Kadmium Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hei. Jeg har allerede postet en tråd på forumet, hvor jeg spør etter hjelp til oppsett av maskinvare for en Linux-maskin, men jeg tenkte jeg kunne linke til den, her i Linux-forumet, da jeg vil tro dere har mer peiling på maskinvarekompatibilitet i Linux, enn de andre som ferdes i maksinvareforumet. Tråden kan sees her. Endret 18. august 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Såvidt jeg vet er alle brikkesett fra nvidia og intel godt støttet, det burde gi deg godt utvalg. CPU, minne, kabinett og strømforsyning er OS uavhengig. Nvidia og intel skjermkort er vel stort sett alle godt støttet, selv om det hender at det aller nyeste har litt mikkmakk. Spar deg noen penger å gå for en AMD prosessor istedet, stock kjøling er helt OK så lenge du ikke bryr deg om bråket, så boxed prosessor er best buy. Burde ikke være noe problem å finne HK med dobbelt av IDE koblinger, AM2 sokkel og nvidia brikkesett. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Såvidt jeg vet er alle brikkesett fra nvidia og intel godt støttet, det burde gi deg godt utvalg. CPU, minne, kabinett og strømforsyning er OS uavhengig. Nvidia og intel skjermkort er vel stort sett alle godt støttet, selv om det hender at det aller nyeste har litt mikkmakk. Spar deg noen penger å gå for en AMD prosessor istedet, stock kjøling er helt OK så lenge du ikke bryr deg om bråket, så boxed prosessor er best buy. Burde ikke være noe problem å finne HK med dobbelt av IDE koblinger, AM2 sokkel og nvidia brikkesett. 9333086[/snapback] Stort sett enig i det meste her, dog jeg ikke skjønner hvorfor han anbefaler en amd cpu over intel. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Sikkert pga prisen tenker jeg. Er ikke sikkert det er slik med alle Linux distroer, men Slackware 12.0 har iallefall ingen problemer med hverken ATi eller Nvidia skjerkort. Endret 21. august 2007 av wil Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Sikkert pga prisen tenker jeg.Er ikke sikkert det er slik med alle Linux distroer, men Slackware 12.0 har iallefall ingen problemer med hverken ATi eller Nvidia skjerkort. 9333210[/snapback] men ATI har store problemer når det gjelder drivere. Du kan få store problemer med bla. Compiz med et ATI kort så jeg vil anbefale et kort fra Intel eller Nvidia... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Hei! Jeg setter virkelig pris på svarene, men jeg trenger ikke lenger noen anbefalninger. Som dere kanskje forstår ut i fra den andre tråden, så har jeg bestemt meg, og jeg har allerede gått til innkjøp av delene. Endret 21. august 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå