Gå til innhold

Motorstorm 2 kommer!

krillee

Anbefalte innlegg

Alle på jobben min har kommet med ein kommentar eller 3 ang. dette når vi sitter å spiller.

9309816[/snapback]

Hadde tenkt å spørre hvilken jobb du hadde, da den hørtes forferdelig kul ut. Men så oppdaga jeg (akkurat i det jeg holdt på å skrive spørsmålet), at noen kom meg i forkjøpet, og at jobben ikke var så veeeeldig fristende allikevel. :blush:

Er enig i at en oppfølger kunne vært tøft. Isåfall bør spillet dra "alternative-kjøreruter"-opplegget enda lenger. I enern har vi som regel kun to ruter å velge mellom. Hadde vært dritfett om vi kunne få opptil fire-fem ruter som var sammenflettet. Var man ekstra dristig kunne man kansje først valgt rute A, fått bilen opp i god fart, og kanskje hoppet av veien, og landet et sted på rute B. Slik at de beste og mest dristige kunne kjøre på tvers av rutene. Dette ville gitt spillet mye mer spenning og en økt variasjon.

Flere moduser er også et must. Destruction derby som trådstarter nevnte høres kult ut. En slags Elimination-modus kunne også vært kult. Altså en modus hvor det gjelder å holde ut lengst uten å totalvrake kjøretøyet sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en ny PS 3 med flere HDMI utganger slik at man kunne spille multiplayer med forskjellige skjermer.

Tenk hvor kult, innrede "gutterommet" med 3 (eller 4) stk like skjermer satt i en trekant med ryggen mot hverandre med en stressless foran hver skjerm.

Hva med like mye boost uansett hvilken plass man ligger?

Kunne bruke PSP som GPS (kart) + andre funksjoner!

Lenke til kommentar
Hva med en ny PS 3 med flere HDMI utganger slik at man kunne spille multiplayer med forskjellige skjermer.

Tenk hvor kult, innrede "gutterommet" med 3 (eller 4) stk like skjermer satt i en trekant med ryggen mot hverandre med en stressless foran hver skjerm.

Hva med like mye boost uansett hvilken plass man ligger?

Kunne bruke PSP som GPS (kart) + andre funksjoner!

9407976[/snapback]

Når begynte du å drite penger? Men ja, hadde sikkert vært digg det.

Lenke til kommentar
Godt spørsmål.

Lair ble jo en gedigen flopp, Heavenly Sword heller ikke noe å hoppe i taket for så nå blir det venting på....Uncharted ? Nei takk.

Kommer til å kvitte meg med min PS3, har fått nok. Også lei av at nesten alle PS3 versjoner av multiplattform spill er bedre på 360.

9411673[/snapback]

SplitScreen er et ekstremt must! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har spilt litt Motorstorm nå, siden det følgte med pakka, og må si at det er helt utilgivelig at det ikke er two player splitscreen.

9406018[/snapback]

Det er det LATTERLIGSTE med hele spillet spør du meg. :hrm:

9407248[/snapback]

Skandale av enorme dimensjoner spør du meg..

Etter jeg fikk PS3 i hus har alle som har vært på besøk hatt lyst til å se på dette bilspillet. Har kun 2 spill til nå og bilspill er jo alltids en slager.

Spørsmålet som alltid kommer er selvsagt:

"Skal vi ikke spille litt mot hverandre?"

Det er nesten flaut å måtte forklare at nei det kan vi ikke. Spess siden de fleste "normale" folk tror PS3 er en superhyperüberkalifrastisk supahcomputah som takler alt. OG så må jeg forklare at man på PS3 ikke kan kjøre splitscreen som har vært standard på bilspill siden tidenes spillmorgen. :nei:

Er det noe bilspill som skulle hatt splitscreen så er det Motorstorm. Tror de må ha røyka fleinsopp blandet med fluesopp når de lagde det spillet og fant ut at splitscreen ikke var viktig nok.

Lenke til kommentar
Har spilt litt Motorstorm nå, siden det følgte med pakka, og må si at det er helt utilgivelig at det ikke er two player splitscreen.

9406018[/snapback]

Det er det LATTERLIGSTE med hele spillet spør du meg. :hrm:

9407248[/snapback]

Skandale av enorme dimensjoner spør du meg..

Etter jeg fikk PS3 i hus har alle som har vært på besøk hatt lyst til å se på dette bilspillet. Har kun 2 spill til nå og bilspill er jo alltids en slager.

Spørsmålet som alltid kommer er selvsagt:

"Skal vi ikke spille litt mot hverandre?"

Det er nesten flaut å måtte forklare at nei det kan vi ikke. Spess siden de fleste "normale" folk tror PS3 er en superhyperüberkalifrastisk supahcomputah som takler alt. OG så må jeg forklare at man på PS3 ikke kan kjøre splitscreen som har vært standard på bilspill siden tidenes spillmorgen. :nei:

Er det noe bilspill som skulle hatt splitscreen så er det Motorstorm. Tror de må ha røyka fleinsopp blandet med fluesopp når de lagde det spillet og fant ut at splitscreen ikke var viktig nok.

9416262[/snapback]

Skal jo nevnes at det ikke er Ps3 sin feil, heller Motorstorm sine utviklere. Synes det er rart at det ikke har kommet som en oppdatering sånn som med time-trial.

Lenke til kommentar
Skal jo nevnes at det ikke er Ps3 sin feil, heller Motorstorm sine utviklere. Synes det er rart at det ikke har kommet som en oppdatering sånn som med time-trial.

9416671[/snapback]

Jo er jo ingen tvil om det. Men si det til en ikke-teknisk person som kun vet at PS3 koster 6000kr og er superkraftig i følge VG eller liknende. Når denne personen er vant med split-screen på spill helt tilbake til de første spillmaskinene så er det rimelig vanskelig å forklare at dette ikke funker på PS3. Lotus på amiga hadde jo til og med splitscreen. Sikkert en masse bilspill før det også, men kommer ikke på noen andre i farten.

Motorstorm hadde jo vært perfekt for splitscreen kjøring. Synes faktisk de heller burde utelatt onlinespilling til fordel for splitscreen hvis de absolutt måtte velge her.

Lenke til kommentar

Poenget her er vel at det krever en del prosesseringskraft å spille splitscreen. Dette er et spill som sony helt sikkert har presset på litt for å få ut til launch. Og samtidig har de valgt dette som et spill som skal vise litt grafikk. Det er fullt forståelig fra businessperspektiv. Motorstorm og Resistance utfyller hverandre litt på den måten. MotorStorm har grafikk mens resistance tar for seg kortere loadetider og mer bredt gameplay (muliplayer, coop, story osv.).

Lenke til kommentar
Poenget her er vel at det krever en del prosesseringskraft å spille splitscreen. Dette er et spill som sony helt sikkert har presset på litt for å få ut til launch. Og samtidig har de valgt dette som et spill som skal vise litt grafikk. Det er fullt forståelig fra businessperspektiv. Motorstorm og Resistance utfyller hverandre litt på den måten. MotorStorm har grafikk mens resistance tar for seg kortere loadetider og mer bredt gameplay (muliplayer, coop, story osv.).

9416836[/snapback]

Jeg kjøper ikke denne unnskyldningen om prosesseringskraft. "Alle" andre bilspill har klart dette i årevis uten problemer. At PS3 med sine SPU'er og "overflod" av datakraft ikke skal kunne klare dette ser jeg som veldig lite sannsynlig. Er ikke værre enn at man skrur av litt eye-candy hvis det er stress. Grafikk er ikke det viktigste når man kjører splitscreen. Da er gameplay uendelig mye viktigere uansett.

Derimot tror jeg nok heller at Mala har truffet spikeren midt på hodet nok en gang. Hastverk er nok ene og alene grunnen til at vi ikke kan fyre opp litt Motorstorm i vennlig lag. Dessverre valgte de online-kjøring foran split-screen. :cry:

Lenke til kommentar
Jeg kjøper ikke denne unnskyldningen om prosesseringskraft. "Alle" andre bilspill har klart dette i årevis uten problemer. At PS3 med sine SPU'er og "overflod" av datakraft ikke skal kunne klare dette ser jeg som veldig lite sannsynlig. Er ikke værre enn at man skrur av litt eye-candy hvis det er stress. Grafikk er ikke det viktigste når man kjører splitscreen. Da er gameplay uendelig mye viktigere uansett.

9417010[/snapback]

De kunne klart det, det er ikke poenget. Det kom kanskje ikke klart nok fram, men det er en rushet tittel og det krever litt og optimalisere grafikken for splitscreen. Og dette er et eyecandy spill som skulle vise at PS3 kan levere grafikk fra starten av. Derfor ble nok dette bortprioritert.

Lenke til kommentar

9417010[/snapback]

De kunne klart det, det er ikke poenget. Det kom kanskje ikke klart nok fram, men det er en rushet tittel og det krever litt og optimalisere grafikken for splitscreen. Og dette er et eyecandy spill som skulle vise at PS3 kan levere grafikk fra starten av. Derfor ble nok dette bortprioritert.

9417027[/snapback]

jepsi pepsi.

Bare så veldig synd. For Motorstorm kunne blitt en klassiker med splitscreen. Det er jo action for alle penga. Dessverre blir jeg fort litt lei av singleplayer og det er ikke ett spill som online-biten lokker noe særlig for min del.

2-3-14pils og litt lystig fyllekjøring i Motorstorm-splitscreen hadde vært en slager tror jeg :p Singstar kunne bare gått og lagt seg da :whistle:

Lenke til kommentar

Enig. Motorstorm er den typen spill som oppfordrer til (vennlig) banning og skriking. Og jeg synes det er mye morsommere - og effektivt - å banne til en person som sitter ved siden av meg. En amerikaner blir fint lite såret om jeg roper "jævla kukfitte" gjennom mikrofonen.

Jeg forstår at spillet var rusha, veldig rusha. Men en enkel split-screen-modus kunne de fint levert gjennom PSN, som de gjorde med Time Trial-modusen (som forøvrig ikke var særlig spennende).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...