mrfrekhaug Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei! Jeg har en Thomson Speedtouch 510i og en 3COM OCW 11g Cable/DSL router. Bredbåndet er levert av tele2 og er en 3mbit linje. Jeg har koblet 2 bærbare pc'er til nettverket. Den ene er en vanlig tundra laptop og den andre er en Mac laptop. Problemet er at en ofte faller ut av nettverket uten grunn. Jeg har WPA kryptert nettet, men når den faller ut står det at den er "usikret" og det går ikke an å komme seg på nettet. Det fungerer som regel når jeg starter opp routeren på nytt. Da kommer det opp at den er WPA kryptert og at det er sterk signalstyrke. Det har som regel alltid fungert prikkfritt, men i det siste har det blitt et stort og irriterende problem. Begge pc'ene bruker til tider torrentprogram som Azureus og uTorrent. Kan det påvirke routeren? Jeg tror ikke det er noe i veien med nettverkskortet fordi jeg kan logge meg fint innpå naboens usikrede nett når mitt eget nett er nede. Jeg hadde satt stor pris på om noen har noen tips og innvendinger å komme med. På forhånd takk. MrFrekhaug Lenke til kommentar
mrfrekhaug Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ja torrenter påvirker ofte de trådløse ruterne i stor grad, de klarer ikke takle det store antallet tilkoblinger som forekommer ved torrents og annen p2p. en løsning er å gå inn på torrent programmet og sette max antall tilkoblinger lavere manuelt, må nesten bare prøve deg fram, men som regel er det ganske lite tilkoblinger som skal til før rutern kræsjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå