Fulgu Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Ønsket er en 22" Widescreen, og MAKS pris er 3500. Responstid er relativt uinteressant, så lenge det holder til DVDtitting. Det gjør heller ikke noe om den kan kalibreres med en Spyder e.l. Ser LG reklamerer med EKSTREME kontraster i forhold til andre, med sine 3000:1. Dette er vistnok dynamisk kontrast, hvordan funker det? Ønsker ett konsistent bilde, slik at tonene i bildene blir relativt lik, om dere skjønner. Endret 20. august 2007 av Fulgu Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Dynamisk kontrast går ut på å automatisk justere baklyset avhengig av om bildet er mørkt eller lyst. For bilderedigering er det tvilsomt hensiktsmessig at baklyset varierer så mye, så du burde nok uansett slå det av. Dynamisk kontrast er nok heller mer brukbart for spill og film (selv om ikke alle liker det da heller). Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Dynamisk kontrast går ut på å automatisk justere baklyset avhengig av om bildet er mørkt eller lyst. For bilderedigering er det tvilsomt hensiktsmessig at baklyset varierer så mye, så du burde nok uansett slå det av. Dynamisk kontrast er nok heller mer brukbart for spill og film (selv om ikke alle liker det da heller). 9309848[/snapback] Takk takk, da var det som jeg fryktet! Ser mange skryter av denne 226CW og det ser ut for at jeg nok lander på denne, selv om det er litt lite oppløsning per tomme. Hvordan blir det egentlig, jeg har en 15,4" WS som kjører 1280*800, og vurderer nå en 22" med 1680*1050, vil ting bli veldig mye større? Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Fant en kalkulator som regnet ut slikt, og fant ut at ting vil virke noe større ja på 22" enn 15"ern. Surt Vurderer å gå ned til 20" med samme skjerm ( 206BW ) siden pixeltettheten da matcher 15"ern min. Finnes det andre gode 22"ere som kjører høyere oppløsning enn 1680*1050? WS er ett must! Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Fant en kalkulator som regnet ut slikt, og fant ut at ting vil virke noe større ja på 22" enn 15"ern. Surt Vurderer å gå ned til 20" med samme skjerm ( 206BW ) siden pixeltettheten da matcher 15"ern min. Finnes det andre gode 22"ere som kjører høyere oppløsning enn 1680*1050? WS er ett must! Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Ja 22-tommeren vil vel gi ca. 9% bredere/høyere pixler. Det skal også nevnes at alle 22"-skjermene er TN-baserte, og så vidt jeg vet har enda ikke TN-teknologi blitt "god nok" for bilderedigering (men det kommer vel an på budsjettet). Tipper du får bedre skjermer til samme pris i 20"-klassen, men det skal sies at jeg ikke er særlig oppdatert på hva ståa er i disse størrelsesklassene. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hva er TN da? Jeg elsker dype svartfarger, vil det si at jeg bør lande på en PVA skjerm? Eller helst S-PVA? Hvilke skjermer tilbyr dette da? Endret 19. august 2007 av Fulgu Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Fikk vondt i magen i natt etter å ha bestillt en 226CW, og ombestemte meg og gikk for Samsung 21" LCD, Syncmaster 215TW, med S-PVA panel og noe høyere pixeltetthet (pga færre tommer). Visstnok ubrukelig til FPS gaming, og uten dynamisk kontrast, men overlegen 226CW til grafisk arbeid og Foto, så passer meg utmerket Gjorde jeg noe dumt nå? Endret 20. august 2007 av Fulgu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå