Gå til innhold

Hvor mye proteinpulver?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har kjøpt meg en boks med proteinpulver, 2kg altså. Etter jeg har trent pleier jeg og ta meg en halvlitersflaske med proteinsake.

Men det jeg lurer på, er det en bestemt mengde pulver jeg skal ta oppi shakeren, eller er det bare å hive oppi en mengde som man bestemmer selv? Lurer litt på dette..

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter trening bør du (uansett kroppsvekt) ha i deg ca 40g proteiner, sammen med raske karbohydrater (spis en stor banan ca). Etter trening er kroppen din veldig anabol, hvor den tar opp næringsstoffer mye raskere enn ellers. Utnytt dette vinduet med å drikke en proteinshake da ;)

Forøvrig liker jeg personlig ikke selv å blande med så mye som en halv liter med vann til så lite pulver. Prøv med halvfull flaske og 40g (2 scoops mest sannsynelig), rist godt i 30 sekunder og la flasken stå et par minutter før du drikker :)

Lenke til kommentar

Kjøpe deg en digital vekt. De scoopsa er ikke nøyaktige.

Kostholds veilederne til Ronnie Coleman annbefaler å ta like mye som det man veier i karb (gram i forhold til kilo, seff) halparten i protein, og halvparten av det man tok i protein i glutamin.

Eks

Vekt:100kg

Karb:100g

Protein:50g

Glutamin:25

Lett.

Endret av everhuge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...