Gå til innhold

Reparasjon på Logitech G5 som er kjøpt på messe


Anbefalte innlegg

Jeg har en G5 med dårlig ledning (kabelbrudd ell.). Den er ca. 1 år gammel og den er kjøpt på elektromessa på Lillestrøm forrige gang den var der. Jeg har ikke kvitteringa, men det var Logitech sin egen bod jeg kjøpte den. Er det mulig å få den repart/ny hvis jeg klager til Logitech Norge?

 

Edit: Så at retur er et misvisende ord i tittelen, så jeg byttet til reparasjon

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har ingen rett til retur (angrefrist) når ting ikke er kjøpt i butikkens ordinære utsalgssted. Feks om komplett.no hadde en stand på TG og du kjøpte en mus dær hadde du ikke fått levert den inn på angrefrist. Rett meg om jeg tar feil. Lenge siden jeg lærte om dette så .. :p

Lenke til kommentar
du har ingen rett til retur (angrefrist) når ting ikke er kjøpt i butikkens ordinære utsalgssted. Feks om komplett.no hadde en stand på TG og du kjøpte en mus dær hadde du ikke fått levert den inn på angrefrist. Rett meg om jeg tar feil. Lenge siden jeg lærte om dette så .. :p

9307376[/snapback]

Hva dette har med saken å gjøre, aner jeg ikke. Det er ikke snakk om angrerett her. Dessuten har man angrerett på ting kjøpt på messer.

 

Så det er ingen garanti på at en G5 skal klare og brukes ved normale forhold i over 1 år? hva med reklamasjon?

9307513[/snapback]

Såklart du har reklamasjon. Problemet ditt blir å sannsynliggjøre at du kjøpte musa på messen, og av hvem. Har du f.eks. kontoutskrift hvis du brukte kort? Betalte du kontant, og har ikke kvitteringen, så har du et lite problem. Dog er det i følge http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...es/359&cl=no,no

3 års garanti på G5. G5 har vel ikke engang vært på markedet så lenge, slik at det ikke er noen tvil om at musen er mindre enn 3 år gammel?

 

Isåfall er det vel bare å ta kontakt med Logitech for å benytte deg av garantien?

Lenke til kommentar

Logitech pleier å være veldig greie på slikt. Når man ringer supporten så får man ofte beskjed om å klippe av ledningen på produktet og sende det inn. Så pleier man å få et nytt produkt i retur. Kjenner mange som har gjort det, og Logitech har lenge hatt en veldig god kundepolicy..

Lenke til kommentar
Logitech pleier å være veldig greie på slikt. Når man ringer supporten så får man ofte beskjed om å klippe av ledningen på produktet og sende det inn. Så pleier man å få et nytt produkt i retur. Kjenner mange som har gjort det, og Logitech har lenge hatt en veldig god kundepolicy..

9309927[/snapback]

 

Logitech er veldig greie på support de.

 

Jeg har en Harmony Fjernkontroll som har vært plagsom, og de har sendt meg en ny, og vil bare ha batteriet, lokket til batteriet til fjernkontrollen og adapteret til laderen. Så de diskuterer ikke en gang om det er din feil.

 

Nå hører det jo til historien at 7 tasten på den nye fjernkontrollen ikke fungerte, så nå sender de meg enda en ny.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Kontaktet Supporten idag. Har aldri opplevd noe så enkelt. Ingen diskusjon om hvorvidt det var min feil eller lignende. De skal nå sende meg en ny mus, og når jeg har mottatt den så skal jeg sende 10cm av kabelen til Sveits. Noen som veit om det er jeg som må betale porto? :hmm: Anyway så gikk det veldig greit.

Endret av Submoose
Lenke til kommentar

"rent lovmessig" skal du vel ikke betale portoen, men hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det. Logitech er en av de aller beste på markedet hva kundeservice anngår, men tror ikke de har noe system for refusjon av frakt.

 

Og når en produsent skal gå utenfor sitt "system", vel, det er da det skjærer seg.

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Idag kom min G5 på døra med UPS og til min egen overraskelse så var det en G5 2007 Edition. Tyder på at den "vanlige" G5en er trukket tilbake fra markedet siden den ikke er vist på siden dems. Da var saken løst, takket være den gode supporten til Logitech. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Ikke ille (hva var forresten portoen til Sveits? :p) Jeg kjøpte like godt et nytt og bedre tastatur da mitt forrige begynte å svikte, men med så enkel klagebehandling og 5 års garanti på pakken (Cordless Desktop Optical MX) skal jeg jammen ta en telefon dit i morgen.

Lenke til kommentar

Nesten helt utrolig når man leser noen av retursakene i dette forumet, men så har kanskje ikke Logitech så mange retursaker på antall solgte enheter at det er noen større sak for dem. :)

Har i allefall 6 logitech muser og 1 tastatur som forsatt fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Nesten helt utrolig når man leser noen av retursakene i dette forumet, men så har kanskje ikke Logitech så mange retursaker på antall solgte enheter at det er noen større sak for dem. :)

Har i allefall 6 logitech muser og 1 tastatur som forsatt fungerer utmerket.

9382408[/snapback]

Min erfaring er at det er lite reklamasjon på Logitech, men noe er det selvfølgelig. Er også ganske sikker på at produksjonskostnaden er ekstremt lav sammenliknet med utsalgspris, og de bruker sammenliknet med andre merker mindre penger på markedsføring. Selvfølgelig må vi ta med at det er noe som heter utviklingskostnader, men Logitech er uten tvil den største aktøren innen det markedet de opererer i. Dette gjør vel at det er lett å ha en god kundepolicy. Skulle ønske flere tenkte slik..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...