getit Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ja, vifta, som er boxed som medfulgte P4-2,26, suger lufta fra kavinettet blåser på/mot kjøleren. Er det riktig? Jeg har erfaring fra andre CPU-vifter som suger lufta gjennom kjøleren og ut i åpent rom i kabinettet. Er ikke det det normale? Vel, akkurat nå er vifta koplet til en ferdigkjøpt Rheostat eller en variabel motstand som lar meg justere den, men jeg tror den blåste mot kjøleribbe og prosessor også når den var tilsluttet CPU-fan-kontakten på Asus P4S533 hovedkortet. Jeg har Enermax 431W strømforsyning og forstår ikke at jeg kan ha fått motsatt polaritet. "Potmeteret" er en annen sak, - der kan vel Microplex muligens ha levert en enhet som har motsatt/feil polaritet (?). Men til spørsmålet, - går vifta feil vei? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Den blåser riktig vei... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Vifta skal blåse ned på kjøleren ja.. Vet ikke helt hvordan det hadde fungert hvis den gikk andre vei. Du kan jo ta å skjære et hull i kabinettet rett over vifta slik at den trakk luft utenfra, men da ville du også fått mer støy... Kabinettvifter er tingen Lenke til kommentar
getit Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Riktig vei ja, - ok - det er greiest slik da ... Men da har jeg forklaring på at jeg fikk stabilitetsproblemer når jeg koplet til to fabrikkmonterte utsugende kabinettvifter i i bakkant av Liam Li -kabinettet. De bør få påmontert støvfiltere og bli snudd!!! :-? Ved å blåse luft mot en sugende vifte, - får man bedre effekt ... Jeg har mer enn nok utlufting øverst i kabinettet. Men bør ikke "alle" da snu kabinettviftene sine slik jeg skal? Altså innsugende kabinettvifter i bakkant ved CPU, - som er med å øker FPU-fan's efekt? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Riktig vei ja, - ok - det er greiest slik da ... Men da har jeg forklaring på at jeg fikk stabilitetsproblemer når jeg koplet til to fabrikkmonterte utsugende kabinettvifter i i bakkant av Liam Li -kabinettet. De bør få påmontert støvfiltere og bli snudd!!! :-? Ved å blåse luft mot en sugende vifte, - får man bedre effekt ... Jeg har mer enn nok utlufting øverst i kabinettet. Men bør ikke "alle" da snu kabinettviftene sine slik jeg skal? Altså innsugende kabinettvifter i bakkant ved CPU, - som er med å øker FPU-fan's efekt? les på side 26! tror amd har peiling på det med luftflyt pdf. format[/url] Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Veldig bra den tegninga til AMD. Pass på at det er ca like mye luft som kommer inn framme som viftene bak greier å trekke ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå