Melisma Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Mange sier "kjærester går, venner består" , men nå har jeg begynt å stusse litt på akkurat det.. er det riktig at man skal velge venner foran kjæreste uansett? er jo ikke vennene du muligens skal stifte familie med og bo med resten av livet da selvsagt finnes det ikke noe bedre enn å ha venner som har vært der gjennom tykt og tynt, ikke misforstå.. men gode venner setter deg ikke i en posisjon mellom å velge mellom typen og dem.. og en god kjæreste setter deg heller ikke i den situasjonen.. det jeg mener er at man ikke burdte bli så sur og oppføre seg som en dust mot en venn som faktisk prøver å finne lykken og ha det godt.. hvis man opplever og føle seg litt dumpa som venn, så javel.. det er jo bare for en liten stund til at ting har roet seg ned.. Har selv vært den vennen som ble dumpa en stund, men jeg ble ikke noe sur av den grunn, prøvde heller å være en god venn og trakk meg vekk og lot dem nyte den første tida sammen, uten mas fra en singel venn og var like blid igjen etterpå men vet at hadde jeg oppført meg på samme måte, så hadde hun blitt kjempesinna.. og er mange andre som også hadde blitt sånn vet jeg... vet ikke helt om dette innbyder til noen diskusjon akkurat, men vil gjerne høre andre sine synspunkter rundt dette.. Endret 18. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 En god venn vil ha forståelse for at man bli litt mindre tilgjengelig første tiden etter at man har fått kjæreste. Vennen vil fortsatt være der og være like mye venn et halvår eller år senere når ting har roet seg. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Kjæresten uansett, sånn er det. Det var sikkert en cranky ensom jævel som sa at: "Kjærester går, venner består" Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Jeg tror nok at hvis en venninne var egoistisk og ikke tok hensyn til at jeg kanskje ikke hadde hatt så mye tid til å være med henne som jeg en gang hadde, så hadde jeg nok revurdert det vennskapet ja.. vil man ikke at vennene sine skal være så lykkelige som mulig da? eller har man venner bare for egen vinning? jeg hadde heller satset på å finne lykken med min evt kjæreste, enn å la venninna mi avgjøre hvor mye tid jeg skal bruke på kjæresten... selvsagt skal man finne tid til venner også.. men blir jo ikke så mye som før naturligvis! og blir hun sur for det, så kan hu bare stikke for alt jeg bryr meg.. da var hun ikke en ekte venn til å begynne med, men heller en som brukte deg for underholdning på fritida.. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Begge to er like viktige synes jeg. Som sagt ovenfor. en god kjæreste eller venn skjønner at du trenger tid til begge deler. Så hvis man har gode venner og en god kjæreste er det ikke et problem. Og hvis den ene parten krever at man tar et valg, er det lett og se hvem som blir ditcha. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Vel hvis kjæresten din nekter deg venner så ser jeg ikke så ber vedkommende om alt for mye i mine øyne. Venner bør har respekt for at en vil bruke tid på kjæresten, og kjæresten bør ha respekt for at en vil bruke tid på venner. Et enten eller valg er idiotisk. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) En venninne av meg ble sammen med en som ikke var "bra" nok i øynene til de andre venninnene (greit nok han holdt på med litt stoff og var småkriminell) men han var jo ikke noe farlig å være rundt i det hele tatt! De stillte henne det ultimatumet mellom å være sammen med dem eller han.. hva ville de skulle hun gjøre da? velge vekk en hun var forelska i og hadde en sjans til å bygge ett forhold på? jeg var den eneste vennen hun hadde en periode fordi de dumme kjerringene av venninner hun hadde, oppførte seg som bortskjemte duster! barnslig og egoistisk og dårlig gjort ovenfor venninna deres spør du meg! Endret 18. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 hva ville de skulle hun gjøre da? velge vekk en hun var forelska i og hadde en sjans til å bygge ett forhold på? jeg var den eneste vennen hun hadde en periode fordi de dumme kjerringene av venninner hun hadde, oppførte seg som bortskjemte duster! barnslig og egoistisk og dårlig gjort ovenfor venninna deres spør du meg! 9310596[/snapback] I sånne tilfeller er det jo ganske åpenbart hvem som er vennene dine da. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 I sånne tilfeller er det jo ganske åpenbart hvem som er vennene dine da. 9310682[/snapback] ja enig.. håper noen som kjenner seg igjen i disse venninnene, leser denne tråden og tar seg sammen til å bli en bedre venn.. er mange som plutselig svikter som venn når noen får seg kjæreste.. og det er så utrolig dårlig gjort Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Man skal jo selvfølgelig ikke svikte vennene sine selv om de får seg kjæreste, men det går jo an å være sammen med begge. En uke har 7 dager, og kjæreste er ikke = bruke all sin fritid på kjæresten no matter what vennene dine har lyst til å finne på Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 ja enig.. håper noen som kjenner seg igjen i disse venninnene, leser denne tråden og tar seg sammen til å bli en bedre venn.. er mange som plutselig svikter som venn når noen får seg kjæreste.. og det er så utrolig dårlig gjort 9310721[/snapback] Det er vel alltid teit av en venn å råde til å ikke bli sammen eller gå ifra en person, bare fordi h*n ikke liker h*n. At du har godkjent han bør jo også være godkjennelse nok for både venner og foreldre. Om venner ikke kan respektere valgene du gjør, så kan de vel bare ha det så godt for min del. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 "Kjærlighet gjør blind?". Når man er forelsket kan det virke som om han/hun er det viktigste i livet. Venner er også viktig. Men ekte venner forstår. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Kjæresten. Ikke bare viktigere en venner, men viktigere en alt i livet også. Men så er det det som KittyCat poengterer også. Endret 19. august 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Mange sier "kjærester går, venner består" , men nå har jeg begynt å stusse litt på akkurat det.. er det riktig at man skal velge venner foran kjæreste uansett? er jo ikke vennene du muligens skal stifte familie med og bo med resten av livet da 9307439[/snapback] Om det er kjæresten man skal tilbringe resten av livet med, så er det jo like greit å bruke denne tiden på vennene. Det blir gjerne slik i de senere årene at man er mest med den man er sammen med. Jeg opplever ikke at faren min henger med "gutta" i samme grad som jeg gjør, og da vil jeg gjerne utnytte den muligheten jeg har nå til å være med vennene mine. Kjæresten er viktig, men mer enn 50% av tiden kan egentlig ikke rettferdiggjøres. Jeg foretrekker å savne litt framfor å gå lei, og da passer det med variasjon. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Mannen min går foran alt. Venner og familie. Han er den nye familien min. Men når det er sagt, så tolerer jeg ikke at folk krever at jeg skal velge mellom han eller dem/dem eller han. Hadde en av partene gjort det, så hadde jeg ikke giddet å bruke tid på dem uansett. Verken vennene mine eller mannen min kunne funnet på å gjøre noe slikt. Jeg pleier ikke å velge dritt-venner, så enkel er egentlig den saken Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 i mine øyne så er familien og kjæresten på lik linje.. men måtte jeg noen gang velge mellom familie og kjæreste, så hadde jeg valgt familien ja venner er viktig, men de er ikke alt.. familien er viktigere, de drar aldri.. ihvertfall ikke i mitt tilfellet.. det vet jeg men har opplevd at venner har dratt... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Den er vrien, for kjæresten er jo på en måte familie hun også, eller en del av en fremtidig familie. Og man burde jo heller ikke glemme den gamle familien man kom fra, jeg vil alltid være trofast mot den. Men jeg ville aldri valgt noen fremfor andre, sånt gjør man ikke. Men visse ting er forbeholdt mellom meg og dama og noen ting er kanskje også forbeholdt den gamle familien. Alt på sin plass. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvorfor diskuterer alle kjæreste og familie? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Den er vrien, for kjæresten er jo på en måte familie hun også, eller en del av en fremtidig familie. Og man burde jo heller ikke glemme den gamle familien man kom fra, jeg vil alltid være trofast mot den. Men jeg ville aldri valgt noen fremfor andre, sånt gjør man ikke. Men visse ting er forbeholdt mellom meg og dama og noen ting er kanskje også forbeholdt den gamle familien. Alt på sin plass. 9314350[/snapback] Sånn til vanlig så trenger man ikke velge mellom noen i det hele tatt.. men i visse situasjoner, så må man ta ett valg.. enten fordi situasjonen krever det, eller fordi andre rundt deg krever det, av en eller annen tåpelig eller noe sånt.. ikke ofte det er slike dumme valg mellom familie og kjæreste, men mellom venner og kjæreste derimot,, ja det hører man oftere om.. kanskje den som stiller valget, skal vekk? oi, den hadde ikke jeg tenkt på før Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kanskje ikke verdens mest spennende svar. Men jeg syntes det er best å prøve å finne en slags gyllen middelvei der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå