Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er viktigst - venner eller kjæreste?

Anbefalte innlegg

Samboeren min er min beste venn og familie for meg. Han er meget viktig for meg. Det at venner består er ikke alltid sant. Har mistet flere bestevenniner som liksom skulle være bestiser for alltid, men ting endrer seg. (man blir skjøvet vekk pga kjærester feks)

Ja kjærester kan komme og gå, men det kan også venner. Før man aner det.

Både kjæreste og venner er viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke verdens mest spennende svar. Men jeg syntes det er best å prøve å finne en slags gyllen middelvei der.

Det enkle er ofte det beste.

Når jeg får meg kjæreste, så skal jeg bruke tid med venninnene mine også. Selvfølgelig skjønner jeg at man vil tilbringe mye tid med kjæresten, men det er også viktig å være sosial overfor venner. Det eneste jeg er litt usikker på er hvordan det skal bli på skolen. Sitte sammen med han eller venninner i kantinen? Tror nok det blir venninnene :)

Lenke til kommentar
Samboeren min er min beste venn og familie for meg. Han er meget viktig for meg. Det at venner består er ikke alltid sant. Har mistet flere bestevenniner som liksom skulle være bestiser for alltid, men ting endrer seg. (man blir skjøvet vekk pga kjærester feks)

Ja kjærester kan komme og gå, men det kan også venner.  Før man aner det.

Både kjæreste og venner er viktig.

9315919[/snapback]

Ja. Man kan typisk vokse fra venner. Man forandrer seg jo etter hvert. Hvis man har møtt den rette kjæresten, så vokser man gjerne sammen, og ikke i motsatt retning som man gjerne gjør med venner.

Lenke til kommentar

I starten vil man jo tilbringe mest mulig tid sammen med kjæresten, og gode venner skjønner det. Da er det greit å holde seg litt på avstand, den "værste" perioden går jo over etter hvert. Jo eldre man blir, jo viktigere er kjæresten, for da vil man jo gjerne bygge et solid og langvarig forhold som kanskje evt. resulterer i ekteskap eller unger eller noe. Noen venner kommer man til å miste kontakten med, uansett hvor viktige dem er for deg, men underveis er det greit å opprettholde kontakten med venner, de er jo gode å ha :) Fikk ikke helt uttrykt meg som jeg hadde tenkt, men håper folk skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar

Ganske enig dagr0z. Men jeg synes som flere andre også sier at det er litt sånn 50/50. Og det spørs også hvor mange venner man har. Ville heller beholdt hele vennegjengen min enn jenta mi. Men samtidig så kunne jeg nok mista noen venner for henne også. Det spørs veldig, jeg og dama er jo tross alt bare 15, så forholdet er jo ikke veldig sikkert akkurat. Selvom kanskje akkurat vårt forhold burde vært veldig veldig sikkert. Litt vanskelig å forklare egentlig... Men er ikke mye som slår en stor og god vennegjeng egentlig.

People will allways leave - But sometimes they come back.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er ikke lettere å få gode venner!! Heldigvis er jeg heldig og har vennene mine som min familie.

Det som er greitt med venner er at dem ikke stikker fra all gjeld og bestemmer seg for å kaste deg ut osv..

Stay with your friends.

Lenke til kommentar

er det ikke slik at kjæresten skal være din beste venn? hvis ikke så er det ikke akkurat en god kjæreste. har opplevd at jenter heller betror seg til meg istedenfor typen sin, fordi de ikke føler at de kan si alt til typen sin, Da mener jeg det er noe galt.

Jeg ser på dama som en av mine beste venner.det er bare litt viktig å ikke glemme at du har en del venner fra før av som kan føle seg lit snytt hvis du dumper dem.

Men jeg har ikke noe imot at kamerater blir borte hvis de har fått seg dame, jeg veit hvordan det er å ha dame, og man il helst tilbringe all tid man har med dama :)

skulle gjerne skrivd mer, men må stikke på jobb.

Lenke til kommentar

Mye fornuftig her.

Kjæresten i seg selv er en meget god venn, og man skal kunne fortelle alt til h*n. Slik er det i mitt tilfelle. Men så har vi jo goså gutteturene og guttestundene, med venner. De er absolutt viktige, og man skal ikke dumpe venner for kjæresten eller omvendt. Hadde noen stilt meg i et slikt ultimatum, hadde jeg dumpet personen som plasserte meg der.

Lenke til kommentar
Mye fornuftig her.

Kjæresten i seg selv er en meget god venn, og man skal kunne fortelle alt til h*n. Slik er det i mitt tilfelle. Men så har vi jo goså gutteturene og guttestundene, med venner. De er absolutt viktige, og man skal ikke dumpe venner for kjæresten eller omvendt. Hadde noen stilt meg i et slikt ultimatum, hadde jeg dumpet personen som plasserte meg der.

Kloke ord :)

Noen kan leve uten en kjereste, hvis de velger det slik. Ønsker du derimot en kjereste og bli gående hele livet uten å finne den "rette" kan man bli gal...

Lenke til kommentar

kjæreste seff.

kjæresten skal jo også være din beste venn...

har vært sammen med min i 9 år, gift i 2. hun er bestevennen min, kompiser kommer og går.....

når dere blir eldre tenker jeg dere forstår. dere får unger osv. da blir partneren/kjæresten mye viktigere en (venner)

Lenke til kommentar
Samboeren min er min beste venn og familie for meg. Han er meget viktig for meg. Det at venner består er ikke alltid sant.

Min personlig mening er ganske lik denne..

En kjæreste vil jo også bli din beste venn, så venn eller kjæreste? Hvorfor ikke begge deler?

Men alt avhenger fra person til person, og situasjon til situasjon.

Jeg vet jo ikke hvordan ting funker til andre folk.

Til meg er alt så .... spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...