Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Nissan Qashqai?

Bardl

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Gjør tilsvarende søk på hvilket som helst annet bilmerke og jeg garanterer deg at du finner masse treff lik det du har der. Mandagsbiler finner du uansett merke, og sett i forhold til antall solgte biler så er ikke nødvendigvis Quashai dårlig mht kvalitet. Nissan har ialle år hatt et godt rykte på seg mht holdbarhet.

Jeg ville ikke blitt skremt iallefall...men så kjører jeg Ford da! Har hatt en feil i løpet av 50kkm, en løs pakning til frontvinduet...

Lenke til kommentar

Vi fikk bilen vår på mandag, svart Tekna utgave med kromma lister og spoiler. :love:

Vi har 2.0 dCi motoren, og denne var for meg overraskende sprek. :) Jeg trur nok denne er raskere enn til sammenlikning 2.0 Vtec motoren med samme antall hester som sitter i min bestefars CR-V. :)

Vi har hittil ikke noe negativt å si på bilen enda. Masse smarte funksjoner og masse ekstrautstyr mtp hva man får for samme pris hos de nærmeste konkurrentene. Jeg syns bilen er meget kompakt og god å kjøre, mye bedre enn 2003 Primeraen vi bytta ut. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Det eneste minuset med bilen er at renault eier nissan. Kanskje en fransk løsning her og der, men jeg tror det skal være minimalt.

Løp og kjøp mener jeg også!

9460034[/snapback]

Hvem som eier spiller vel ingen trille? Bilen er vel tvers igjennom utviklet av Nissan, bortsett fra dieselmotorene som er et sammarbeid mellom de to.

Hadde som sagt Primera i fire år før vi fikk Qashqaien, og vi hadde bare positive erfaringer med den. :)

Lenke til kommentar
Tipper det er mindre feil på Nissan'er laget i Japan.

9461413[/snapback]

Hvorfor det? Bilen lages jo forsåvidt over hele verden, den monteres vel bare i Sunderland. Akkurat som vi lager deler til Ford, Saab og Volvo på jobben. Sammen med musefeller, stikkontakter, varmtvannsberedere, lampeskjermer etc... :p

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

9461413[/snapback]

Hvorfor det? Bilen lages jo forsåvidt over hele verden, den monteres vel bare i Sunderland. Akkurat som vi lager deler til Ford, Saab og Volvo på jobben. Sammen med musefeller, stikkontakter, varmtvannsberedere, lampeskjermer etc... :p

9461543[/snapback]

Ta deg en tur til en fabrikk i Japan og bli imponert :)

Lenke til kommentar

9461413[/snapback]

9461543[/snapback]

Ta deg en tur til en fabrikk i Japan og bli imponert :)

9462023[/snapback]

Gjerne det. :) Men bilen kan vel ikke settes sammen på flere måter?

Lenke til kommentar
Ta deg en tur til en fabrikk i Japan og bli imponert  :)

9462023[/snapback]

Da er det i såfall japanerne som er imponerende fordi fabrikkene vil være nokså like.

Nissans sin Sunderland-fabrikk har vel ved flere anledninger blitt kåret til Europas mest effektive bilfabrikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...