Durac Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei Jeg driver å bygger en drømme pc til min eldre bror. Siden han han null peiling på pc, så skal jeg bygge den for han imot en liten slant med penger Men, siden pcn hans står på stua, ikke så langt unna "tv-hjørnet" så vill han ha en veldig stille pc. Da må jeg til med vannkjøling tenkte jeg.. men jeg har null peiling på vannkjøling. Jeg tenkte først at jeg skulle kjøpe med et ferdig oppsett (kabinett med vannkjøling ferdig monter). Men jeg fikk vite at dette var dumt, pga pris og at det ikke bruker å blir så stille. Men på den andre siden, viss jeg kjøper meg et vanlig kabinett og så kjøper jeg vannkjøling sett (radiator, pumpe, cpu blokk og gpu blokk), blir det ikke veldig fullt inne i kabinettet da? og får jeg skrudd fast pumpa og radiatoren? eller må det ligge laust inne i kabinettet? Hva bør jeg gå for? Jeg vill gjerne lære meg vannkjøling, og det hadde vert spennemde å mekka det sammen selv.. hjelp og tips taes imot med takk Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Det enkleste for deg siden du ikke kan så mye om vannkjøling vil være å kjøpe et eksternt sett.. Der du har radiator, pumpe og tank i en boks. Eks: Nautilus 500 På den følger det kun med blokker til CPU mener jeg. Zalman Reserator 1 Plus Der får du med til CPU og til GPU. Men den er tyngere å flytte på. Pluss at den er STOR! Da mener jeg at den er litt høyere enn en 1,5 liters brus flaske men samme diameter ca. Men du har hurtigkoblinger på den slik at du må ikke tømme vannet ut hver gang den skal flyttes på. Zalman Reserator 2 Litt annet look enn den andre fra Zalman. Men her får man med til både CPU, GPU å hovedkort hvis du trenger det da. Du trenger selvfølgelig ikke å bruke det. Disse løsningen vil jeg kun anbefale hvis PCen skal stå i ro på en plass å kanskje bli flyttet på en/to ganger i året. Hvis du/han flytter mye på PCen vil en løsning hvor alt er inne i maskinen være å anbefale. Da monterer man som regel radiatorer på vifteplassen. Jeg liker at viften sugerluften gjennom radiatoren før den blir dyttet ut i rommet men der er det mye smak og behag. Da er det snakk om en enkel 120mm radiator. Skal du opp i større radiator, 2x120mm så må man som regel begynne å modde litt. Hvis du ikke vil modde. Å du har plass til det i kabinettet så kan man sette en radiator i front (innsug i kabnettet) å en i bak-kant(under strømforskyningen). Endret 18. august 2007 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå