SilentNET Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hvordan gikk det med montering av A'PEXi filteret? Alt i orden nå eller? Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 hvordan bruker man de produktene fra meguires eller hva det heter? har noen småriper på min golf 4 som jeg gjerne kunne tenkt å hatt vekk. slike swirls osv fra vaskemaskin.. tenkte å gjøre dette når det blir litt varmere enn hva det er nå.. sunnmøre suger på vintern Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Hvordan gikk det med montering av A'PEXi filteret? Alt i orden nå eller? Jeg har faktisk ikke fått montert det enda, skal ta det denne uka om jeg får tid. Har dårlig med plasser å stå og skru, og før jul var det mye skoletull og dårlig vær Men gleder meg til å få det på! Har byttet olje for andre gang dette halvåret, bare for å forsikre meg mot tidligere eiere. Har fått på en A-stolpe instrumentholder til turbotrykksmåleren. Men jeg må flytte den ene høyttalerkabelen fra venstre siden til høyre grunnet strømkabel-støy. Uling om øker med turtallet. Jeg var litt for kjapp i vendinga og håpet det skulle gå bra å ha de ved siden av hverandre Ellers denne uka er det bensinfilter, differensialolje og girkasseolje som står for tur til å byttes ut =) Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 hvordan bruker man de produktene fra meguires eller hva det heter? har noen småriper på min golf 4 som jeg gjerne kunne tenkt å hatt vekk. slike swirls osv fra vaskemaskin.. tenkte å gjøre dette når det blir litt varmere enn hva det er nå.. sunnmøre suger på vintern Ja ikke sant, den tar jeg =) Nei det er bare å vaske godt som vanlig (vask er jo egentlig litt viktig, men dette vet du helt sikkert hvordan du gjør). Meguiars ScratchX produktet brukte man bare som vanlig polish, på en myk klut som ikke loer. Bare smøre det inn til det får en viss konsistens (står mer om dette på produktet) og polere av igjen. Lett som en lek. Og fungerer knallbra! Etterpå burde du gå over med voks uansett for å bevare både vasken din og utbedringer med scratchX eller liknende... Lykke til! Du får helt sikkert store forbedringer! Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 takk snoemann skal ta å prøve når det blir litt varmere i været.. skal fikse noe steinsprut også med det samme jeg gjør det fin bil du har følger med Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Idag monterte jeg luftfilteret, bilder underveis glemte jeg totalt! :/ Men skal knipse et imorra. Luftfilteret er : Apexi dual funnel Power Intake, og lager en herlig innsugslyd, med påfølgende "flafrelyd" i turbo når jeg slipper gassen =) Om turbotrykket har gått opp gjenstår å se, er for glatt her til å teste skikkelig. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Nå har jeg fått byttet : - Girolje - Mobil 1 GL4 75w-90 - Differensial olje Valvoline GL5 80w-90 - Bensinfilter Deilig å ha fått gjort det, dette er jo sånt som skal gjøres på 100 000km servicen, og bilen har jo nettopp passert 109 000 så det var vel på tide. Forrige eier hadde jo ikke gjort det så... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Idag fikk jeg byttet bremseklosser foran også... =) Deilig Var jo egentlig en veldig enkel og grei jobb, første gang jeg har gjort det også =) Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Idag monterte jeg luftfilteret, bilder underveis glemte jeg totalt! :/ Men skal knipse et imorra. Luftfilteret er : Apexi dual funnel Power Intake, og lager en herlig innsugslyd, med påfølgende "flafrelyd" i turbo når jeg slipper gassen =) Om turbotrykket har gått opp gjenstår å se, er for glatt her til å teste skikkelig. "imorra" er forbi for lengst.. men hvor ble bildet av? vi lever for å se bilder av bilene..! Filteret skal vel ikke ha noe å si på økt turbotrykk.. Jaja, mulig bittelitt vist du hadde tett org. filter.. Ellers, så venter jeg fortsatt på at du skal komme ut å vise gliset, samt hente vinterdekkene.. Har ikke dekkene her ennå, ligger fortsatt hos gamlingen, men skal få hentet de innen helgen.. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Du har helt rett Nikk0 og siden det er deg Tok bilde av et ikke så veldig rent og pent motorrom Jeg er på vei Aner ikke hvorfor jeg fikk litt høyere turbotrykk, kan ikke huske jeg touchet 0,8 tidligere egentlig.. men mulig det er fordi lufta har blitt kaldere også.. ikke godt å si Bremseklossene var tydeligvis modne for utskiftning : Endret 29. januar 2008 av snoemann Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Grunnen til høyere turbotrykk kan faktisk være så lett som at det er mye mindre motstand i apexi-filteret, i forhold til den orginale luftfilterboksen.. Så jo ut som et greit motorrom det da.. Mitt var mye værre! Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Grunnen til høyere turbotrykk kan faktisk være så lett som at det er mye mindre motstandi apexi-filteret, i forhold til den orginale luftfilterboksen.. Så jo ut som et greit motorrom det da.. Mitt var mye værre! Jepp! Har egentlig litt lyst på eksosanlegg for å kanskje slippe trykket enda litt høyere opp... men egentlig burde jeg jo prioritere felgen før det ... siden den er litt "ristete". Hm... EGENTLIG burde jeg bruke alle disse berømte pengene på å få Saab'en på veien.. men er mye mer fristende å bruke pengene på Nissan'en Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Selg saab'n, og bruk ENNÅ mer penger på sx'n! Eller så kan du selge sx'n din til meg? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 De bremseklossene var det jo MYE igjen av da...! Hvorfor bytte så tidlig? Og kun bytte bremseklosser vel kun en gang på skiver som det har vært et sett klosser på før. Noe mer enn det er ikke annbefallt. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 De bremseklossene var det jo MYE igjen av da...! Hvorfor bytte så tidlig?Og kun bytte bremseklosser vel kun en gang på skiver som det har vært et sett klosser på før. Noe mer enn det er ikke annbefallt. Hadde litt vibrasjoner i bremsing ved høye hastigheter... det er vekk nå i alle fall. Hva tenker du på her? Tenker du at skiva mi er slitt? Den var ikke sånn halvgal egentlig.. burde duge en stund til =) Tror jeg i alle fall, er vel mulig det blir oppgradering av bremser etterhvert også, så å kjøpe nye skiver akkurat nå blir det ikke noe av, da det koster for mye i forhold til oppgradering. Spesielt når de gamle har god tykkelse fortsatt.. Men fortell meg gjerne litt om hva jeg bør være oppmerksom på vedrørende skivene =) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg mente at skivene burde egentlig byttes sammen med klossene. Dette av flere grunner, blant annet slitasjen fra den gamle klossen på skiva, bremsepip etc etc Men det går ann å bare bytte klosser og, men mange biler er da plaget med bremsepip pga skivene er slitt iforhold til de gamle klossene. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg mente at skivene burde egentlig byttes sammen med klossene. Dette av flere grunner, blant annet slitasjen fra den gamle klossen på skiva, bremsepip etc etc Men det går ann å bare bytte klosser og, men mange biler er da plaget med bremsepip pga skivene er slitt iforhold til de gamle klossene. Okej ja skjønner... jeg slapp i alle fall komplikasjoner Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Bra det. Smøre godt der klossene ligger ann? Og pussa før det? Da pleier det å gå bedre Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hadde også små vibrasjoner ved nedbremsing på min, men tok å pusset over klossene med sandpapir, i tillegg til skivene og da ble det mye bedre med en gang. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hadde også små vibrasjoner ved nedbremsing på min, men tok å pusset over klossene med sandpapir, i tillegg til skivene og da ble det mye bedre med en gang. Pussa? Hvordan pussa du da? ''planslipte'' klossene helt ''rette'' og pussa bort slitekanten på skivene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå