har nok bytta motor, og den nye motoren har gått mindre enn resten av bilen. Ville kanskje ha spurt om hvorfor han har bytta motor. Dersom dette er noe selger har gjort selv, så ville jeg også ha forsikra meg om at det er gjort skikkelig, biler som er skrudd og herja mye på av folk som ikke er fagfolk kan fort ha litt trøbbel. Sier ikke at det er tilfelle her, men jeg ville undersøkt litt uansett. Jeg er ikke ekspert på mitsubishi, men trodde da at motorene skulle holde lengre enn 250.000?

9311003[/snapback]

takker!

Melding er sendt til selger...

Axel

Lenke til kommentar

Så da ut som en ganske grei bil det ja. Ikke noe veldig galt med den, men sjekk ut det med motoren om hvorfor han byttet den mm som Dipstick sier.

Stusset over av den var litt billig. Vet ikke så masse om prisene på den type bil, men burde da koste mer? Veldig bra at han har kviteringer på plass.

Spør hvor mange eiere bilen har hatt, og test bilen! Hør hvordan den oppfører seg når du girer, bremser og sånt. Ikke bare ring og sett penger inn på kontoen hans :thumbup:

Håper kjøpet går i boks :)

Lenke til kommentar
Så da ut som en ganske grei bil det ja. Ikke noe veldig galt med den, men sjekk ut det med motoren om hvorfor han byttet den mm som Dipstick sier.

Stusset over av den var litt billig. Vet ikke så masse om prisene på den type bil, men burde da koste mer? Veldig bra at han har kviteringer på plass.

Spør hvor mange eiere bilen har hatt, og test bilen! Hør hvordan den oppfører seg når du girer, bremser og sånt. Ikke bare ring og sett penger inn på kontoen hans :thumbup:

9311115[/snapback]

Takker!

Et siste spørsmål: Er det egentlig lurt å kjøpe en bil som har gått over 200.000? Hvor lenge vil bilen vare etter det?

Axel

Lenke til kommentar

Det er jo vanskelig å si hor lenge bilen vil vare, det er jo litt opp til eier også, hvordan billen blir brukt og vedlikeholdt. Men jeg kjørte en 95 mod Galant 2.0 TDI for noen år siden som var kjørt over 450000, den var fremdeles en godt brukbar bil, den hadde gått som taxi.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

9311115[/snapback]

Takker!

Et siste spørsmål: Er det egentlig lurt å kjøpe en bil som har gått over 200.000? Hvor lenge vil bilen vare etter det?

Axel

9312776[/snapback]

Ta NAF test da får du vite hvordan bilen er... Siden bilen har gått 250.000 kan det være drøssvis med slitedeler som må byttes og da er det en billig investring med en NAF test.

Bilen kan holde i evigheter den hvis man holder rust unna og bytter deler etter hvert.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

9311115[/snapback]

Takker!

Axel

9312776[/snapback]

Ta NAF test da får du vite hvordan bilen er... Siden bilen har gått 250.000 kan det være drøssvis med slitedeler som må byttes og da er det en billig investring med en NAF test.

Bilen kan holde i evigheter den hvis man holder rust unna og bytter deler etter hvert.

9313409[/snapback]

Hvordan tar jeg naf test når han eier bilen? Og hva koster det? Er ganske sikker på at jeg vil ha den...

Axel

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

9311115[/snapback]

Takker!

Axel

9312776[/snapback]

9313409[/snapback]

Hvordan tar jeg naf test når han eier bilen? Og hva koster det? Er ganske sikker på at jeg vil ha den...

Axel

9313433[/snapback]

Du avtaler dette med eieren, og er han en seriøs selger burde han ikke ha noe imot det. Så ringer du NAF og bestiller time, og så møter du eieren på naf stasjonen. Sender bilen på kjøpskontroll, du betaler og får resultatene fra NAF. Så sender du eier hjem og går igjennom testresultatene.

Dersom du er ganske sikker på at du vil ha den vil jeg anbefale deg å ta en NAF test!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

9311115[/snapback]

Takker!

Axel

9312776[/snapback]

9313409[/snapback]

Axel

9313433[/snapback]

Du avtaler dette med eieren, og er han en seriøs selger burde han ikke ha noe imot det. Så ringer du NAF og bestiller time, og så møter du eieren på naf stasjonen. Sender bilen på kjøpskontroll, du betaler og får resultatene fra NAF. Så sender du eier hjem og går igjennom testresultatene.

Dersom du er ganske sikker på at du vil ha den vil jeg anbefale deg å ta en NAF test!

9313490[/snapback]

Og hva koster naf test?

Og hvor lang tid tar det?

Jeg bor jo i Bergen og han i drammen...

Axel

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Han kjører den på NAF, NAF mailer testen til deg, kjøper ser den ikke i det hele tatt!

Du trenger ikke reise bort der!

Prisen Jada-jada viser til er for medlemmer, legg til 400 kroner så har du for ikke medlemmer!

490 kroner koster medlemsskap uten veihjelp! Og det er mange fine fordeler med NAF medlemsskap! F.eks betaler NAF 4000 av egenandelen ved ulykke opp til en gang til året ved gjensidige som forsikringsselskap! Da kan man øke egenandelen i forsikringen og få den billigere! Naf test ved kjøp gir også rabatt på forsikringen hos gjensidige!

Da er de 90 resterende kroner etter NAF test en billig investering ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Har bytta motor i sånn 2 ganger før og jeg må beklage og si at jeg ikke husker hvorfor ;) Tror det var skjørtebank, men er ikke 100% sikker. (etter bytte av den andre kom lærlingen med lighteren sin som endte med omfattende brannskader på meg, han og bilen... glemmer ikke det der :hrm: )

Ser det som er vanligst og bytte på de bilene nettopp er bytta så den skal nok rulle noen år uten problemer vil jeg tro, nå er det bare opp til rusta :thumbup:

Kan vel sies som et ganske idiotsikkert kjøp... så lenge du ikke har 4wd eller spes motor er ikke vedlikeholdet så dyrt og man slipper og vente en mnd på deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...