Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase, Nissan 200 sx S13 oppdatert 29. jan


snoemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn da har jeg vært ute og jobbet en stund... tok litt lengre tid enn jeg trodde dette... Mye kål med å skru opp plastdeksler under rattet osv, gjorde at ting tok tid, men folk finner sikkert ut av en bedre vei å strekke ledninger enn meg :p

 

Legger ut noen bilder :

 

Startet med å finne en vakumslange å koble på T stykket, vurderte noen forskjellige først, men leste at den helt bak fungerte bra, den jeg snakker om er den som har en 180 graders sving før den går inn på en nippel der. Den lå såpass godt til at det ikke var til å ta feil av, dessuten slapp jeg å klippe og kåle iom. at jeg fant et skjøtestykke senere :

 

DSC01631.jpg

 

Lenger bort mot førersiden av bilen var denne slangen skjøtet med et lite rør, jeg koblet bare av røret og satt inn T stykket her. :

 

DSC01632.jpg

 

Så førte jeg vakumslangen inn gjennom åpninga til panservaieren.

 

Jeg tenker at jeg foreløbig bare har boost måleren borte i venstre hjørne ved frontruta, så senket ned noen ledninger gjennom sprekka i hjørnet, teipet på vakumslangen og dro den opp :

 

DSC01634.jpg

 

Tenningstøm koblet jeg på tenningstrøm til cd spilleren, og lys strøm koblet jeg også på lys strømmen som går til cd spilleren.

 

Jord tok jeg ved førersiden av bilen, bak en av skruene som går inntill karosseriet.

 

Så var det bare å koble på bakpå "klokka" og prøve det ut :

 

DSC01635.jpg

 

Amatør som jeg er ble jeg først litt stresset over negativt trykk, men leste litt rundt og fant ut at motoren suger vakum før du tråkker skikkelig på iom at turboen ikke trykker før det... ? Correct me if Im wrong

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Lakken min har lenge vært ru, og grov på overflaten, selv etter vask

 

Så jeg bestilte litt produkter fra Meguiar's for å teste ut.

 

Clay'en de har, er laget for å fjerne industriavfall og kvae osv. fra lakken. Dette er ting som vanlig vask/polish ikke tar, så bestemte meg for å forsøke dette.

 

Har lagt ut en video av resultatet. Det er ikke veldig synlig, men hvis dere lytter så hører dere forskjell i lyden på døra, og skjermene bak ide jeg lar fingrene gli over lakken. Jeg har samme trykk og kontakt med lakken hele veien.

 

th_MOV00009.jpg

 

Hvis man hører etter og ser bort ifra den lille latencyen mellom lyd og bilde, så hører man tydelig forskjell på panelene... =) Dvs man hører ikke noe på døra

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Deilig å få oppgradert stereoen litt i det siste også, men legger ikke ut noe info om det her, mtp tyveri. Har ikke hatt en eneste bil med stereo i hvor det har fått stå i fred.. så.. holder tett denne gangen =)

 

Men Apexi Luftfilteret mitt har kommet, det kan bli show, eneste problemet er vel manualen som er på japansk :p Så montering blir spennende

Lenke til kommentar
Deilig å få oppgradert stereoen litt i det siste også, men legger ikke ut noe info om det her, mtp tyveri. Har ikke hatt en eneste bil med stereo i hvor det har fått stå i fred.. så.. holder tett denne gangen =)

 

Men Apexi Luftfilteret mitt har kommet, det kan bli show, eneste problemet er vel manualen som er på japansk :p Så montering blir spennende

 

Akkurat samme kit som i min bil. Manualen kan du bare kaste. Det er null problem å montere det der :) Hvis du trenger hjelp må du bare sende en PM.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...