snoemann Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Fikk god hjelp av medarbeiderne hos Per Hagen til å finne ut at vi ikke skjønte noe av den gamle (må ha vært noe galt med den), så jeg prøver en ny versjon til 338 kroner : Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Sånn da har jeg vært ute og jobbet en stund... tok litt lengre tid enn jeg trodde dette... Mye kål med å skru opp plastdeksler under rattet osv, gjorde at ting tok tid, men folk finner sikkert ut av en bedre vei å strekke ledninger enn meg Legger ut noen bilder : Startet med å finne en vakumslange å koble på T stykket, vurderte noen forskjellige først, men leste at den helt bak fungerte bra, den jeg snakker om er den som har en 180 graders sving før den går inn på en nippel der. Den lå såpass godt til at det ikke var til å ta feil av, dessuten slapp jeg å klippe og kåle iom. at jeg fant et skjøtestykke senere : Lenger bort mot førersiden av bilen var denne slangen skjøtet med et lite rør, jeg koblet bare av røret og satt inn T stykket her. : Så førte jeg vakumslangen inn gjennom åpninga til panservaieren. Jeg tenker at jeg foreløbig bare har boost måleren borte i venstre hjørne ved frontruta, så senket ned noen ledninger gjennom sprekka i hjørnet, teipet på vakumslangen og dro den opp : Tenningstøm koblet jeg på tenningstrøm til cd spilleren, og lys strøm koblet jeg også på lys strømmen som går til cd spilleren. Jord tok jeg ved førersiden av bilen, bak en av skruene som går inntill karosseriet. Så var det bare å koble på bakpå "klokka" og prøve det ut : Amatør som jeg er ble jeg først litt stresset over negativt trykk, men leste litt rundt og fant ut at motoren suger vakum før du tråkker skikkelig på iom at turboen ikke trykker før det... ? Correct me if Im wrong Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Ting fungerer tydeligvis supert, lader 0,6-0,7 bar ved akselerasjon, noe som skal være temmelig riktig orginalt =) Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Greier du å lade 0,7 på HELT orginal bil? :o Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Hmm ja.... eller den toucher oppi 0,7... burde ikke det være mulig? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Joda, kan godt hende det.. Selv greide jeg ikke mer enn 0,5-0,6 på org bil.. Men nå greier jeg ca 0,9.. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Hvordan da? Med bleed valve eller? Huff så tidlig du er oppe Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Tidlig ? Da hadde jeg vært opp siden 6.. Er oppe 6 hver dag, jobber 07-15 .. Trykkforandringen kom automatisk da jeg byttet til 3" eksos fra turbo og ut, uten cat, men med 2 freeflow potter.. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Såpass ja Hmm okej, ja det er det jeg forventer meg og egentlig, åpent luftfilter og 3"->2,5" eksos burde hjelpe på... Men er litt skeptisk til lyden da, vil ikke overdrive det så ille, må få hørt på noe forskjellig... =) Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg har en "buttplug" som man stapper i bakpotta, de blir det nesten som å kjøre orginalt, bare litt mer lyd på pådrag, ellers bare lav brummelyd.. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Deg jeg møtte idag mellom rundkjøringene ved brannstasjonen/telenorbygget, over tunnelen der, ca 10 på 3 ? Endret 25. september 2007 av nikk0 Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jah, det stemmer da ganske bra hehe =) Observant du, hva kjørte du? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Knipsa ett par bilder med den ikke så altfor gode K750i'en som er det eneste "kameraet" jeg har om dagen Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 skjer med stage 2 oppgraderinga di Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Hehe først bit er på vei, Apexi luftfilerkit Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hehe først bit er på vei, Apexi luftfilerkit Najs Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Lakken min har lenge vært ru, og grov på overflaten, selv etter vask Så jeg bestilte litt produkter fra Meguiar's for å teste ut. Clay'en de har, er laget for å fjerne industriavfall og kvae osv. fra lakken. Dette er ting som vanlig vask/polish ikke tar, så bestemte meg for å forsøke dette. Har lagt ut en video av resultatet. Det er ikke veldig synlig, men hvis dere lytter så hører dere forskjell i lyden på døra, og skjermene bak ide jeg lar fingrene gli over lakken. Jeg har samme trykk og kontakt med lakken hele veien. Hvis man hører etter og ser bort ifra den lille latencyen mellom lyd og bilde, så hører man tydelig forskjell på panelene... =) Dvs man hører ikke noe på døra Endret 24. oktober 2007 av snoemann Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Deilig å få oppgradert stereoen litt i det siste også, men legger ikke ut noe info om det her, mtp tyveri. Har ikke hatt en eneste bil med stereo i hvor det har fått stå i fred.. så.. holder tett denne gangen =) Men Apexi Luftfilteret mitt har kommet, det kan bli show, eneste problemet er vel manualen som er på japansk Så montering blir spennende Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Deilig å få oppgradert stereoen litt i det siste også, men legger ikke ut noe info om det her, mtp tyveri. Har ikke hatt en eneste bil med stereo i hvor det har fått stå i fred.. så.. holder tett denne gangen =) Men Apexi Luftfilteret mitt har kommet, det kan bli show, eneste problemet er vel manualen som er på japansk Så montering blir spennende Akkurat samme kit som i min bil. Manualen kan du bare kaste. Det er null problem å montere det der Hvis du trenger hjelp må du bare sende en PM. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Kjørte på med litt ScratchX tidligere i Høst, tenkte å dele resultatet med dere siden det faktisk ga såpass gevinst =) Skal endre på hvordan bildene vises senere, men dette får duge så lenge =) Før ScratchX : Etter ScratchX Endret 24. november 2007 av snoemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå