Gå til innhold

Ati Radeon 9800SE vs Radeon x1550 (AGP)

steinhun

Anbefalte innlegg

Har en litt eldre pc som jeg ønsker opp å gå på spill som CS, Farcry, NFS osv.. Har handlet 2gb minne, og lurer på om det har noe for seg å oppgradere skjermkortet. Ser at x1550 er rimelig, vil det bli bedre ytelse enn 9800se kortet? Det er en Ahtlon XP 2000+ i maskina, usikker på om det oppfyller kravene til x1550 engang.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en litt eldre pc som jeg ønsker opp å gå på spill som CS, Farcry, NFS osv.. Har handlet 2gb minne, og lurer på om det har noe for seg å oppgradere skjermkortet. Ser at x1550 er rimelig, vil det bli bedre ytelse enn 9800se kortet? Det er en Ahtlon XP 2000+ i maskina, usikker på om det oppfyller kravene til x1550 engang..  :p

9308803[/snapback]

PC'n er god nok, ikke noe problem. X1550 er forøvrig et svært dårlig kort, kun marginalt bedre enn 9800SE, hvis det er bedre overhodet. Ikke verd å bruke pengene på. Skal du kjøpe nytt kort, vil jeg anbefale deg X1650pro, GF7600GS eller GF7600GT, alt etter hva du har råd til. Evt så kan du kikke på brukthandelen etter X800 serien, GF6800, GF6800LE , GF6800GT eller 6600GT

Lenke til kommentar

Ok! Var skeptisk selv også! :) X1650 pro virker som en god anbefaling og går nok for dette! Ønsker ikke å bruke så mye penger på pcn ettersom det meste andre er gammelt og mye av det jeg kjøper til den vil ikke være poeng i å bruke i en eventuell annen pc.

Er X800 / GF6800GT mye bedre ytelse enn X1650, og vil jeg kunne dra nytte av forskjellen med en såpass "dårlig" cpu?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Ok! Var skeptisk selv også! :) X1650 pro virker som en god anbefaling og går nok for dette! Ønsker ikke å bruke så mye penger på pcn ettersom det meste andre er gammelt og mye av det jeg kjøper til den vil ikke være poeng i å bruke i en eventuell annen pc.

Er X800 / GF6800GT  mye bedre ytelse enn X1650, og vil jeg kunne dra nytte av forskjellen med en såpass "dårlig" cpu?

Takk for svar :)

9309967[/snapback]

CPU'n er OK. X800/GF6800GT er hakket raskere, og sikkert mulig å skaffe brukt, for samme pris som et 6800GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...