Gå til innhold

5920G & SSD

KiRil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer den i 2,5" så vil den jo passe.... :p

Vel, man har jo SSD disker av denne typen, altså  Expresscard. Vet ikke hvordan det er å boote fra noe sånt, men det går sikkert.

Vis du tenker på en 2,5" ssd så er jeg jammen ikke sikker, den passer sikkert fysisk, men jeg vet ikke om tilkoblings-kabelen er den samme.

9307526[/snapback]

Lenke til kommentar

Hva med og bare bruke expressen og ikke ha en 2,5" da?

SSD-disker er jo allerede på markedet og kan brukes akkurat som en vanlig intern harddisk (til en relativt stiv pris). Vel og merke er alle de i prisguiden av IDE-type, er rimelig sikker på at 5920G bruker SATA-disk (i likhet med alle nye bærbare).

9307852[/snapback]

Lenke til kommentar
SSD-disker er jo allerede på markedet og kan brukes akkurat som en vanlig intern harddisk (til en relativt stiv pris). Vel og merke er alle de i prisguiden av IDE-type, er rimelig sikker på at 5920G bruker SATA-disk (i likhet med alle nye bærbare).

9307852[/snapback]

9308545[/snapback]

Tror ikke du hadde fått samme ytelse, men de er jo billigere og det er jo en grei løsning, da du får begge diskene og ikke bare en.

Lenke til kommentar

9307852[/snapback]

9308545[/snapback]

Tror ikke du hadde fått samme ytelse, men de er jo billigere og det er jo en grei løsning, da du får begge diskene og ikke bare en.

9308623[/snapback]

Ulempen er vel at hvis du skal kjøre Linux eller Vista så er det ikke nok plass på en 16GB SDD expresscard disk, så du må ha en på 32GB. (Vista tar ~ 16-20GB, de største Linux installasjonene tar vel mellom 20 og 30? *uvitende*)

Lenke til kommentar

9307852[/snapback]

9308545[/snapback]

9308623[/snapback]

Ulempen er vel at hvis du skal kjøre Linux eller Vista så er det ikke nok plass på en 16GB SDD expresscard disk, så du må ha en på 32GB. (Vista tar ~ 16-20GB, de største Linux installasjonene tar vel mellom 20 og 30? *uvitende*)

9308879[/snapback]

Vista Home Premium bruker ca 15gb vil jeg tro, og Ubuntu bruker ca 2gb. Finnes sikkert andre linux-versioner som bruker langt mer, men jeg tviler på det finnes noen som bruker over 12gb.

Lenke til kommentar
Vista Home Premium bruker ca 15gb vil jeg tro, og Ubuntu bruker ca 2gb. Finnes sikkert andre linux-versioner som bruker langt mer, men jeg tviler på det finnes noen som bruker over 12gb.

Hvor mye får du etter å ha formatert 16GB?

Har Vista Ultimate selv, og selve windows mappa tar 12gb, også var det crap'et med skyggekopier og alt annet windows "setter av" plass til. Har en 20GB partisjon (20GB etter format) og har 2-3GB ledig. :ermm:

Neste formatering blir nok 30GB satt av til OS ja...

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

9308879[/snapback]

Vista Business legger kun beslag på "latterlige" ca 9 GB hos meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...