RobertSo Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Da jeg kjøpte meg en skjerm for noen dager siden (Optiquest Q22wb Widescreen LCD Monitor), spurte jeg i all min uvitenhet om det var mulig å se hdready filmer og bilder på den. Selger svarte da at det er mulig hvis man gjør noe med 720p, men jeg er helt grønn på dette og lurer på hva er 720p og hvordan stiller man inn slik at det blir slik? Skjermen har en oppløsning på 1680x1050 og er 22". Her er en link til specsen på den: ViewSonic Optiquest q22wb Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Den der har ikke 720p ser det ut til. Da er den ikke "HD-Ready" heller. Har noe med oppløsningen å gjøre, tror jeg. 720p er "HD-Ready" og 1080p er "Full-HD". Har jeg ikke rett? Ser forøvrig ikke ut til at du har noen av delene.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Oppløsningen er høy nok til å spille av filmer i 720p men nå om dagen er som regel slike filmer kopibeskyttede og krever at skjermen støtter hdcp noe jeg ikke tror denne klarer. Men hdfilmer i 720p som du leier fra nettet eller demovideoer fra nettet skal du fint kunne spille av. Men i praksis er det få personer som kobler blueray/hddvdspilleren til pcskjermen for å se på film så tviler på at det er noe å bekymre seg for. Men rart merke, har ikke hørt om det før. Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Ok takk for svar, hadde først kjøpt meg en toshiba 22", men ble da lovet at det var med dvi kabel. Men det var det ikke og dermed fikk jeg denne skjermen for 2600 istedet for 2900 som ett plaster på såret og med dvi utgang. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Men rart merke, har ikke hørt om det før. 9309965[/snapback] Viewsonic er nå et ganske "gammelt" merke, såvidt jeg vet. Har en 19" CRT-skjerm (P90f-professional Series) stående her som jeg har hatt i seks år, og den har fungert utmerket. De har akkurat kommet med nye skjermer på markedet, bl.a en 24" lcd-skjerm som er rimelig feit. Linky: http://www.pcstyling.no/index.php?cPath=32...53d9581d67a0edf Bare kos deg med den skjermen du. Bra nok for det meste, og de fleste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå