Kim T Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hei! Jeg har et litt eldre kabinett hvor det orginalt er plass til kun 80 mm vifter. Jeg skal modifisere det slik at jeg får plass til 120 mm vifter. Dette skal jeg gjøre sammen med å innstallere vannkjøling system. Siden grunnen min for at jeg gjør alt dette er støy så må jeg kunne regulere viftene slik at de bråker minst mulig. Derfor spør jeg dere "erfarne" om dere har en viftestyring som dere vil anbefale til meg. Jeg skal ha 4 stk 120 mm vifter som må/skal kunne reguleres. Med andre ord jeg trenger minimum 3 kanaler som jeg kan regulere. (viftene til radiatoren kan jeg slå sammen på samme kanal). Kim... Endret 23. august 2007 av kimthoma Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 hehe er det ingen som vil anbefale noe som helst? trodde "alle" her hadde viftestyring. Hva har folk da og er de fornøyd med det de har? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Denne skal vel kunne gjøre jobben mer en godt nok vil jeg tro. Sunbeam Rheobus Har denne selv, her kan du også slå viftene helt av om du vil... Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Da lurer jeg på hva som er best av temp regulerte eller rheostat styrte vifter? Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Da lurer jeg på hva som er best av temp regulerte eller rheostat styrte vifter? 9344448[/snapback] akasa er jo en grei en Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Jeg har koblet radiator viftene mine til hovedkortet, og bruker programmet Speedfan til å regulere hastigheten utfra cpu temp. Bakdelen med rheostat styrte vifter er selvsagt at du må passe på tempraturer og justere viftehastigheter selv. Ellers kan jo noe slikt være et alternativ: Topower viftestyring, 4 uttak Men da kan du ikke endre tempraturgrenser, eller max/min hastighet på viftene. Og 50% hastighet kan kanskje være litt mye dersom du ønsker det stillest mulig. Kjører viftene mine ned i 40%, men husk da å sjekke at de greier å dra seg igang igjen dersom du stopper de. Endret 31. august 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
runela Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Denne skal vel kunne gjøre jobben mer en godt nok vil jeg tro. Sunbeam Rheobus Har denne selv, her kan du også slå viftene helt av om du vil... 9316401[/snapback] Dette er en god viftestyring. kan trykt anbefalle denne jeg og. eneste at den har litt sterke LED's. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå