Gå til innhold

Studere i Tyskland etter C-språk på vgs?

HowCome

Anbefalte innlegg

Hei!

Gjorde heller liten innsats i tysk på ungdomsskolen, men tidligere i år fikk jeg en vanvittig motivasjon til å lære tysk. Tysk er derfor et av de fagene jeg kommer til å bruke mest tid på. Har lyst til å lære dette bra! Derfor valgte jeg C-språk på vgs, for å starte om igjen (ville aldri hengt med i B-klassen)

Men nå har det seg sånn at det å studerer høyere utdanning i Østerrike/Tyskland heller ikke er så uaktuelt. Kunne gjerne tenkt å bosette meg der etter utdannelsen, men jeg tar utdanning der i første rekke.

Hvordan er det, hvis jeg står bra på, å studere i tyskpratende land eller vgs? Må jeg på noe mer avansert, eller holder 3 år? Det skal nevnes at jeg tar de fleste ting lett, og har et snitt rundt 5.

Takk for hjelp! :)

Endret av above_trutth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om C-språk er godt nok til å kunne studere ved universitet i Tyskland/Østerrike, men ville ikke tro det. Men finnes mange gode 1-års språk kurs i Tyskland/Østerrike som du kan ta der, som ganske sikkert gir kompentangse til høyere utdanning på Tysk, en venn av meg fra VGS skal begynne på et slik kurs senere i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...