Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme eldre Turbo Diesel?

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Leste i en annen post at noen nevnte at eldre TD biler var simple og hente ut litt mere effekt av?

Har akkurat skaffet med en 84mod Camry 1.8TD som jobb bil så hadde jo vært gøy om den sparka litt bedre i fra:)

Er dette noe som er veldig enkelt og lønnsomt og gjøre?

Hvordan gjøres det?

Hadde også en liten plan om ett UberBillig openAir filter til den, ettersom at det er en turbo motor så vil det vell gi meg litt effekt?

Blir jo mest for gøy da men men...

Har ett K&N på hovedbilen men de kosta jo 1300kr mye mere enn det jeg vil bruke på denne bilen...

Noen som har ett som er veldig billig og anbefale?

Mvh ITW

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel en 1C-T motor i den om jeg ikke husker feil, Du må stramme til wastegaten og skru opp mer diesel på dieselpumpa, vil anbefale at du skaffer en turbotrykksmåler slik at du har overskikt over turbotrykket, og ikke skru opp for mye på dieselpumpa, det kan resultere i at avgasstemperaturen blir ekstremt høy noe som vil ødelegge turboen.

Anbefaler deg å skaffe en haynes manual før du prøver på noe.

Lenke til kommentar

Okei.

Ikke sikkert jeg orker ettersom at de må kjøpes inn greier.

Tenkte mest om de bare var og skru litt opp på pumpa.

Men er nok lurt som du sier og ha trykk måler.

Og vet ikke helt om jeg orker og koste noe på denne gammle bilen...

Lenke til kommentar

Vet hva de forskjellige komponentene er ja så er vell ikke helt grønn nei, med en guide skulle jeg klart det;)

Vet hva de forskjellige komponentene er ja.

Men anyway, så hadde de kun vært for gøy, har egentlig ikke bruk for de ekstrae hestene såfremst det ikke er snakk om mange så klart.

Farta er jo ikke noe jeg er ute etter da jeg ikke satser på uber hastigheter i en 23år gammel bil:)

Men tusen takk for svar, kan hende jeg hiver meg på det om jeg finner en guide for det noen plass:D

Tror du openAir filter har noe og si for denne gammle bilen?

Er nødt og bytte luftfilter så tenkte at da kan jeg jo likegreit kjøpe ett powerfilter til ca 300kr istede for original-filtret:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...