jonas_blomster Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei, Planlegger kjøp av HD-LCD skjerm, som jeg kan koble til PCen. Og kabelen jeg trenger da er vel en DVI til HDMI? Har sett på prisene på disse, og prisene varierer veldig, fra 250 til 2000 kr for 2m kabel Så det jeg lurer på, er hvor dyr kabel lønner det å kjøpe? Mvh, Jonas Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ingen som har peiling på HDMI kabler? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 På et så kort strekke kan du nok trygt kjøpe det billigste, det vil si til kr. 200. Men uansett er det vanskelig å si noe konkret når man ikke vet resten av utstyret ditt, hvordan det er koblet, kvalitet etc. For å ta et eksempel: Det er ikke noe vits å plugge en coax kabel til 500 kr inn i en skjøt til 20 kr. Da kan du likegodt kjøpe kabelen til 30 kr. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Skal bestille meg xfx8800GTS og intel dual core E6850. Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Planlegger kjøp av HD-LCD skjerm, som jeg kan koble til PCen. 9309183[/snapback] Det finnes en rekke HD-LCD skjermer som ikke støtter 1:1 pixelmapping fra PC over HDMI. Man kan justere dette en god del og få et godt bilde, men ikke helt perfekt. Mange skjermer får faktisk best bilde via VGA inngangen. Sjekk dette FØR du bestemmer deg for hvilken tv du skal kjøpe. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ok. Valget står mellom 2 TVer, en LG 37" og en sony bravia 40" (kan hende jeg kan få denne litt billigere enn det den egentlig koster) Men pleier 1:1 pixelmapping å være oppgitt i for eks prisguiden? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ok. Valget står mellom 2 TVer, en LG 37" og en sony bravia 40" (kan hende jeg kan få denne litt billigere enn det den egentlig koster) Men pleier 1:1 pixelmapping å være oppgitt i for eks prisguiden? 9314622[/snapback] Alle nyere LG lcd-tv'er støter 1:1 pixelmapping over HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå