Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet hovedkort> "No Signal" på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp byttet ut mitt gamle Intel D945GNT hovedkort med et nytt ASUS P5KC kort. Når jeg skrur på pc'n virker alt som det skal (alle vifter går, ikke noe "feil piping" og jeg kan høre at disken går...), bortsett fra at jeg ikke får noe signal til skjermen min :dontgetit: ... Jeg har et Sapphire Radeon X1950PRO 256MB skjermkort som sitter på en av de to PCI-Express slots'ene på ASUS kortet. Det sitter ordentlig i (det vet jeg fordi det på dette hk er LEDs som lyser hvis noe ikke sitter korrekt i...) og vifta på skjermkortet går som bare det. Skjermkortet har to DVI-I utganger; ingen av dem gir noe signal til skjermen... Jeg har også testet et annet mindre PCI-Express skjermkort som har både en DVI-I utgang og en VGA utgang. Dette gir det samme resultatet :ermm: Hadde hovedkortet hatt en VGA utgang hadde jo dette problemet vært løst, men det har det altså ikke :(

Noen her som har noen lure tips? :hmm:

(Vet ikke helt hva som kan være relevant info her, så derfor legger jeg ved alt jeg vet :!: Bare spørr hvis jeg har glemt noe ;) )

Asus P5KC, P35, Socket-775, DDR2/DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Intel Pentium D 2.80GHz Socket-775

Kingston ValueR. DDR2 PC4200 2048MB CL4 Kit w/two

Sapphire Radeon X1950PRO 256MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en svært typisk feil. En gjenganger, og det gjelder alle merker/modeller. HK er defekt på et eller annet vis, og skifte er det som må til når kun vifter osv starter opp.

Ellers er det bare å dobbeltsjekke alle kabler og kontakter. Se om CPU sitter ordentlig osv.

Prøv å starte om med kun minimum av hardware.

Funker ikke det, er nok et nytt hk som må til.

Lenke til kommentar
Dette er en svært typisk feil. En gjenganger, og det gjelder alle merker/modeller. HK er defekt på et eller annet vis, og skifte er det som må til når kun vifter osv starter opp.

Ellers er det bare å dobbeltsjekke alle kabler og kontakter. Se om CPU sitter ordentlig osv.

Prøv å starte om med kun minimum av hardware.

Funker ikke det, er nok et nytt hk som må til.

9308554[/snapback]

OK :( Jeg byttet ut mitt gamle HK fordi det ikke virket... (Og jeg trodde det var feilen) Når jeg skrudde på pcen da hendte det nemmelig ikke noe... Skal prøve å fjerne utnødvendig minne, harddisk og cd-rom nå... for den klarer vel å starte BIOS'en selvom harddisken ikke er der?

Forresten, takk for raskt svart;)

Lenke til kommentar

Har hatt noe lignende skje etter at jeg byttet hovedkort. Der virker det som om det dreier seg om dårlig kontakt (evt dårlig PSU) ettersom det tenderer til å starte om jeg går over kablene for å forsikre meg om at de sitter skikkelig (skjønt det er ikke alltid dette går heller...skulle gitt mye for å vite nøyaktig hva som forårsaker dette). Får du beep når maskinen starter (dvs det vanlige "post complete" beepet)? Gjør du det så kan du vel iallefall ha noe grunn til å tro at HK er ok..jeg får ikke beep når dette skjer meg, så selv om jeg skal teste med en ny PSU så mistenker jeg nok at dette har noe med HK å gjøre (MSI K9N SLI)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...