Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med front panel lyd på MSI P35 Neo-F

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har akkurat bygd en PC, og den fungerer glimrende rent bortsett fra at jeg ikke får lyden på frontpanelet til å fungere. Virker ikke som om maskinen registerer overhodet at noe blir plugget inn der, for det forsetter å komme lyd ut av høytalerne koblet til utgangen bak, og under kontrollpanelet står det at hodetelefonene ikke er koblet til. Har sjekket med flere par hodetelefoner og har også forsikret meg om at kabelen til frontpanelet er koblet til hovedkortet, så der skal i hvertfall ikke problemet ligge.

Oppsettet er forøvrig: MSI P35 Neo-F, Core2Duo E6550, 2GB DDR2 RAM, 320MB 8800GTS, Samsung SATA DVD-brenner, Seagate Barracuda 250GB SATA HDD + en eller annen gammel 120GB IDE-disk, Lian Li PC7B Scand V3.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som driveren er levert av microsoft, og jeg finner ikke noe sted jeg kan krysse av for lyd fra frontpanelet. I manualen står det at hvis man ikke ønsker å koble til frontpanelet, så må man benytte seg av noen jumpere for at utgangen bak skal fungere, men det står ikke noe om at man må velge én av de to. Og hvis man må, så er det en rimelig latterlig løsning etter min mening... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Du trenger kun jumpere om de foran ikke skal være i.

Har kabinettet kontakt for AC97 og HD Audio?

Har lydkortet støtte for HD audio, så må du velge riktig i bios i forhold til kontakt på kassa du bruker.

Du trenger kun å velge hva som skal være mikrofoninngang med soundmax, ikke lyd ut. Bak stoppes når front plugges i.

Det finnes jo alltid en mulighet for feil i kontakten på hk, eller kabel og uttak.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...