thrax Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei! Forleden kjøpte jeg et rimelig greit videokamera type Panasonic VDR-D150 i Singapor. Merkelig nok fulgte det ikke med noe programvare for kameraet, så det er vanskelig å få redigert filmene ettersom Panasonic bruker egne kodeker. Jeg har lastet ned kodeker som har gjort det mulig å få sett filmene, men det er fremdeles ikke mulig å redigere i Sony Vegas, Adobe Premiere eller Windows Moviemaker. Så nå spør jeg dere om noen vet hvilke programvare som følger med Panasonic kameraene evt. navn så det kan bli kjøpt. Lenke til kommentar
chma Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er ett dvd kamera som i seg selv er noe dritt å redigere filer fra, ingen av de store program produsentene støtter å redigere VOB filer direkte. Jeg har måttet transcode/transwrappe alt jeg fikk på en dvd en gang, så arbeidsflyten min er Mpeg Streamclip(+mpeg decoder)->Quicktime fil med mpeg2 eller ukomprimert->importere i Avid. Så skal du redigere mye, er dvd noe dritt....kort og greit. Lenke til kommentar
thrax Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Det var synd.. Håpte det gikk ann å redigere dette dritet rett utifra fil. Men da får jeg finne en decoder til et greit arbeidsformat.. Har noen, noen tips til noen slike gode programmer? :-) Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Sjekk denne tråden, og spør om hjelp om du ikke får det til Husk at du må kjøre vifpset.bat-filen (som skal ligge i samme mappe som VFAPI) før du bruker VFAPI. Endret 23. august 2007 av Danny Boy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå