Elgjeger Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Jeg har en Merkel 8 kal. 12/70 med 1/1 trangboring. Det er ei side/side hagle fra 70-tallet. Er ikke sikker men tror den er fra den tiden. Kan jeg skyte med stålhagl i denne? Endret 18. august 2007 av Elgjeger Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Er du usikker bør du levere den til din nærmeste våpenforhandler. De utfører trykktesting for å sjekke om den tåler stålhagl. Normal pris for dette er ca. 600 kr Endret 18. august 2007 av iggipop Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Er du usikker bør du levere den til din nærmeste våpenforhandler. De utfører trykktesting for å sjekke om den tåler stålhagl. Normal pris for dette er ca. 600 kr 9310565[/snapback] Oi, shaman! det var litt dyrt, men,men... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Kan nok skyte stål me denne ja Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Kan nok skyte stål me denne ja 9311037[/snapback] sikker? Du kjenner meg vel igjen fra sluttstykket? Endret 19. august 2007 av Elgjeger Lenke til kommentar
varmit Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg hadde skutt stålhagl i den, men det betyr ikke at jeg anbefaler deg å gjøre det. Jeg kan ikke anbefale annet en å trykkteste Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) heisan. jeg ville ikke anbefalt å skyte med stål i den hagla før jeg hadde skjekket noen småting. noen skudd går sikkert bra. men du bør skjekke diameter på løpet. Vanlig diameter på løpet er 18,4 millimeter. skulle hagla di ha den samme diameter, vil jeg tro at du kan skyte med stål i den. husk dette er innvendig mål ved munningen. hvis du ved mye skyting med stålhagl merker at løpet ditt begynner å blåse seg opp like bak munningen, bør du ikke skyte mere med stål. ta deg en tur til en børsemaker, han vil lett kunne se om dette er en hagle for stål. hvis løpet ditt er litt trangt, kan han frese av litt på det for å øke diameter. men da blir borring litt større. Endret 22. august 2007 av audifreek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå