relsafus Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg må bytte HD i en bærbar PC og lurer på følgende; Orginaldisk var på 20Gb, jeg kjøpte en ny på 60Gb, må BIOS endres ? Jeg har tenkt å formatere disken i en stasjonær pc (har anskaffet en 2,5 til 3,5" overgangskabel fra komplett). Har tenkt å bruke Magic partision til dette. Lage en liten Boot partisjon og resten til Data. Vil dette funke ? Gjelder en eldre FCS bærbar /L Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Tror ikke du må gjøre noe i bios nei. Har selv oppgradert en bærbar fra 20-->60 gb og det gikk som ei kule. Men man vet aldri. Hvor gammel er maskinen? er jo egentlgi bare å prøve:) Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Skal gå i gang nå (det regner jo), gjelder en gammel Lifebook S modell. /L Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Dette går til hel.... ;( Når jeg setter inn disk fra laptop som disk nr 2, så booter ikke PC`n XP lenger. Boot Disk er satt til Cable Select (En Seagate Barracudqa 120 Gb disk, der jumper 5&6 er kortsluttet iht. guide på Seagate web). Laptop 2,5 drive er tilknyttet samme IDE bus og satt til CS og skal da være Slave. Booter PC`n, men BIOS rapporterer at S.M.A.R.T er enablet, men at laptop Disken feiler ? (har prøvd i disamle SMART, uten at dette hjelper). Velger i BIOS (K8N bunnkort) at Boot rekkefølge er floppy, CD og til sist Barracuda HD. XP starter men, i det øyeblikk man normalt får opp profil, så er skjerm sort. Hva gjør jeg galt ? (skal kun koipiere data fra Laptop HD til en annen HD, da Laptop PC ikke lenger vil boote XP..) Er det fordi at jeg har TO boot HD i maskinen at dette ikke fungerer (men skal ikke Master overstyre Slave ??) /L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå