Gå til innhold

PC til Photoshop og skolebruk, 64bit(?)

Anbefalte innlegg

Er ikke helt grønn, men mye har skjedd siden jeg skrudde sammen PCer med SDram og IDE kabler ser jeg.

Jeg skal ha en PC til vanlig nettsurf, kontorbruk og en del Photoshop, men har ikke så enorme krav på den fronten.

Skal ikke brukes til noe utstrakt gaming, men tv ut og/eller mulighet for to skjermer hadde vært kjekkt, og den må kunne levere bilde i relativt høye oppløsninger.

Ser jo en DVD i blandt på den, vet ikke om noen av disse forutsetningene gjør at et 3Dkort kreves, men kom med forslag!

Kan jeg bruke 4stk rambrikker på dette hovedkortet?

OG -> Hvorfor eller hvorfor ikke ha 64bits CPU ? Hva er minusene her?

Cooler Master Centurion 534, Sort,

NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

MSI K9N NEO-F V3, nForce 560, Socket-AM2

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB (2x 1024)

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB (2x 1024)

XFX GeForce 7100GS TurboCache DDR2,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

64 bits CPU, sikkert greit å ha. Jeg har det iallefall.

Det gjør at du kan innstalere Windows XP 64 bit versjon (vanlig er 32 bits), noe som skal gjøre maskinen enda litt raskere.

Men resultatet er ofte at programmer ikke virker skikkelig. Derfor har jeg 32 bits Windowsversjon istedet for 64.

Maskinen du har valgt ut her burde holde til mer enn Photoshop. Jeg har 1024 mb ram og 3,2 ghz enkeltkjerne som holder mer enn godt nok.

Den maskinen der holder mål! ;)

Se DVD'er krever forøvrig ikke særlig mye av skjermkortet. Det burde holde i massevis.

Lenke til kommentar
64 bits CPU, sikkert greit å ha. Jeg har det iallefall.

Du sier du kjører 32bits OS pga kompatibilitetsproblemer ellers, og da kommer sikkert jeg og til å gjøre det. Hva er det da som taler for en 64bits CPU ?

Hvilke alternativer finnes på 32bitsfronten da?

Passer noe fra Intel bedre mitt behov i ca samme prisklasse?

Det gjør at du kan innstalere Windows XP 64 bit versjon (vanlig er 32 bits), noe som skal gjøre maskinen enda litt raskere.

Men resultatet er ofte at programmer ikke virker skikkelig. Derfor har jeg 32 bits Windowsversjon istedet for 64.

Maskinen du har valgt ut her burde holde til mer enn Photoshop. Jeg har 1024 mb ram og 3,2 ghz enkeltkjerne som holder mer enn godt nok.

Den maskinen der holder mål! ;)

Se DVD'er krever forøvrig ikke særlig mye av skjermkortet. Det burde holde i massevis.

9309974[/snapback]

Takker ellers for svar, og ja jeg tipper den holder til mitt bruk, ville bare være sikker på at alle komponenter matcher! :D

"Min CPU" dvs den jeg har valgt på det oppsettet der kjører 3ghz med to kjerner, vil det si 6ghz da? eller?

Hva skiller den fra en 3ghz enkeltkjerneprossesor?

Lenke til kommentar

"Min CPU" dvs den jeg har valgt på det oppsettet der kjører 3ghz med to kjerner, vil det si 6ghz da? eller?

Hva skiller den fra en 3ghz enkeltkjerneprossesor?

9311455[/snapback]

Litt usikker på om hver kjerne er på 3ghz, men kan ihvertfall si at det "føles" som om det er det, da prosessoren kan jobbe med flere tunge oppgaver samtidig.

Hvis du ser under "prosessorer" tror jeg du får svar på de fleste spm ang cpu :thumbup:

Håper det hjalp litt :)

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt, men skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg skal velge en 64bits CPU når jeg bare kommer til å benytte meg av 32bits funksjonalitet.

Så da blir spørsmålet, hva kan en velge i av 32bits CPUer i dag? Og får man mer for pengene der enn i en 64bits?

Lenke til kommentar

Gå for den prosessoren du har lyst på, og råd til.

jeg har nå bygd noen maskiner opp gjennom årene, og aldri brydd meg om sånne detaljer, og heller ikke hatt problemer så.....

Det steffenz snakker om..... kanskje han kan være litt mer presis, slik at trådstarter forstår hvilke prosessorer han snakker om? :thumbup:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...