Reeve Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 katta mi pissa på bladet med firkantegg-historien for mange år siden, skulle gjerne lest den igjen 9431057[/snapback] Denne historien er å finne i den "Carl Barks Beste" eller hva den heter Om du ikke vil kjøpe, så bør de ha den på ditt nærmeste bibliotek (De har den i hvertfall på bibliotekene i Bergen) Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Donald på biblioteket? Tydelig at det er lenge siden jeg har vært på et bibliotek Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Donald på biblioteket? Tydelig at det er lenge siden jeg har vært på et bibliotek 9435917[/snapback] Me2 Jeg husker jeg leide den for ca. 4 år siden. Jeg tror jeg har den hjemme enda... *glemt å levere inn igjen* Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Må si jeg elsker alt fra Don Rosa, han hadde de beste historiene og tegnestilen er elsk. Endret 9. september 2007 av IQ Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Liker godt Firkantegg historien, men min største favoritt er nok Gullhjelmen, eller The Golden Helmet som den heter orginalt. Flott historie. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg liker godt Firkanteggene. En annen favoritt, er når donald og guttene har "svømmekonkurranse". Hvor donald prøver å jukse, og kaste ting der hvor guttene skal svømme. Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vanskelig å kåre noen favoritt da det er så utrolig mye bra å velge blant, men kan alikevel nevne "The Son Of The Suns" av Don Rosa. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Liker det meste av Don Rosa og Carl, men en historie jeg har veldig lyst å lese på nytt igjen var om kaptein krok. Var med Donald og Captain Hook såvidt jeg kan huske. Noen som husker den fortellingen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Alt av Don Rosa er konge! Lurer på om det går an å kjøpt et samleverk av han (på norsk) da? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg er veldig veldig glad i alt av Don Rosa. Han er en sann mester. Håper han kommer ut med en ny historie snart, det er vel skrue jubileum nå? Personlig liker jeg veldig godt historiene hans med de tre caballeros. Humøret blir på topp etter å ha lest det. Skrues Liv og Levnet er og veldig god, men bør leses sammenhengende Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Liker mange av tegneserieversjonene av filmer de lager, da mest den tegnede versjonen av Sir Arthur Conan Doyles "The lost world".. Ellers så er de helt klart at de eventyrhistoriene er moro, spesielt tenker jeg da på Don Rosa historiene. Masse av Barks også selvfølgelig.. Er også veldig glad i "Ducktales" historiene. Ja donald er rett og slett moro Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har vel omtrent alle historiene fra Don rosa paa PC-en Veldig mye bra, men savner Carl Barks sine historier. Faar se om jeg klarer aa faa tak i dem. Favoritter er Sons of the Sun, The treasure of Croesus og den der de skal til jordas indre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Firkanteggene er genial. 9322660[/snapback] Fantomet i Notre Duck. "No ser eg atter slike fjell og dalar" 9331823[/snapback] En av disse. Jeg greier ikke bestemme meg... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Nei, jeg slenger meg på resten av folket her. Gufseplassen for alle penga! Tidsregninga etter professor Tron Dreyerdal frå Voss Konge Lenke til kommentar
someOen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Eggmysteriet eier! Beste norske oversettelse EVER! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Mer eller mindre alle sammen av Keno don Rosa og Carl Barks. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) jeg leste nylig en sjukt deilig donaldhistorie fra 1950-ettellerannet den inneholder blant annet (fritt fra hukommelsen): -Guffen som ligger i skjulet og gråter fordi syltetøyet er så godt -Guffen som skal hente noe som av en absurd grunn har havnet på taket -Guffen som blir truffet av lynet -Guffen som blir kronisk strømledende -Guffen som sitter i en stol og koser seg mens han alene gir strøm til en radio han holder i hendene. -Guffen som prøver å stoppe en innbruddstyv med lynet sitt, men som oppdager at han står på en gummirist. -Bestemor som uskadeliggjør innbruddstyven med kake/syltetøy, da innbruddstyven blir sentimental Endret 24. september 2007 av Darx Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Noen som har lest/kjøpt den nye temapocketen til Donald, "Magiens Mestere"? En ganske så underholdende serie historier om magi, drager o.l. (perfekt for en fantasy-elsker!) Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Åh, det er jo så mange å velge i! som nevnt, firkanteggene er jo blandt de beste Mitt liv i et eggeskall? Det gylne skinn! Kong Skrue av skrueriket sjørøvergull Lykken er en harelabb i totempælenes land Dørselgeren (De fire siste er fra Jubileumsboken 1934-1984) Vel, også stort sett alle don-rosa-klassikerene x) Endret 3. oktober 2007 av Nasse-noff Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Ja, morsomt og mimre i gamle historier, det er noe annet en de nye Dritt historiene eller kanskje aller mest, dritt tegningene. HVorfor kan de bruke tegnere som kan tegne ordtlig og ikke store tegninger med kjempe snakke bobler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå