Gå til innhold

Ang modifikasjon av NB vifte.

Judgement

Anbefalte innlegg

Hei. Her om dagen tok NB vifta mi kvelden med stil, den genererte en lett mengde røyk osv. Jeg tok selvfølgelig igang med å sette på en ny en, men problemet med den nye var at den var for stor. Så, igår stakk jeg innom den lokale datasjappa. Han hadde kun en chipsettvifte, og festemekanismen på den var så enkel at det var _lim_ på baksiden.

Dette tenkte jeg kunne aldri gå, men jeg trenger stuffet som er på maskinen min, så gikk for den. jeg festa den, kjørte igang maskinen, funka fett. Ca 1 time etter ser jeg at den har falt av, sikkert pga varmen ødela limet.

Så bestemte jeg meg for å ta chipsettvifta av ett annet hovedkort, dette passet ikke, så la meg i å tenke. Til slutt fant jeg ut at jeg kunne ta selve vifta av kjøleren, og lime denne fast på den gamle ribba. Funka fett.

Bottom line er, vil dette holde? Hvordan kan jeg stole på om denne vifta (som er 5 mm mindre i diameter enn den gamle) klarer å holde NB kald? Jeg stoler _ikke_ på core center og/eller bios målingene.

Endret av Judgement
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, glemte å oppgi hovedkort.

MSI K8N SLI Platinum s939

Jeg prøvde med en god kjøleribbe jeg tok fra en dyr NB kjøler jeg brukte før, dette gikk heller dårlig.

Festemekanismen er plugger i 2 av hjørnene. Det jeg mest lurte på var vel egentlig om vifta jeg tok fra NB kjøleren på Asus kortet jeg hadde før, er god nok i forhold til vifta som var på MSI kortet før den kræsjet?

Merk, tok bare VIFTA, selve kjøleribba passa fint lite, så måtte gå førr å bruke ribba til MSI og vifta til Asus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...